Resultat: Vem tror du vinner valet?
Viktor Orbán
18,93%
85 röster
Péter Magyar
81,07%
364 röster
2026-04-13, 07:28
  #589
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Är detta inlägg satir?

Tippar det bara är skrivet av ett helt vanligt rysstroll.

Det fina med fb är att det är plats för alla
2026-04-13, 07:29
  #590
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillerolf
Åkesson lipar väl antagligen.
Det är ju synd att det finns färre friska fläktar i Europa, men han har ju Trumpen kvar i väst.

Åkesson bryr sig inte. Dessutom har SD sagt att dom inte ser positivt på Orban.
2026-04-13, 07:30
  #591
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
Så Polen är det sista landet nu, innan Ungern blir som resterande EU dvs Somali och tryggt med andra ord

Polen skulle aldrig rösta i linje med Ryssland. Har aldrig hänt och kommer aldrig hända.
2026-04-13, 07:34
  #592
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Rysk härdsmälta:
Källa SVT:

Citat:
Kirill Dmitriev, som är Putins sändebud för utrikesekonomiska samarbeten, säger att valresultatet kommer att ”accelerera Europeiska unionens kollaps”. Det rapporterar den ryska nyhetsbyrån Tass.

”Se om jag har rätt om fyra månader”, skriver Dmitriev på X

Om 4 månader har zigenaren Knull Dmitriev fel.
2026-04-13, 07:37
  #593
Medlem
Undrar om han verkligen sa 4 månader, verkar sinneslött även för en ryss.
2026-04-13, 07:40
  #594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Polen skulle aldrig rösta i linje med Ryssland. Har aldrig hänt och kommer aldrig hända.

De va nog inte det han du citerade menade. Utan snarare att Ungern som ett av få länder som stått upp mot Eu-etablisemanget och mångkultur nu kmr bli nya nickdockor yill EU.
2026-04-13, 07:40
  #595
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Undrar om han verkligen sa 4 månader, verkar sinneslött även för en ryss.

Det är inte mycket som står rätt till i zigenarlandet Ryssland.

Men väldigt bra att zigenarna är tyst och någon yttrar sig. Detta betyder att de kommer få problem.

Nu kan Ukraina få massa zigenar-ryska pengar. Tänk vad bra.
2026-04-13, 07:42
  #596
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
De va nog inte det han du citerade menade. Utan snarare att Ungern som ett av få länder som stått upp mot Eu-etablisemanget och mångkultur nu kmr bli nya nickdockor yill EU.

Jo .nog gjorde Orban detta. Men sina sista år prioriterade han zigenar-Moskva för sitt land.

Klassisk sovjetisk zigenar-politik att man ber om andras länder om ekonomiskt stöd för att vinna folkets förtroende, men egentligen skuldsätter dom totalt.
2026-04-13, 07:43
  #597
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
De va nog inte det han du citerade menade. Utan snarare att Ungern som ett av få länder som stått upp mot Eu-etablisemanget och mångkultur nu kmr bli nya nickdockor yill EU.

Samtidigt så får Eu hela tiden nya "sjuka män" att hålla under armarna och försörja.

Ungern var det sista landet med lite demokratiskt inflytande.

Nu kan Eu verkligen bli det nya Sovjetunionen 2.0 fullt ut men riskerar också implosion precis som moder-Ryssland 1.0.
2026-04-13, 07:47
  #598
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
1) det finns olika syn på demokrati i olika länder. Kina och Ryssland anser sig till exempel vara demokratier men styrs i princip av en diktator då det inte finns några alternativ att rösta på. Orbans styre hade onekligen vissa likheter med dessa länder även om det inte var på samma nivå

Vad en diktator ”anser” har ingen relevans. Det finns inga statsvetare som anser att Kina och Ryssland är demokratier.

Det är positivt för den europeiska demokratin att valresultatet i Ungern blev tydligt, att rekordmånga röstade och att Orban erkände sig besegrad utan massa tramsanklagelser om valfusk. Det sistnämnda är nåt vi inte vill importera från USA.
2026-04-13, 07:51
  #599
Medlem
AttansNedranss avatar
Ungrarna med sin fantastiska kultur och goda mat har dessvärre en olycklig förmåga att ofta hamna på fel sida om historien, MEN den här gången blev det lyckligtvis rätt!
Grattis Ungern!
Grattis Europa!
Grattis Världen!
2026-04-13, 07:54
  #600
Medlem
Snubchurps avatar
Hur tänker alla Putin-älskare här inne nu då? Ni köper väl allt han sänder ut från bunkern i Kreml också om att Ungerns seger kommer accelerera EU:s kollaps. Jag antar att ni drömmer om Putin varje natt.
__________________
Senast redigerad av Snubchurp 2026-04-13 kl. 07:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in