2026-04-14, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Medviktarna säger att dom kan ta det om dom förlorar mot Jocke.
Det är ju bra för min magkänsla säger att dom nog kommer göra det.
Fogden kan inte ta bilen dom bor i skriver ni. Joda, det kan dom.
Det beror på vad den är värd, sitter dom och betalar av den kvittar de å..
Kan den säljas så gör dom det. Används bilen för att ta sig till och från jobb
kan dom ha lite överseende men helt säkra ska dom nog inte vara.
Vart har dom sin brevlåda då? Digital postbox?
Nää jag är inget juridiskt proffs men han kan anmäla de som använder hans namn i kommersiella sammanhang, även om namnet inte är ett registrerat varumärke hos Patent- och registreringsverket.

Joakim Lundells verksamhet bedrivs genom bolaget "Jocke & Jonna AB", vilket innebär att kommersiell användning av hans namn för att sälja merchandise, reklam eller andra produkter kan anses vara ett intrång i näringsverksamheten.
Han kan stämma personer/företag i Patent- och marknadsdomstolen för varumärkesintrång och kräva skadestånd (vilseledande marknadsföring).
Att namnet inte är formellt registrerat betyder inte att det är fritt fram att använda det. Inarbetningen och namnlagen ger ett starkt skydd.
"Den som lever får se"

Varför skulle de hamna hos kronofogden?
Citera
2026-04-14, 10:08
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Varför skulle de hamna hos kronofogden?

OM det blir så..

Kronofogden kan utmäta en husbil även om du bor i den, särskilt om den har ett högre värde. Även om möbler och nödvändig utrustning är skyddade (beneficieegendom), betraktas en bil eller husbil oftast inte som absolut nödvändig för uppehället. Om husbilen är din enda bostad kan du överklaga till tingsrätten.

Jag skrev så efersom vissa här skriver att så inte kan ske. Med det sagt inte ATT det kommer bli så.
Citera
2026-04-14, 10:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av extravaganja
Granskas! hahaha, snarare Jocke som iskallt väntat ut sina hatare tiills de går över gränsen och sätter in nådastöten med minsta möjliga effort

Men man vågar inte hoppas att Medviktarna går under av detta, några tusenlappar i skulder blir husbilstrollen inte handikappade för resten av livet av, om det nu ens slutar så.

Du vet inte hur någonting fungerar i den verkliga världen. Varken Joakim Lundell eller Jockiboi är skyddade varumärken enligt PRV:s databas. Att trycka en tröja med det budskapet ligger helt i linje med vad man får göra med sin yttrandefrihet. Joakim är dessutom en känd person som ska tåla att bli granskad mer än vanligt fölk. Det kan till och med vara av allmänt intresse att sprida saker om honom som i sig är förtalsgrundande. Vill Joakim verkligen att det görs en prövning av om uppgifterna om att han sitter på Flashback och konspirerar mot sin bror är sanna? En sådan prövning kommer alltså göras i domstolen om det här går till en huvudförhandling.

Det här är inte ett tecken på styrka där Joakim noga övervägt vad han ska ta sig till. Det enda det här visar är att han är en bräcklig rättshaverist som inte tål att bli kritiserad. Han visar med högsta möjliga tydlighet varför SVT:s granskning av honom var viktig.
Citera
2026-04-14, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Nu beter du dig som Ioniq6; citerar inlägg felaktigt genom att inte citera hela meningar. I övrigt verkar du komma in för att larva dig under namnet Medvikt. Kul.

Tror inte heller att det är Medvikt som skriver här. Den här tomten skriver tom sämre än Jockiboi.

Citat:
??? .. Hur ska jag kunna veta?
Senast redigerad av cinmik 2026-04-14 kl. 10:19.
Citera
2026-04-14, 10:16
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvikt
Bor cinmik också i husbil?

??? .. Hur ska jag kunna veta?
Citera
2026-04-14, 10:46
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Det var du som skrev din husbil till honom, så därför jag undra. No offense!

På tal om att stämma någon som bor i husbil så har jag erfarenhet av det, och kan svara på eventuella frågor om saken.

Joakim ska Live-streama Spökjakt på Youtube idag, så jag håller utkik där (om jag har täckning).

