2026-04-11, 18:48
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Dom ser inte annorlunda vad jag vet om. Men jag tror polisen gör dom större insatserna på postnords terminaler och dhl är inte lika prioriterat är min gissning. Men har egentligen ingen aning.

Tror som du, sen bryr sig väl DHL personal kanske mindre om suspekta paket? Gissar vilt jag med.
Citera
2026-04-11, 18:51
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deezneetz
SSL, Det kan du enkelt kolla genom att kolla på hänglås-logan bredvid URL:n.
Eftersom catharsis desperat förnekar att någonting har hänt är det mest troligt bara en honeypot i detta läge.

Haha sluta nu för fan, ingen på Catharsis förnekar ett skit. Allt rullar på som vanligt, bara du som kommer med lögner och hittepå som ingen köper. Gå och skriv på Moomins forum istället vet jag.
Citera
2026-04-12, 09:04
Medlem
Halte Haralds avatar
Tack för svar. Vilka sidor är det som gäller nu? Bara leta på luffarn eller?
Citera
2026-04-12, 09:53
Medlem
NiceNameTwices avatar
Ser detta på Catharsis nu. Ursäkta om det skrivits tidigare i tråden, men såg inget ett par sidor bakåt.

Citat:
IMPORTANT: New clearnet address: cat1.at
Citera
2026-04-12, 17:13
Medlem
Vart kör alla på nu? Och hur kommer jag åt dom sidorna?
Citera
2026-04-12, 19:17
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice

Citat:
IMPORTANT: New clearnet address: cat1.at

Ser detta på Catharsis nu. Ursäkta om det skrivits tidigare i tråden, men såg inget ett par sidor bakåt.

Citat:
Ursprungligen postat av Beshlickkastare
Vart kör alla på nu? Och hur kommer jag åt dom sidorna?

Catharsis når du med nya clearnet adressen ovan. Kan bekräfta att de bytt väldigt nyligen från cath.si till cat1.at. Men när ni väl är inne på TOR med .onion adressen, bokmarkera den. Catharsis har alltid haft samma .onion adress och lär fortsätta med det. Så slipper ni jaga clearnet länkar osv.

Annars är det Moomin Market och FS4 som mig veterligen rullar på typ som vanligt. Själva Moomin marknaden har jag inget emot direkt, verkar vara reko ledning där. Dock allt spam och smutskastning mot framförallt Catharsis som kommer från Moomin riddare som vill ha sina 50 euro för att ha gjort reklam för sidan stör mig något oerhört och får mig att aktivt undvika den sidan, även om den verkar fungera bra.

Men sen har jag varit såld på Catharsis sen starten och kört den sen Archetyp gick ner. FS4 är väl den sida jag anser vara sämst av alla för svenska köpare. Men folk fortsätter använda den och den fungerar för vissa verkar det som. Så upp till dig.

Vad jag skulle rekommendera kan du nog gissa men Moomin är ett gångbart alternativ också om jag för tillfället glömmer alla gånger jag glidit in här och sett hur nyreggade användare med några få inlägg antingen ljuger och smutskastar framförallt Catharsis eller bara gör reklam för sidan för att sen försvinna från tråden för att aldrig ses igen.
Citera
2026-04-12, 21:39
Medlem
keyboardcowboys avatar
Ni som fått era grejor beslagtagna och fått hem brev från snuten? hur stora var era beställningar? råkade själv utför detta på en rätt stor beställning, så funderar på om man bara ska göra små beställningar, så kanske dom prioriterar det mindre?
Citera
2026-04-12, 23:40
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardcowboy
Ni som fått era grejor beslagtagna och fått hem brev från snuten? hur stora var era beställningar? råkade själv utför detta på en rätt stor beställning, så funderar på om man bara ska göra små beställningar, så kanske dom prioriterar det mindre?

