2026-04-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Någon skrev att en hund är dyrare. OK så säg att du lägger 26 000 om året på dem. Jag lägger kanske 15 000 på hunden (tillkommer en del, som specialfoder och medicin). Men det betyder ju inte att det är som att ha ett småbarn eftersom barn delar vissa saker.

När barnen blir äldre blir de dyrare med. Kan tänka mig 13+ är dyrast.
De blir billigare med åren. Inkomstbortfallet pga föräldraledighet och vabbande är den största boven för förvärvsarbetande föräldrar. 2000 kr/mån lägger nog många i Fjollträsk på restaurangmat.
Citera
2026-04-12, 21:27
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindstream
Precis, 6 barn per kvinna är en del av den statistiken.

Det är bara bra om fertiliteten sjunker från 8 till 6 barn per kvinna i något U-land.

Vaddå, i Afrika som land? LoL. du kan inte bara säga att du var dåligt påläst, utan kommer med ett helt oönskat tyckande.
Citera
2026-04-12, 21:28
Medlem
Citat:
Fånigt att hålla på och prata om "alla män". Vad tänker ni om de som påstår att de inte gillar tonåringar? Att de ljuger?

Ja.

Citat:
Och varför skulle en kränkt kärring vilja vara mot att äldre män sexutnyttjar ungdomar? De kanske har empati och bryr sig? De kanske själva var utsatta som unga.

Med tanke på att kvinnor i regel är egoistiska as som inte tål sexuell konkurrens så finner jag din teori ganska osannolik.

Citat:
Tycker det är skrämmande att ni tror ni talar för alla män. Ni kan inte ha utvecklat någon theory of mind alls.

Alla män är fysiskt attraherade av tjejer i 16-årsåldern. Sen kanske de har moraliska övertygelser och/eller annat som gör att de inte är intresserade av sex eller relationer med 16-åringar. Det gäller nog de flesta. Men självklart är normen att heterosexuella män känner fysisk sexuell attraktion när de ser en snygg 16-åring. Vore väldigt märkligt annars. Mäns biologi är utvecklad hundratusentals år tillbaka och kommer inte förändras för att vi nu råkar leva i ett samhälle där det inte är ok att tända på 16-åringar.

Sen är det inte heller pedofili att göra det. Men feministers nya shamingtaktik är att kalla alla män över 35 som tänder på tjejer mellan 16-25 för pedofiler.
Citera
2026-04-12, 21:36
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Mäns biologi är utvecklad hundratusentals år tillbaka och kommer inte förändras

Då kanske du kan fundera på faktumet att det som funkat bäst i historien och som gjorde att vi överlevde stenåldern var att ett par, dvs en man och en kvinna, höll ihop under barnens uppväxt. Det var så barn överlevde. Det är så vi är programmerade. Det hade inte funkat om alla åldrar på männen hade satt på tonåriga tjejer hela tiden. Tror du att stenåldern var så?
Citera
2026-04-12, 21:39
Medlem
Citat:
Vaddå, i Afrika som land? LoL. du kan inte bara säga att du var dåligt påläst, utan kommer med ett helt oönskat tyckande.
Hur kan man tolka nedanstående inlägg som ”Afrika är ett land”?
”Inte i Afrika, där är det uppemot 6 barn per kvinna i vissa länder.”
Jag kollade upp färsk statistik innan jag skrev inlägget, det kan du också göra:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_total_fertility_rate
Citera
2026-04-12, 21:40
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
De blir billigare med åren. Inkomstbortfallet pga föräldraledighet och vabbande är den största boven för förvärvsarbetande föräldrar. 2000 kr/mån lägger nog många i Fjollträsk på restaurangmat.

Billigt att ha en tonåring? Skojar du eller? Så en tonåring kostar mindre än 2200 i månaden alltså?
Citera
2026-04-12, 21:45
Medlem
Citat:
Billigt att ha en tonåring? Skojar du eller? Så en tonåring kostar mindre än 2200 i månaden alltså?
Tid är pengar. Det är fantastiskt att slippa lämna och hämta på dagis och vabba stup i kvarten. Jag misstänker att du inte har så mycket erfarenhet av varken familj eller förvärvsarbete.
Citera
2026-04-12, 21:45
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Riktiga kvinnor skaffar många barn.
Riktiga kvinnor underkastar sig sin man.
Riktiga kvinnor är hemmafruar
Riktiga kvinnor....

Jaha, då har jag nog aldrig träffat en kvinna.

Varför skaffar man tjej om det är en slav man vill ha?

Män får betalt för allt de gör. Men en kvinna kan vara gravid i flera år, hon gör det helt gratis. Det är sjukt egentligen.
Citera
2026-04-12, 21:49
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Hur kan man tolka nedanstående inlägg som ”Afrika är ett land”?
”Inte i Afrika, där är det uppemot 6 barn per kvinna i vissa länder.”
Jag kollade upp färsk statistik innan jag skrev inlägget, det kan du också göra:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_total_fertility_rate

Varför skulle jag kolla på den sidan om jag ville se hur födslotalen utvecklat sig över tid?
Citera
2026-04-12, 21:50
Medlem
Citat:
Men en kvinna kan vara gravid i flera år, hon gör det helt gratis. Det är sjukt egentligen.

Hon får pengar och ledighet för det.
Citera
2026-04-12, 21:52
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Hon får pengar och ledighet för det.

För att vara hemma med barn, visst. Men inte för att vara gravid med allt vad det innebär.
Citera
2026-04-12, 21:54
Medlem
Citat:
För att vara hemma med barn, visst. Men inte för att vara gravid med allt vad det innebär.

Många kvinnor säger ju att det är fantastiskt att vara gravid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in