2026-04-13, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Varför måste hon plugga till USK på distans?? Varför alltid denna särbehandling med denna efterblivna pigmé?
Gå i skolan med studiekamraterna som alla andra, trött blir man på denna specialbehandling av detta UFOt.

Jaha, hon pluggar alltså nu också. Det hade jag missat.

Distansutbildning är ett eget val och ett standardiserat utbildningssätt, och har inget med yttre särbehandling att göra. Förmodligen är det underlättande både i och med hennes autism och aktivism, och då är det ju bara ett lättare sätt för henne att uppnå kompetensen.
Senast redigerad av Maessing 2026-04-13 kl. 17:47.
Citera
2026-04-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Greta Thunberg känner sig inte trygg i Sverige längre enligt SVT, via ETC.

Klimataktivisten Greta Thunberg läser i dag till undersköterska på distans. Vart hon konkret funderar på att flytta vill hon inte säga. – Planen är väl mest att leva i en ryggsäck och sova på vänners köksgolv, säger Greta Thunberg till tidningen.

”Accepterat att jag inte kommer leva särskilt länge” säger hon. "Media och politiker" har arbetat emot oss för länge.

Gretas bekant Ell Jarl berättar om den långa kampen tillsammans med Greta: Extremhögerns trakasserier. "Alla ville ha något från oss". Ell är icke-binär och anslöt sig till Gretas initiala strejk för att komma vidare ur en utmattning. Än idag lider Ell Jarl (hen) av hjärntrötthet, utmattning och har praktik på Live green.

Greta och hennes bekanta fick genomgå trakkasserier av extremhögern menar hon, som när Kvartal omhuldade nazisten Christian Peterson. Fridays for future blev attackerade av Tobias Anderssons personliga trollarmé, vittnas det om.

Dokumentärfilmaren Helena Molin bekänner att hon aldrig försökt granska Fridays for Future - "Om något är det världsledarna som ska granskas och inte Gretas rörelse"

"Tårarna rinner ner för den 23-åriga aktivistens kinder. Greta Thunberg reflekterar över de extrema politiska tillvaro hon, och världen, befinner sig i. Det var en brutal tid vi var med om. De värsta dreven, hatet och hoten syns inte ens i dokumentären, fortsätter Greta. Vi var inte någon rik elit. Vi var bara barn."

Var media och extremhögern för hårda mot Greta? Varför vågar hon inte vara kvar i Sverige? Är det rätt att tvinga Greta att bo ur sin ryggsäck resten av livet? Hur ska hon klara sig?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/greta-thunberg-inte-trygg-i-sverige-langre

https://www.etc.se/kultur-noje/greta-thunberg-om-doedshoten-accepterat-att-jag-inte-kommer-leva-saerskilt-laenge
Tongångarna känns igen från Storbritanniens största cry baby, Harry. Överdrift av sin egen betydelse, självmedlidandet, gnället på andra. Han var ”tvungen” att dra till USA för att ”få vara ifred”. Britterna är bara tacksamma att de slipper försörja snorvalpen. Om Greta lämnar Sverige så blir svenskarna tacksamma. Good riddence.
Citera
2026-04-13, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maessing
Jaha, hon pluggar alltså på högskolenivå nu. Det hade jag missat.

Distansutbildning är ett eget val och ett standardiserat utbildningssätt, och har inget med yttre särbehandling att göra. Förmodligen är det underlättande både i och med hennes autism och aktivism, och då är det ju bara ett lättare sätt för henne att uppnå kompetensen.
Nej, det är inte högskolenivå. Det är gymnasienivå alt folkhögskola.
Citera
2026-04-13, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Nej, det är inte högskolenivå. Det är gymnasienivå alt folkhögskola.

Jag insåg att det kunde vara det, och redigerade mitt inlägg.
Citera
2026-04-13, 17:52
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Så kan det gå, när man biter den hand som föder en.

Förstod på en gång, att det var kört för Greta, när hon tog ställning för Gaza. Och därmed ställde Israel, och judarna, i dålig dager.