Och det kan inte heller antas att striden är över bara för att den tog en oväntad vändning, ska tilläggas.
Jag kommer inte sluta argumentera för detta, nu kör vi!
Det är många här i tråden som talar illa om mig, men jag bryr mig inte.

Ok. Och jag vet bara hur dom är om man sitter med något av värde.
Äger man inget så kan dom inget göra, inte mycket iaf.
Jag gillar husbils content. Det är mysigt på ngt sätt.
Trevligare än Jocke drama.
Men vi får väl se vart och hur detta landar helt enkelt.
Citera
2026-04-14, 11:03
Avstängd
Rasselaunts avatar
Citat:
Ok. Och jag vet bara hur dom är om man sitter med något av värde.
Äger man inget så kan dom inget göra, inte mycket iaf.
Jag gillar husbils content. Det är mysigt på ngt sätt.
Trevligare än Jocke drama.
Men vi får väl se vart och hur detta landar helt enkelt.

Jag håller med om att Jocke kanske skulle trivas i husbils-semester och bila genom Europa. Vill minnas att Bianca Ingrosso gjorde det en gång.
Hade grannar, ett äldre par, som haft husbil i över 10 år men så fick de problem med ekonomin och var tvungna att sälja den. De var alltid glada och trevliga och hälsade och så, men efter att de blev av med husbilen så hörde jag dem säga att det var deras största misstag i livet att sälja husbilen, sen hörde jag inte mycket mer av dem, tror de blev deprimerade, de höll sig undan och hälsade inte längre på någon av grannarna. De undvek att vistas utomhus när andra grannar var ute.

Så om Jocke skaffar en eller ett par husbilar till familjen så får han tänka på att det kan vara läge att köpa en ny ganska omgående om någon av husbilarna blir för gamla.
Citera
2026-04-14, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasselaunt
Vilket större bolag?
TV4
Citera
2026-04-14, 11:08
Avstängd
Vem fan bryr sig om husbilen? Diskutera jockes förfall istället. Kanske hur han maniskt ljuger i sina socpapper? Han är sinnessjuk

https://youtu.be/2K3k92K5foo?is=VUmBCTmKCYQBSk5s
Citera
2026-04-14, 11:08
Medlem
Citat:

Nä, spridningen är inte i relation med det.

Så du tror inte någon överhuvudtaget som läst Expressens artikel har gått in och undrat vilka Medvikt är och sen sett att dom gjort en dokumentär i flera delar om en annan YouTuber, gått in och börjat kolla?
Jag tror iallafall att folk kommer bli nyfikna på vilka Medvikt är och kommer göra det.
Citera
2026-04-14, 11:11
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Jag håller med om att Jocke kanske skulle trivas i husbils-semester och bila genom Europa. Vill minnas att Bianca Ingrosso gjorde det en gång.
Hade grannar, ett äldre par, som haft husbil i över 10 år men så fick de problem med ekonomin och var tvungna att sälja den. De var alltid glada och trevliga och hälsade och så, men efter att de blev av med husbilen så hörde jag dem säga att det var deras största misstag i livet att sälja husbilen, sen hörde jag inte mycket mer av dem, tror de blev deprimerade, de höll sig undan och hälsade inte längre på någon av grannarna. De undvek att vistas utomhus när andra grannar var ute.

Så om Jocke skaffar en eller ett par husbilar till familjen så får han tänka på att det kan vara läge att köpa en ny ganska omgående om någon av husbilarna blir för gamla.

Jocke är väl inte husbilstypen? Och så har dom massa barn nu i jobbig ålder så.. Näh han kan köra sina spökjakter.
Jag menade att jag gärna tittar på sådant content. Folk som orkar leva så. Jag är för bekväm. Vi hyrde en en gång till Holland- Frankrike vete 17 om jag tyckte det var så mysigt? Husvagn är bättre, dom kan man ställa av på ngn camping.
Det finns inte så många nu som gör husbilscontent - det var mer poppis för några år sedan.
Citera
2026-04-14, 11:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Han och familjen har ju redan husbilat i Europa .. så det är väl bara att fråga honom om du vill veta om han gillade det.

https://www.youtube.com/results?search_query=husbil+jocke+och+jonna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in