2026-04-12, 23:07
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Så du tror alltså detta på allvar?
Vad är det jag tror menar du? Att Greta kommer falla ur rampljuset och drabbas av psykisk ohälsa?
Citera
2026-04-12, 23:13
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det är förfärligt att personer med makt inte kan låta bli att mordhota någon på gräsrotsnivå. Jag förstår om hon känner sig utbränd. Inget har blivit bättre med miljön, snarare sämre. Ingen bryr sig om vår jord. Jag tror inte heller att edgy flashbackgubbar kan förstå hur mycket hot och trakasserier man kan få. Riktigt obehagligt med rena maffior som hotar henne.

Och jag blir inte minsta förvånad om hon blir mördad.

Hon får absolut komma och sova på mitt köksgolv, så länge som hon vill. Spränger de oss i bitar så är det så.

Varför skulle någon vilja mörda ett klimatmongo som åker runt och gör bort sig själv varenda dag med ett gäng hippies som rökt bort varenda hjärncell?

Folk tycker bara synd om henne. Ingen vill väl mörda någon som man tycker synd om?
Citera
2026-04-12, 23:30
Medlem
RomernasKungs avatar
För att hon är dotter till två vänsterextremister ska hon som vanligt få massor av mediauppmärksamhet. Vanliga svenskar som fått sina liv förstörda och som känner otrygghet på riktigt får såklart inte samma mediauppmärksamhet.

Det är troligen skådespel precis som klimatdemonstrationer som sedan går över till Ship to Gaza mm.

Rockstjärnan har bra mediecoacher som vet vad man ska yttra för att maximera strålkastarljus.
Senast redigerad av RomernasKung 2026-04-12 kl. 23:32.
Citera
2026-04-12, 23:30
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Klart hon mordhotades - bara att läsa tråden och det är vad folk säger på FB om henne när dom ska lägga band på sig.

Hon var också en av världens mest inflytelserika personer under ett kort tag, hade ett impopulärt budskap och höll inte käften vad som än hände.

Ja precis. Finns nog mordhotare ibland oss.

Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Vad är det jag tror menar du? Att Greta kommer falla ur rampljuset och drabbas av psykisk ohälsa?

Alltså hon har redan psykisk ohälsa, känns som du backar nu. Nej jag menar om du på fullt allvar tror att hon kommer bli näthora.

Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
SÄPO gör en annan bedömning:
Att visa upp den hudlösheten skrämmer dem. De är väl medvetna om offentlighetens baksida. Minnen flimrar förbi: hoten och hatet på sociala medier, stalkers utanför dörren, och säkerhetspolisens närvaro. Själv minns jag hur Säpo inför en presskonferens säkrade Greenpeaces lokaler för att se till att ingen krypskytt kunde ha fri sikt mot Greta Thunberg.
Sedan bombades faktiskt båten till Gaza hon färdades på av sionazisterna. Och hon torterades i israeliskt fängelse.

Vi har också miffot som dödade Ing-Marie Wieselgren i Almedalen. Att det finns mängder med blåbruna psykfall som skulle vilja skada Greta är tyvärr helt sant.

Man vill minimera detta och få det till att det enda som hänt är att det regnat på henne under skolstrejken. Vuxna karlar här på forumet som känner sig så hotade att de måste börja tala om hur hon ska bli hora. Förstår verkligen inte hatet mot henne.

Jag tycker om Greta. Sorry om det blev fel i ekokammaren med era höhö och ryggdunkar.
Citera
2026-04-12, 23:32
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Idag startade Global Sumud Flotilla från Barcelona med nödhjälp mot Gaza. Vad Netanyahu kommer att göra den här gången återstår att se men jag vet inte om Greta kommer att ansluta igen.

Hatet mot Greta är dokumenterat gigantiskt och kommentarsfälten fylldes med tillmälen från avgrunden varje gång hon skrev något på Twitter.

