2026-04-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnor jobbar och försörjer familjen också.

Fast nu pratade jag om kvinnor som är hemma. Försök hänga med.

Citat:
Resten är bara det sedvanliga svamlet.

Ok, tack för att du besparar oss det.
Citera
2026-04-13, 19:09
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Inlägget jag besvarade ditt klappträ:

Jamen citera det inlägget då, inte mitt inlägg. Vad fan håller du på med?
Citera
2026-04-13, 19:10
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnor vill gifta sig med den de är kär i. Är Stina kär i Pelle, så är det honom hon vill gifta sig med. Inte med Henrik.

No money - no honey. Det borde du känna till vid det här laget.
Citera
2026-04-13, 19:10
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jamen citera det inlägget då, inte mitt inlägg. Vad fan håller du på med?

Det är du som ska sluta svara på inlägg som du inte begriper vad de handlar om. Skärp dig!
Citera
2026-04-13, 19:12
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Inget av det där kommer hjälpa för det är ingen som vill ha barn idag.

Titta vilka länder som har högre nativitet. Det är fattiga länder. Meanwhile i Sverige och nästan alla rika länder så har vi mycket låg nativitet. Det hjälper inte att kasta pengar på problemet.

Det går ned i fattiga länder med. Det tar bara längre tid innan deras befolkning inte längre ökar.

Folk vill ha barn. Många unga tänker sig barn i framtiden. Så det handlar inte om vilja. Men sant, man kan inte lösa det med piska eller morot. För bara viljan leder inte till att det föds barn.
Citera
2026-04-13, 19:14
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jämställdhet har inget med detta att göra.

Precis. Kolla på Japan. Extremt låga tal. Och då har man inte jämlikhet eller jämställdhet i landet.
Citera
2026-04-13, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Givetvis har jämställdhet med saken att göra. Det finns en klar konflikt mellan att båda parter i en parbildning skall vara jämställda och ha samma möjligheter att arbeta osv och att kvinnor föder tillräckligt många barn för att inte befolkningen skall minska.

Det går inte att önsketänka bort eller hitta på marginella saker som att unga män spelat för mycket dataspel och inte vet hur de uppvaktar kvinnor och att kvinnor knullar runt mer, om de nu verkligen gör det, som alternativa huvudskäl.

Det finns en solklar konflikt mellan att vara tvungen att prioritera sin ekonomi och eventuella utbildning på egen hand och att föda barn. Lågavlönade och outbildade kvinnor påverkas också av dessa krav.

Att du förespråkar medborgarlön innebär att du är medveten om konflikten och dess natur.

Jag förstår fortfarande inte hur du får in kvinnors lika rättigheter och möjligheter i detta.

Bara för att man underlättar (medborgarlön) och uppmuntrar unga människor som vill ha barn att börja några år tidigare så betyder väl inte det detsamma som att man drar in kvinnors lika rättigheter och möjligheter? Tanken är väl att de ska ha möjlighet att plugga och/eller jobba lite senare i livet?

Och rättigheterna bör vi väl inte börja tulla på?

Eller vad pratar du om?
Citera
2026-04-13, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Varför skulle kvinnor tro det? Om kvinnor skulle tro att de var lika attraktiva som "gamlingar", som när de var 20. Så skulle det inte finnas "skönhetsoperationer" och en hel industri kring det som föryngrar utseendet. Så. Du är ute och cyklar.

Däremot så visar Folhälsomyndighetens studie på att äldre kvinnor mår bättre psykiskt än vad yngre kvinnor gör. Så, "gamlingar" kanske helt enkelt utstrålar välmående och självförtroende! Vilket du misstolkar som att de ser sig som "lika attraktiva som när de var 20". De mår helt enkelt bara bättre på insidan än vad unga kvinnor gör!

I övrigt undrar jag vad du vill med ditt inlägg. Vill du att unga kvinnor ska bli anti män och anti barnafödande? För det är det ditt inlägg skapar. En 22 årig kvinna som läser ditt inlägg och har en kille, kommer börja tänka "jaha, kommer han inte attraheras av mig något mer när jag blir 29-30?". Tror du att hon kommer bli sugen på att skaffa barn då? Nope. Det kommer hon inte bli. Hon kommer börja bli mån om att skaffa sig ett liv där hon inte är beroende av män.

Bespottande av kvinnor leder inte till högre barnafödande. Snarare tvärtom.

Din fantasi om att alla kvinnor skönhetsoperar sig stämmer helt enkelt inte. För de mesta så inser kvinnorna inte att de är för gamla förrän de kommer upp i 35 års åldern och då har deras karriär stått i fokus och knappt någon man vill ha dem då. De tror att man bara kan trolla fram en snubbe efter karriären vilket inte stämmer utan när deras verklighet kommer ikapp så inser de att det är försent.

Att kvinnor uppfattar mitt inlägg på olika sätt bryr jag mig inte ett dugg om, lättkränktheten och flashback är liksom inte kompatibla. Däremot tycker jag att kvinnorna får skylla sig själva om de vill göra karriär och blir föråldrade och sedan stå där ensamma, dethär ingen annans fel utom de själva.

Att du sedan insinuerar att skönhetsoperationer löser allt är fel, männen ser till förmågan att skaffa barn också hos en kvinna och den är högst begränsad över 30
Citera
2026-04-13, 19:17
Medlem
Citat:
Ja, då blir det ensamhet och barnlöshet, och en döende nation som tas över av utlänningar med helt andra värderingar. Var det detta du ville? Jag är upptagen så sluta hoppas.

Men gnäll på dom attraktiva killarna då. Är dom snygga 20-åringarna borta från marknaden får jag ändra mina krav och börja söka bland 25-åringarna eller hur? Och finns det inget attraktivt åt mig där heller måste jag sänka utseende-kravet.

Det finns gott om släkt, vänner och killar. Så nej, det blir inte ensamhet hur gärna du än önskar det. Om man inte väljer det själv förstås.

Utländska killar verkar ha betydligt bättre värderingar än du och likasinnade.
Så det finns ju ingen anledning för kvinnor att vara lojala mot svenska män och trycka ur sig ungar för er skull. Vi kan få ett större utbud av killar, som inte börjar fantisera ihop ett "cat lady-scenario" om dom blir bortvalda.
Synd om dom trevliga svenska killarna som drabbas, men jag förstör ju inte mitt liv för deras skull.
Citera
2026-04-13, 19:19
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Det är du som ska sluta svara på inlägg som du inte begriper vad de handlar om. Skärp dig!

Du är en skam för andra män. En fjantig manosfärman som inte ens vet varför han hatar kvinnor.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Precis. Kolla på Japan. Extremt låga tal. Och då har man inte jämlikhet eller jämställdhet i landet.

Japp. Kvinnor i Japan som föder barn diskrimineras kraftigt på arbetsmarknaden så där väljer många kvinnor att inte skaffa barn hellre än att ge upp sin frihet och självständighet. Plus andra problem.
Senast redigerad av Jenny9 2026-04-13 kl. 19:25.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Märkte jag aldrig av som 30åring.

Individuella fall är inte något som påverkar faktumet att väldigt många singelkvinnor i 30 års åldern springer runt och har panik över att den biologiska klockan tickar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in