2026-04-14, 09:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Hahaha, den gamla haschtomten kan lika lite om jurudik som Jockiboi.

The Medvikt's.har inte mycket att oroa sig över.
Rätt muppigt är det, samtidigt så har han betalt c:a 3000 kr för att regga detta. Stämningen är inte utfärdad ännu (dvs godkänd av tingsrättens jurister).

Han hade väl kunnat göra en cease and desist eller vad det nu heter på svenska till att börja med istället?
Senast redigerad av Kaliumdikromat 2026-04-14 kl. 09:10.
Citera
2026-04-14, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvikt
Jag oroar mig inte heller. Jurudik är min specialitet.

Bra där, ge inte med er.
Citera
2026-04-14, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms

Jocke kan ju knappast ha någon seriös juridisk rådgivare som står bakom detta. Det känns spontant mest som ett försök att skrämmas.

Jockes advokat skrattar hela vägen till banken. Han har väll lärt sig att gå med på allt jockiboi ber om och bara fakturera!
Citera
2026-04-14, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliumdikromat
Stefan Hallgren på Ninetone är Jockes ombud enligt dagboksbladet.
Det enda Stefan Hallgren kan är att fråga chat-gpt. Allt han skickar till folk i mail och alla hans fattiga texter han lägger upp på sociala medier är solklart skriva av en ai.

Dom största vinnarna i denna stämningen är medviktarna, som fått uppmärksamhet ifrån en av Sveriges största nöjestidning. Och fler artiklar där dom nämns lär det bli.
Kanske kommer deras dokumentär om baronen att få mer spridning i och med det?
Citera
2026-04-14, 09:39
Avstängd
Rasselaunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lennartohly
Tycker det är helt sinnes om ett större bolag ens vill ta i jockiboi med tång efter allt detta.

Vilket större bolag?
Citera
2026-04-14, 09:40
Avslutad
Citat:
Jag oroar mig inte heller. Jurudik är min specialitet.
Är du jurudisk expurt?
Citera
2026-04-14, 09:55
Medlem
Citat:
Har inte gett mig?

Nä, spridningen är inte i relation med det.

Inte enligt min jurudiska rådgivare. Det kan dock bli fråga om civilrättsliga påföljder som omfattar mer än bara likvida medel.

Du kan ta bort frågetecknet eftersom det var ett " ge inte mer er" som en peppning/uppmuntran.

Vore dumt att gå med på tystnad (enligt mig) tex vid en förlikning. Jocke vill inget hellre än att tysta kritiker.
Citera
2026-04-14, 09:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extravaganja
Lyssnade vidare och märkte att medviktarnas inställning verkar vara att de inbillar sig att Joakim, Anjo, Rask och Motvikt inte vill att medviktarna ska få medial uppmärksamhet? Snacka om skev självbild, det är ju det bästa som hänt - nu kommer ju resten av Sverige (nåja, inte riktigt, sååå många läser inte Expressen) se vilka apor husbils-paret är

Anjo, Rask och Motvikt försökte ju ge Medviktarna uppmärksamhet för ett halvår sedan, men de blev ju inte rikskändisar, alla tyckte ju att dem bara var konstiga. Denna gång kommer strålkastarna återigen riktas rakt på porrbussen och förhoppningsvis lyser det lite starkare.

Jag tror Medviktarna har missförstått något, Jocke har allt att vinna på att kritiker som medviktarna - som beter sig som psykfall - blir uppmärksammade. Det är exakt den typen av "kritiker" Jocke behöver som mest. Jocke behöver inte de där laid back rimliga och resonliga kritikerna som andra faktiskt kan råka ta på lite allvar.
Ok. Då undrar man ju varför han och de andra inte ger dem en shoutout när de lägger ut videos och storys .. Det hade ju varit sååååå enkelt att ge dem massor med tittare ..
Citera
2026-04-14, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vore dumt att gå med på tystnad (enligt mig) tex vid en förlikning. Jocke vill inget hellre än att tysta kritiker.

Påstår du att jag är dum? Du, jag har läst dina inlägg och det kommer från rätt mun.
Om du anser att det enda Jocke vill är att tysta kritiker så är du naiv som få, han vill förgöra och plåga kritiker och kommer inte ge sig bara för att de är tysta, har du ens hört om Joz? Nöjde sig Jocke när han blev tyst? NÄ
Citera
2026-04-14, 10:00
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Medviktarna säger att dom kan ta det om dom förlorar mot Jocke.
Det är ju bra för min magkänsla säger att dom nog kommer göra det.
Fogden kan inte ta bilen dom bor i skriver ni. Joda, det kan dom.
Det beror på vad den är värd, sitter dom och betalar av den kvittar de å..
Kan den säljas så gör dom det. Används bilen för att ta sig till och från jobb
kan dom ha lite överseende men helt säkra ska dom nog inte vara.
Vart har dom sin brevlåda då? Digital postbox?
Nää jag är inget juridiskt proffs men han kan anmäla de som använder hans namn i kommersiella sammanhang, även om namnet inte är ett registrerat varumärke hos Patent- och registreringsverket.

Joakim Lundells verksamhet bedrivs genom bolaget "Jocke & Jonna AB", vilket innebär att kommersiell användning av hans namn för att sälja merchandise, reklam eller andra produkter kan anses vara ett intrång i näringsverksamheten.
Han kan stämma personer/företag i Patent- och marknadsdomstolen för varumärkesintrång och kräva skadestånd (vilseledande marknadsföring).
Att namnet inte är formellt registrerat betyder inte att det är fritt fram att använda det. Inarbetningen och namnlagen ger ett starkt skydd.
"Den som lever får se"
Citera
2026-04-14, 10:02
Medlem
Citat:
Påstår du att jag är dum? Du, jag har läst dina inlägg och det kommer från rätt mun.
Om du anser att det enda Jocke vill är att tysta kritiker så är du naiv som få, han vill förgöra och plåga kritiker och kommer inte ge sig bara för att de är tysta, har du ens hört om Joz? Nöjde sig Jocke när han blev tyst? NÄ

Har jag påstått att du är dum?

Snarare snarstucken efter att ha läst det här inlägget.
Citera
2026-04-14, 10:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Enligt hörsägen så kommer de att gå till civilrättsligt

Fler huvuden kommer att rulla var så säker detta är bara början

Pengar finns så att säga
Du som är expert i sådana här frågor .. Kan du berätta hur en stämning från en person till en annan blir annat än civilrättslig???

Sen kallas det inte för "hörsägen" när man läst i tidningen att en person stämmer en annan. Däremot framgår det ju klart i Expressen att det är ett civilrättsligt mål och inget som drivs av åklagare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in