Hade hon ingen koll alls, på vilka som krattat manegen åt henne? Eller trodde hon att det är normalt att barn får resa världen runt och sprida skräck? Tala inför FN osv.

Om det är svensk "extremhöger" som hotar henne, så är ju KD dom största judeknullarna. Sen kommer SD.
Så där har hon inget att frukta. Mer incels än mördare, om man säger så.

Är det Israeliska extremhögern som är ute efter Greta, så är det bara en tidsfråga innan hon begår självmord, omkommer i en olycka eller liknade.
Smart drag av judarna, att anlita en psykiskt instabil person till att göra grovjobbet. Ett "självmord" kommer inte lika oväntat då.
Citera
2026-04-13, 17:58
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
"Tro"värdighet är nyckelordet här iom att du går runt och tror medens forskare upplyser om vad forskningen faktiskt visar.
Den visar att en person som trots att hen sitter i fängelse fortfarande kan begå lika många brott som om personen skulle vara på fri fot.
Som sagt, noll trovärdighet.
Citera
2026-04-13, 18:07
Medlem
Som man bäddar får man ligga är inte direkt rent spel från henne eller hennes följare heller.
Men lipsill syns i media, offerkoftan kommer på för att mediedrevet runt henne minskat.
Något måste hon hitta på för att få tid i media nu inför valet, tiden är väl tajmad så mediekåta som dom är.
Citera
2026-04-13, 18:07
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GetSomHeterRalf
Det är synd om greta egentligen.
För hon har ju en eller flera diagnoser.

Det gör att hon blir helt besatt av grejer pä en helt annan nivå än oss andra.

Hon tror på fullaste allvar att jorden kommer att sluta att existera om inte Sverige når miljömålen.

Och hennes vänner förstärker denna bilden av att domedagen är här.

Jag tror ju hon är hjärntvättad. Hon verkar tro på sitt budskap, något annat har jag inte sett. Ett helt ungtliv i en sådan miljö hjärntvättar vem som helst, ja från 16 och framåt till 23 men ändå.

Jag tror hon är så fast i rörelsen och kampen, att hon nog inte själv ser det som ett problem. Frågan är om hon funderat på att ta sitt liv, eftersom hon pratar om att inte leva längre. Tanken kan slagit henne, men hon projicerar det utåt på sina motståndare. 10% av alla med psykiatriska besvär att hamna inom psykiatrin avslutar sina liv. Jag får frågan varje gång jag är hos psykiatrin om jag tänk ta mitt liv, hur stor chans det är jag tar mitt liv etc. Jag är alltså inte främmande för att Greta mår mycket dåligt utanför det offentliga.

Det är inte mentalt friskt hålla på så här som Greta gör i denna video ffs!: https://www.youtube.com/watch?v=1kD1zubg3cA
Senast redigerad av Hegamon 2026-04-13 kl. 18:13.
Citera
2026-04-13, 18:09
Medlem
Morran: jag ska studera Greta-logi på distans. Ja, jag ska bli klimatsköterska, förstår du. *suger in ett bloss från cigaretten*
Citera
2026-04-13, 18:10
Medlem
needAlifes avatar
Vill inte vara taskig egentligen för jag tror hon genuint har det jobbigt men känns hon inte som en sådan som när hon blir tant kommer sitta i en lägenhet med typ 14 katter?
Citera
2026-04-13, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Många inom högern sket bokstavligen ner sig av upprördhet när Greta trädde in i offentligheten med sitt radikala budskap om att länder borde lyssna på forskare. Har inte sett så många hängande läppar varken före eller efter det.

Hon har förmodligen fått utstå mer hat och trakasserier än de flesta offentliga personer och har givetvis påverkats av det.
Hon har inte fått tillräckligt mycket hat. Hon borde hatas mer. Dom åsikter och dom värderingar hon står för hotar det svenska folkets existens. Massinvandring och förstörelse av energisystemet.
Citera
2026-04-13, 18:13
Avslutad
Finns ingen som skämt ut Sverige internationellt så mycket som den bortskämda snorungen Greta Thunberg. Förtjänar en ordentlig uppsträckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in