Citat:
Ursprungligen postat av
triptyken
Klart hon mordhotades - bara att läsa tråden och det är vad folk säger på FB om henne när dom ska lägga band på sig.
Hon var också en av världens mest inflytelserika personer under ett kort tag, hade ett impopulärt budskap och höll inte käften vad som än hände.
Ja precis. Finns nog mordhotare ibland oss.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Vad är det jag tror menar du? Att Greta kommer falla ur rampljuset och drabbas av psykisk ohälsa?
Alltså hon har redan psykisk ohälsa, känns som du backar nu. Nej jag menar om du på fullt allvar tror att hon kommer bli näthora.
Citat:
Ursprungligen postat av
EttTillKonto2
SÄPO gör en annan bedömning:
Att visa upp den hudlösheten skrämmer dem. De är väl medvetna om offentlighetens baksida. Minnen flimrar förbi: hoten och hatet på sociala medier, stalkers utanför dörren, och säkerhetspolisens närvaro. Själv minns jag hur Säpo inför en presskonferens säkrade Greenpeaces lokaler för att se till att ingen krypskytt kunde ha fri sikt mot Greta Thunberg.
Sedan bombades faktiskt båten till Gaza hon färdades på av sionazisterna. Och hon torterades i israeliskt fängelse.
Vi har också miffot som dödade Ing-Marie Wieselgren i Almedalen. Att det finns mängder med blåbruna psykfall som skulle vilja skada Greta är tyvärr helt sant.
Man vill minimera detta och få det till att det enda som hänt är att det regnat på henne under skolstrejken. Vuxna karlar här på forumet som känner sig så hotade att de måste börja tala om hur hon ska bli hora. Förstår verkligen inte hatet mot henne.
Jag tycker om Greta. Sorry om det blev fel i ekokammaren med era höhö och ryggdunkar.