Nu var det ett bra tag sen (2 år eller mer) som jag fick en beställning tagen och sen ett brev hem från de blå men vad jag minns så var det en rätt liten beställning på typ en 5a tjack och någon karta benso. De hörde av sig ett halvår senare (ringde) och frågade om jag beställt nått. Sa nej och de sa då att utredningen läggs ner i princip. Sen dess kör jag nästan uteslutande Dead drops och det har fungerat klockrent. Vet att det inte är möjligt för alla att köra DD men om ni kan så använd det istället, mycket säkrare för alla inblandade och man slipper oroa sig och vänta på att brevbäraren ska komma med din order.

I ditt fall hade jag legat lågt, särskilt om du nyligen fått en order tagen. Din adress kan vara av särskilt intresse ett tag framöver. Gissar nu men tror det beror dels på hur de tog brevet och vart i postgången de tog det, dvs direkt, på terminal, eller om brevbärare i sista ledet noterat något skumt och lagt undan för snuten att kolla på sen. Hade inte beställt hem mera på ett tag i alla fall om jag var i din sits. Men som sagt, jag vet inte exakt hur de jobbar så ta detta stycke & råd för vad det är; någorlunda kvalificerade gissningar.
Citera
2026-04-13, 22:55
Medlem
Nu är jag ganska ny på detta, lagt en beställning på fs4 samt tre på cath.
De tre på cath kom precis som utlovat, inget krångel trevligt bemötande.

Beställningen på fs4 däremot, vilket helvete. Till att börja med väntade jag över en månad på att det skulle komma antingen ett paket eller ett brev om att det blivit beslagtagit, inget kom. Jag öppnade dispyt, skrev att inget paket kommit fick inget svar. Skrev till supporten om det och fick till svar att dom hanterar dispyter med jämna mellanrum men man bör låta det gå lite tid för säljare och köpare att komma överens om något. Detta köper jag absolut om säljaren svarar och sedan stängdes supportärendet.

Ytterligare två veckor senare skapade jag ett nytt supportärende och frågade om samma sak igen, fick denna gången ett kort svar tillbaka. Krävde då tillbaka mina pengar och erbjöd mig till och med att låte fs4 ta en del utav det för deras bekymmer. Och vad får jag till svar? Att dom hanterar dispyter med jämna mellanrum men man bör låta det gå lite tid för säljare och köpare att komma överens om något. Detta köper jag absolut om säljaren svarar och sedan stängdes supportärendet.

Så med detta vill jag få sagt använd cath, strunta fullständigt i fs4 då både vendors och support är opålitliga,
Senast redigerad av Marrte 2026-04-13 kl. 23:05.
Citera
2026-04-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardcowboy

Jag fick hembesök av två poliser för ett tag sen, hade beställt 50st tramadol tabletter. Har även fått brev två gånger och en gång fick jag komma in på förhör. Jag kör mindre beställningar. Så jag tror inte det spelar någon roll.
Citera
2026-04-15, 09:17
Medlem
Har vart borta från denna typ av marknad och livsstil i några år, Så har fått läsa mig till var/hur man kan beställa igen.
Jag måste verkligen gröna en säljare (kan inte skriva ut namn men den har tex 5 b8or för 900kr det är en av deras produkter.
Beställde 5 båtar fick DD leveransen dagen efter och öppnade påsen så vad det 9st båt. För 900 spänn, fan vilken trevlig överraskning, såg att de hade slagit upp portarna igen och det var på moomin Market jag såg hans annons, passar på att även höja den sidan! Grymt att den är lite mer utvidgad så finns säljare från andra länder, fick tag på Phenobarbital av en säljare från ett annat europeiskt land eller var det var, riktigt gammal räv-knark
Tack till säljaren och sidan Moomin!
Citera
2026-04-15, 20:08
Medlem
Har beställt från Catharsis ett par gånger nu i vinter/vår, aldrig några problem med DD's men dom vendors jag använder mig av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in