Man får väl säga att hon förlorade kampen mot oljebolagen och industrin och de hycklande politikerna. Hoppas att hon får ett bra liv och det finns nog många som är villiga att ge henne natthärbärge.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2026-04-12 kl. 23:35.
Citera
2026-04-12, 23:35
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Drabbas? Hon har ju levt med det hela sitt liv.
Citera
2026-04-12, 23:40
Medlem
andetas avatar
Hur är hon 1,49meter lång?
Citera
2026-04-12, 23:44
Medlem
Klart många människor hatar greta, men knappast att hon lever farligt i sverige och har något pris på sitt huvud.
Däremot kan hon ju räkna med att bli konfronterad offentligt av människor vars hon än går - men det har hon ju sig själv och sin mor att tacka för.
Hur mycket människor än hatar greta, så är det ytterst osannolikt att någon faktiskt önskar att skada henne.
Senast redigerad av cutcut1337 2026-04-12 kl. 23:47.
Citera
2026-04-12, 23:45
Medlem
Ichwills avatar
Hon får flytta ner till Gaza och joina Hamas, hon har ju ömkat för dessa terrorister det senaste året.
Citera
2026-04-12, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Greta Thunberg känner sig inte trygg i Sverige längre enligt SVT, via ETC.

Klimataktivisten Greta Thunberg läser i dag till undersköterska på distans. Vart hon konkret funderar på att flytta vill hon inte säga. – Planen är väl mest att leva i en ryggsäck och sova på vänners köksgolv, säger Greta Thunberg till tidningen.

”Accepterat att jag inte kommer leva särskilt länge” säger hon. "Media och politiker" har arbetat emot oss för länge.

Gretas bekant Ell Jarl berättar om den långa kampen tillsammans med Greta: Extremhögerns trakasserier. "Alla ville ha något från oss". Ell är icke-binär och anslöt sig till Gretas initiala strejk för att komma vidare ur en utmattning. Än idag lider Ell Jarl (hen) av hjärntrötthet, utmattning och har praktik på Live green.

Greta och hennes bekanta fick genomgå trakkasserier av extremhögern menar hon, som när Kvartal omhuldade nazisten Christian Peterson. Fridays for future blev attackerade av Tobias Anderssons personliga trollarmé, vittnas det om.

Dokumentärfilmaren Helena Molin bekänner att hon aldrig försökt granska Fridays for Future - "Om något är det världsledarna som ska granskas och inte Gretas rörelse"

"Tårarna rinner ner för den 23-åriga aktivistens kinder. Greta Thunberg reflekterar över de extrema politiska tillvaro hon, och världen, befinner sig i. Det var en brutal tid vi var med om. De värsta dreven, hatet och hoten syns inte ens i dokumentären, fortsätter Greta. Vi var inte någon rik elit. Vi var bara barn."

Var media och extremhögern för hårda mot Greta? Varför vågar hon inte vara kvar i Sverige? Är det rätt att tvinga Greta att bo ur sin ryggsäck resten av livet? Hur ska hon klara sig?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/greta-thunberg-inte-trygg-i-sverige-langre

https://www.etc.se/kultur-noje/greta-thunberg-om-doedshoten-accepterat-att-jag-inte-kommer-leva-saerskilt-laenge
Jag är mest orolig för den här dysfunktionella autisten när hon börjar ge sig in i politiken och försöker påverka vårt sätt o leva vi behöver inte fler som henne
Citera
2026-04-12, 23:48
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Så Fűhrer Greta ska ta sina miljoner och bli skatteflykting i något obskyrt judehatande land.
Citera
2026-04-12, 23:53
Medlem
Drozds avatar
SD-pöbeln och särskrivarhögern har ju spytt sitt hat över Greta sen länge. När hon dessutom tog ställning mot Israels massmordsorgie på palestinierna i Gaza förlorade hon dessutom de sionistägda internationella mediejättarnas skydd.

Klart som fan hon är oroad, fredlös som hon är...
Senast redigerad av Drozd 2026-04-12 kl. 23:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in