2026-02-01, 15:02
Medlem
Jag har ett antagande åt dig: din fru är en vidrig person. Man måste vara en praktidiot om man fortsätter stå vid hennes sida. Helt enkelt korkad och svag.

Citat:
Ursprungligen postat av SierraAdemi
Hur vet du att jag talar sanning?
Jag gav er ett fel årtal – och du högg direkt. Utan att kontrollera, utan att ställa följdfrågor, drog du antaganden, byggde hypoteser och kopplade ihop oss med ett mord i Stockholm som saknar relevans.
Det säger något viktigt om metoden här: slutsatser först, fakta sen.
Så vem vet egentligen om vi har brunn eller inte? Den som drar tvärsäkra slutsatser på bristfälligt underlag har redan visat hur tillförlitlig analysen är.
.. att all krigföring bygger på vilseledning. Den som reagerar snabbt på skenbara signaler, utan att verifiera, avslöjar mer om sig själv än om motparten.
Det här är ett bra exempel på varför antaganden inte är samma sak som sanning.
Citera
2026-02-01, 15:20
Avslutad
Det här förstärks av något ännu mer grundläggande: din röd är inte min röd.
Människor uppfattar verkligheten genom sina egna filter – erfarenheter, bias, känslor och förutfattade meningar. Det du tolkar som självklart, provocerande eller avslöjande behöver inte alls betyda samma sak för någon annan.

Bara för att man älskar någon betyder det inte att man accepterar allt.
Det betyder att man tar ansvar, sätter gränser och ändå väljer att stå sida vid sida när det blåser.
Senast redigerad av SierraAdemi 2026-02-01 kl. 16:19.
Citera
2026-02-01, 18:06
Medlem
Mord, droger, stölder är banne mig ett filter som heter duga… Lika barn leka bäst?
Citat:
Det här förstärks av något ännu mer grundläggande: din röd är inte min röd.
Människor uppfattar verkligheten genom sina egna filter – erfarenheter, bias, känslor och förutfattade meningar. Det du tolkar som självklart, provocerande eller avslöjande behöver inte alls betyda samma sak för någon annan.

Bara för att man älskar någon betyder det inte att man accepterar allt.
Det betyder att man tar ansvar, sätter gränser och ändå väljer att stå sida vid sida när det blåser.
Citera
2026-02-01, 18:25
Avslutad
Med min bakgrund och mitt livsperspektiv ser jag saker annorlunda än många andra.
Det som för flugan upplevs som kaos kan för spindeln vara vardag.
Det betyder inte att någon av dem har fel – bara att de befinner sig i olika positioner och ser världen genom olika erfarenheter.
Att jag har en annan livssyn innebär dock inte att jag accepterar brott, försvarar våld eller normaliserar det som är fel. Det gör jag inte.
Det innebär att jag förstår komplexitet, orsak och verkan, och att jag skiljer på att förklara och att ursäkta.
Min syn på världen är formad av erfarenhet, ansvar och reflektion – inte av behovet att förenkla allt till svart eller vitt.
Jag kan stå sida vid sida med en människa utan att acceptera hennes handlingar.
Senast redigerad av SierraAdemi 2026-02-01 kl. 18:38.
Citera
2026-02-01, 20:00
Medlem
Citat:
Med min bakgrund och mitt livsperspektiv ser jag saker annorlunda än många andra.
Det betyder inte att någon av dem har fel – bara att de befinner sig i olika positioner och ser världen genom olika erfarenheter.
Att jag har en annan livssyn innebär dock inte att jag accepterar brott, försvarar våld eller normaliserar det som är fel. Det gör jag inte.
Det innebär att jag förstår komplexitet, orsak och verkan, och att jag skiljer på att förklara och att ursäkta.
Min syn på världen är formad av erfarenhet, ansvar och reflektion – inte av behovet att förenkla allt till svart eller vitt.

Det fetade, vad betyder det egentligen? Spontant känns det j*vligt omoraliskt men du kan kanske förtydliga.
Citera
2026-02-01, 20:35
Avslutad
Att älska någon är inte att ursäkta allt, utan att ta ansvar utan att överge.
Gränser och lojalitet utesluter inte varandra – de förutsätter varandra.
Citera
2026-02-01, 20:39
Avslutad
Mycket av detta förklarade jag redan i mina första inlägg.
Att det nu upprepas i förenklad eller förvrängd form förändrar inte innehållet, bara hur det tolkas.
Citera
2026-02-01, 22:56
Medlem
Shitty bakgrund helt enkelt? Om du väljer genetiskt avskräde som bättre hälft. Botten på tunnan…
Citat:
Citera
2026-02-02, 06:37
Avslutad
Nej, det är inte det jag säger.
Jag har haft en bra uppväxt och har bott utomlands i många år. Det har format mitt perspektiv, inte förvrängt det.
Citera
2026-02-02, 07:45
Avslutad
Jag har också haft tur i livet.
Jag hittade tidigt ett yrke jag älskar och har därför inte upplevt arbete som ett tvång – i praktiken har jag inte känt att jag ”jobbat” på över 20 år.
Jag hade förmånen att få träffa och lära av min mentor Brian Tracy, till och med dela middag och samtal som format mitt sätt att tänka kring ansvar, disciplin och livsval.

Och viktigast av allt: jag träffade min fru, som jag älskar.
Hon gav mig min son.

För två år sedan hade jag möjlighet att åka till England och delta i Dan Peñas QLA Castle-program. Jag valde i stället att lägga de pengarna på min familj. Det var inget uppoffrande beslut – det var ett självklart val.
Det här är inte argument i en debatt. Det är mitt liv och de prioriteringar jag står för.
Senast redigerad av SierraAdemi 2026-02-02 kl. 07:57.
Citera
2026-02-03, 23:57
Medlem
Om du nu faller för en sådan kvinna kanske det är dax att byta mentor…,
Citat:
Jag har också haft tur i livet.
Jag hittade tidigt ett yrke jag älskar och har därför inte upplevt arbete som ett tvång – i praktiken har jag inte känt att jag ”jobbat” på över 20 år.
Jag hade förmånen att få träffa och lära av min mentor Brian Tracy, till och med dela middag och samtal som format mitt sätt att tänka kring ansvar, disciplin och livsval.

Och viktigast av allt: jag träffade min fru, som jag älskar.
Hon gav mig min son.

För två år sedan hade jag möjlighet att åka till England och delta i Dan Peñas QLA Castle-program. Jag valde i stället att lägga de pengarna på min familj. Det var inget uppoffrande beslut – det var ett självklart val.
Det här är inte argument i en debatt. Det är mitt liv och de prioriteringar jag står för.
Citera
2026-02-04, 01:19
Avslutad
De var inte mina mentorer, utan en del av min bakgrund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in