2026-04-12, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
80% av alla skilsmässor och separationer initieras av kvinnorna. Det är inte män som lämnar sitt ansvar i förhållandet.
Jag har också funderat på det. Att män inte verkar ha initiativförmåga att ens avsluta riktigt kassa relationer. Enda gångerna en man gör slut är när en ny kvinna talar om för honom att göra det.
Citera
2026-04-12, 23:01
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Inte alls. Du är uppenbarligen en incel med 0 erfarenhet.

Förutom att det finns en länk som motbevisar dig i trådstarten så är det allmänt känd fakta att fertiliteten är extremt låg vid 40 år. Du kan lika gärna hävda att jorden är platt...
Citera
2026-04-12, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag diskuterar inte skilsmässor. Utan diskuterar mäns ansvar i att inte slösa bort kvinnors fina fertila år, genom att inlagda kvinnir i falsk förhoppning.

Jag kan ju förstå frustrationen. Men sen kanske de männen inte känner att de har förutsättningarna faktiskt? Jag tror ju ändå de flesta män är beredda att bli fäder, om de känner att de har goda förutsättningar. Att de har ett okej jobb och stabil ekonomi. Jag tror det är samma faktorer för kvinnor. Att anledningen att män och kvinnor blir barnlösa, det är att någonting krånglat i livet och karriären. Sedan går liksom tillfället förbi.
Citera
2026-04-12, 23:06
Avslutad
Citat:
Jag diskuterar inte skilsmässor. Utan diskuterar mäns ansvar i att inte slösa bort kvinnors fina fertila år, genom att inlagda kvinnir i falsk förhoppning.

Läs nedan, så kanske du förstår den röda tråden i debatten och vad jag syftar på:

Du verkar ha erfarenhet av riktiga losers till män. Alla mina vänner, över 10 st som jag känt sen barnsben och universitet, har varit lojala till sina kvinnor i många år och nästan alla har barn nu. Oftast dras loser-män till kvinnor av lägre kvalitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag har också funderat på det. Att män inte verkar ha initiativförmåga att ens avsluta riktigt kassa relationer. Enda gångerna en man gör slut är när en ny kvinna talar om för honom att göra det.

Bra att du iallafall inte förnekar att kvinnor lämnar relationer och förstör barnen i större utsträckning än män.
Citera
2026-04-12, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vad tänker du om dem som jobbat både i industrin och hemtjänsten och inte säger att hemtjänsten är soft?
Största lögnare jobbade säkert som montör
Citera
2026-04-12, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Nja skulle nog snarare säga 20-25

Kvinnor är högfertila mellan 20-25, med en peak vid 22. Men fertiliteten är i regel fortsatt hög vid 26-30!
Och kvinnan är som starkast och bäst rustad rent fysiskt, för graviditet och förlossning mellan 20-30. Hon återhämtar sig som bäst och snabbast efter graviditet och förlossning när hon är mellan 20-30.
Så bästa tiden för graviditet och förlossning är mellan 20-30.
Citera
2026-04-12, 23:08
Medlem
Citat:
Du verkar ha erfarenhet av riktiga losers till män. Alla mina vänner, över 10 st som jag känt sen barnsben och universitet, har varit lojala till sina kvinnor i många år och nästan alla har barn nu. Oftast dras loser-män till kvinnor av lägre kvalitet.

Bra att du iallafall inte förnekar att kvinnor lämnar relationer och förstör barnen i större utsträckning än män.
Jag tycker inte man ska leva ihop om man inte har något bra att lära barnen om kärlek och sunda relationer.
Citera
2026-04-12, 23:15
Medlem
Citat:

Dina vänner är alltså riktiga män.

Jag känner också gott om riktiga män. Dessa går inte runt och håller kvinnor på halster. Utan är ärliga eller satsar på kvinnan.

Inget fel på kvinnorna. Det är väl snarare så att "män", oärliga "män", inte vill binda sig med fru och barn. Utan bara få ligga lite, i en halvseriös relation och sedan testa annan kvinna. Men han säger inget om det till kvinnan. Och som sagt: det är inget fel på kvinnor som råkar ut för en sådan man.

Men när kvinnor hålls på halster på det viset, så försvinner fina fertila år bort... på en oärlig "man".
Citera
Avslutad
Citat:
Kvinnor är högfertila mellan 20-25, med en peak vid 22. Men fertiliteten är i regel fortsatt hög vid 26-30!
Och kvinnan är som starkast och bäst rustad rent fysiskt, för graviditet och förlossning mellan 20-30. Hon återhämtar sig som bäst och snabbast efter graviditet och förlossning när hon är mellan 20-30.

Jag och min fru, båda en bit över 30, fick vårt andra barn nyligen. Och vi båda ångrar att vi slösade våra 20-30 på annat än att skaffa barn då vår energinivå minskat något oerhört. Den absolut bästa tiden att få barn är runt 25. Man har hunnit skaffa jobb, spara pengar, barnen hinner växa upp och bli stora innan man blir gubbe/kärring, samt att man har större chans att ha barnbarn i rimlig ålder. Mina föräldrar var unga när de fick mig och nu får de njuta av två barnbarn innan de ens hunnit fylla 60.

Över 30 är på tok för gammalt egentligen.
Citera
Medlem
Citat:

En 30 årig kvinna är knappast ”högfertil” vid 30 och om hon vill ha fler än ett barn passar 20 bättre.
Citera
2026-04-12, 23:17
Avslutad
Citat:
Dina vänner är alltså riktiga män.

Jag känner också gott om riktiga män. Dessa går inte runt och håller kvinnor på halster. Utan är ärliga eller satsar på kvinnan.

Inget fel på kvinnorna. Det är väl snarare så att "män", oärliga "män", inte vill binda sig med fru och barn. Utan bara få ligga lite, i en halvseriös relation och sedan testa annan kvinna. Men han säger inget om det till kvinnan. Och som sagt: det är inget fel på kvinnor som råkar ut för en sådan man.

Men när kvinnor hålls på halster på det viset, så försvinner fina fertila år bort... på en oärlig "man".

Det är problemet löstes för längesedan. Det kallades äktenskap och inget sex innan äktenskap. Men som vanligt så förstör svaga män och kvinnor allt som är bra.
Citera
2026-04-12, 23:22
Medlem
mearshimers avatar
Citat:

3. En "man" däremot, säger "jag är inte redo för barn". Fast han vet att han inte vill ha barn/inte vill ha barn med henne. Men halvseriös relation och sex, det går bra för hans del! Han slösar på hennes fina fertila år... Och hon går och hoppas på honom. Väntar på honom. Han är en feg och egoistisk "man". Ja, jag har svårt för den typen. Och jag har svårt att kalla den typen för man.
Det här är det enda jag håller med dig om.
En riktig man talar om sina intentioner i ett tidigt stadium så att kvinnan är ok med att han bara vill ha kravlöst sex och inget seriöst förhållande.
Då kan kvinnan dejta runt samtidigt som hon vill träffa honom.
Till alla unga män där ute : lura inte era kvinnor till att ni söker något seriöst, när ni i själva verket bara vill ligga. Och till er som kontrar med :jag måste ljuga för annars hittar jag inte en kvinna som vill ses för enbart sex.
Nej,
Var ärliga redan i början, så ska ni se att ni hittar en kvinna som söker samma sak som ni
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in