2026-04-13, 11:15
Medlem
Dallasiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraAdemi
De var inte mina mentorer, utan en del av min bakgrund.

Det som, mot bakgrund av din frus ageranden i det förgångna och nutid, är i vilket fall att hon är en vidrig tjuv och mörderska. Ett avskum som inte medfört något gott till världen, endast elände och misär. Att hon gör dig "lycklig" säger mycket om dig, men det finns endast en sanning och det är att världen kommer vara bättre den dagen hon försvinner. Säg mig, kommer du som hennes make ta ansvar för det vidriga och gjort? Kompensera de människor hon bestulit och betala ett skadestånd till Maries familj? Gör du inte det, och ändå står vid hennes sida, har du ett ansvar som gärningsman i mina ögon. Hur ni kan leva med er själva är helt obegripligt, fyfan.
Citera
2026-04-13, 11:24
Medlem
upplysas avatar
Dom
Göteborgs tingsrätt
B 13769-25
https://fup.link/tr/goteborgs/b-13769-25
Citera
2026-05-04, 16:18
Avslutad
Jag står vid min fru, och det är inget jag behöver förklara eller försvara här.

Samtidigt är ansvar i svensk rätt individuellt – det prövas i domstol, inte i forum eller genom personangrepp.

Jag förhåller mig till det som faktiskt är fastställt. Det finns en dom som rör grova stölder där ansvar och skadestånd redan har prövats.
Påståenden om andra brott som inte finns i domen förändrar inte det.

Jag hanterar det som är mitt ansvar: familjen, processen och att allt sker korrekt inom lagens ramar.

Det finns även pågående rättsprocesser kopplade till hur delar av detta hanterats av myndigheter, och de prövas
där de hör hemma.

Jag tänker inte diskutera detaljer i ett forum.

Jag fokuserar på det jag kan påverka, och låter resten prövas där det ska.
Citera
2026-05-04, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Gå och lägg dig.
Här har du något och klura på.
Samt polis anmälan mot mig Mike Sierra Ademi från polisen själv. 5000-271010-26. Hur långt ner vill ni ner i kaninhålet? 0150-k2809-26,5000-k374320-26,5000- k366979-26/5000-k332795-26/5000-k251832-26 /5000-k267254-26
Citera
2026-05-04, 18:50
Medlem
Citat:
Mycket av detta förklarade jag redan i mina första inlägg.
Att det nu upprepas i förenklad eller förvrängd form förändrar inte innehållet, bara hur det tolkas.

Du låtsas vara bildad, men bakom dina ord finns väldigt lite substans.
Du är helt enkelt offer för en sociopat som manipulerat dig. Tragiskt livsöde. Vår partner är det viktigaste valet vi gör, för personen formar hela ditt liv. Du sitter nu ensam i en tradig hyresrätt och är ihop med en mördare, var det ditt drömliv?
Citera
2026-05-04, 18:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Du är helt enkelt offer för en sociopat som manipulerat dig. Tragiskt livsöde. Vår partner är det viktigaste valet vi gör, för personen formar hela ditt liv. Du sitter nu ensam i en tradig hyresrätt och är ihop med en mördare, var det ditt drömliv?

Med min bakgrund och det jag gått igenom ser jag inte det här så enkelt som du försöker få det att låta.

Människors handlingar formas ofta av en kombination av erfarenheter, sår och omständigheter – inte bara svart eller vitt.

Kanske är jag en av få som faktiskt försöker förstå hela bilden, istället för att döma den utifrån ytan.

Jag står kvar där jag står, och det gör jag medvetet
Citera
2026-05-04, 18:57
Avslutad
Citat:

hyresrätt? Du vet verkligen inte vem jag är eller vad du pratar om...
Citera
2026-05-04, 20:29
Medlem
Citat:
hyresrätt? Du vet verkligen inte vem jag är eller vad du pratar om...

En fråga. Berättade hon självmant för dig om att hon mördat och varför eller uppdagades detta för dig i samband med DNA-träffen och snatteriet/stölde på IKEA?
Citera
2026-05-04, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
En fråga. Berättade hon självmant för dig om att hon mördat och varför eller uppdagades detta för dig i samband med DNA-träffen och snatteriet/stölde på IKEA?

Det du hänvisar till rör ett äldre ärende som blivit felaktigt tolkat i efterhand.

Jag kommer inte gå in på enskilda händelser här – det prövas i rätt process där allt sätts i sitt sammanhang.

Jag står vid min fru.

Och det var mitt kort så jag vet sanningen.
Citera
2026-05-04, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dallasium
Det som, mot bakgrund av din frus ageranden i det förgångna och nutid, är i vilket fall att hon är en vidrig tjuv och mörderska. Ett avskum som inte medfört något gott till världen, endast elände och misär. Att hon gör dig "lycklig" säger mycket om dig, men det finns endast en sanning och det är att världen kommer vara bättre den dagen hon försvinner. Säg mig, kommer du som hennes make ta ansvar för det vidriga och gjort? Kompensera de människor hon bestulit och betala ett skadestånd till Maries familj? Gör du inte det, och ändå står vid hennes sida, har du ett ansvar som gärningsman i mina ögon. Hur ni kan leva med er själva är helt obegripligt, fyfan.

T6262-26 T6263-26 T6264-26
Citera
2026-05-04, 22:11
Avslutad
Citat:

Areal 220 883 m²

Och byte avatar så slipper vi allt prat och diskussioner.

Jag och Brian Tracy.
Senast redigerad av SierraAdemi 2026-05-04 kl. 22:54.
Citera
2026-05-05, 00:24
Medlem
Citat:
Areal 220 883 m²

Och byte avatar så slipper vi allt prat och diskussioner.

Jag och Brian Tracy.

Är ju märkligt att din kvinna "måste" stjäla ifall du nu är mångmiljonär. Tyvärr så lär ni väl lida av samma störningar om du nu inte är manipulerad. I grunden är det sorgligt om du är frisk och tror att den enda du kan få är en mördare och tjuv. Hade du varit min son så hade jag gråtit över situationen
Du är självklart värd mycket mer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in