Resultat: Vem tror du vinner valet?
Viktor Orbán
18,93%
85 röster
Péter Magyar
81,07%
364 röster
2026-04-13, 07:58
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Hur tänker alla Putin-älskare här inne nu då? Ni köper väl allt han sänder ut från bunkern i Kreml också om att Ungerns seger kommer accelerera EU:s kollaps. Jag antar att ni drömmer om Putin varje natt.

Jag tror dom tror att Peter Magyar är pro-Isreal och kommer ersätta ungerska flaggan med bögflaggan och öppna upp för 34 miljoner afrikaner.

(FB) Ungerns undergång - 34 miljoner afrikaner på väg

Det Peter Magyar kommer göra är att tillåta vapenexport och liknande rulla in till Ukraina.
Nu är det dags att Ukraina får allt!!!
2026-04-13, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
De va nog inte det han du citerade menade. Utan snarare att Ungern som ett av få länder som stått upp mot Eu-etablisemanget och mångkultur nu kmr bli nya nickdockor yill EU.
Nä det verkar som om gränsen till Ungern kommer att stängas än mer, så någon mångkultur blir det inte.
2026-04-13, 07:59
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Hur tänker alla Putin-älskare här inne nu då? Ni köper väl allt han sänder ut från bunkern i Kreml också om att Ungerns seger kommer accelerera EU:s kollaps. Jag antar att ni drömmer om Putin varje natt.

Du kan inte förvänta dig något svar av dem, eftersom de är NPC:er som sitter på Gjörwellsgatan. Nu går de under jord i denna tråd, för att fokusera på en annan.

/AI
2026-04-13, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad en diktator ”anser” har ingen relevans. Det finns inga statsvetare som anser att Kina och Ryssland är demokratier.

Det är positivt för den europeiska demokratin att valresultatet i Ungern blev tydligt, att rekordmånga röstade och att Orban erkände sig besegrad utan massa tramsanklagelser om valfusk. Det sistnämnda är nåt vi inte vill importera från USA.
Det får man faktiskt ge honom. Han godtog valresultatet. Men kanske Trump börjar gapa om valfusk.
2026-04-13, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Nä det verkar som om gränsen till Ungern kommer att stängas än mer, så någon mångkultur blir det inte.

Nu vill ju Tyskland inte heller ta in miljontals afrikaner årligen utan att Tyskland ska bli som Afrika och mellanöstern mer långsamt istället.

Så anledning till att man vill ha bort Orban är för att han prioriterar Ungern och Europa och inte det kriminella Eu-styret. Det handlar om det och inte om bögar eller något annat.
2026-04-13, 08:04
Medlem
Svavelbryggas avatar
Har Magyar sagt någon plan på hur han ska ersätta den ryska energin?
2026-04-13, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det är inte mycket som står rätt till i zigenarlandet Ryssland.

Men väldigt bra att zigenarna är tyst och någon yttrar sig. Detta betyder att de kommer få problem.

Nu kan Ukraina få massa zigenar-ryska pengar. Tänk vad bra.
Nä du får nog räkna med att det inte kommer att bli så.
Sedan är det sannolikt alldeles för tidigt att jubla för något lurt är det när en diktator som orban ger upp så tidigt och lätt och inga stora anklagelser om valfusk och liknande. Så du får vänta och se men misstänker att många kommer att bli förvånade efter en tid vad den nya ledaren hittar på med.
2026-04-13, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Nu vill ju Tyskland inte heller ta in miljontals afrikaner årligen utan att Tyskland ska bli som Afrika och mellanöstern mer långsamt istället.

Så anledning till att man vill ha bort Orban är för att han prioriterar Ungern och Europa och inte det kriminella Eu-styret. Det handlar om det och inte om bögar eller något annat.
Blir sannolikt ingen större skillnad när det gäller Europa
2026-04-13, 08:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Blir sannolikt ingen större skillnad när det gäller Europa

Jo det kommer det självklart bli. Magyar är Europa-vän till skillnad från rysshoran Orban.
2026-04-13, 08:15
Medlem
Tack, så skönt att Magyar vann!

Jag röstar på SD. Men det betyder inte att jag är en galen Trumpist eller Orban-kramare.
2026-04-13, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Har Magyar sagt någon plan på hur han ska ersätta den ryska energin?
Bra exempel på varför vi ska göra oss fria från fossila bränslen. Varför ska man behöva krypa för araber, amerikaner och ryssar.
2026-04-13, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Dela information ifrån EU:s inre möten direkt till Putin

Om du inte känner till det måste du haft huvudet så långt uppe i Putins röv att du missat all nyhetsrapporteringen de senaste veckorna.

Vad snackar du om? Vad är det för nyhetsrapportering om att EU har delat information direkt till Putin?

Om ni inte har en källa på detta, eller om er källa är de värsta högerextrema "alternativmedia" (och då menar jag inte sansade medier som typ Riks), så snackar ni bara goja som inte är mer värd än en fågelskit på bilen.

Skulle Riks ha påstått det, så får jag väl titta på den videon och fundera över sanningshalten i påståendet. Men Trump-skit som Fox News och annat avskräde töms direkt i papperskorgen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in