Citat:
Ursprungligen postat av
fornamn.efternamn
Tor och pappan börja slåss i ladan, pappan hamnar i underläge Tor är riktigt arg. Den temide sonen blir rädd och tar yxan från kubben. Senare letar de efter hyreskontraktet där pappans namn finns. Hade pappan en röd volvo när han levde?
Citat:
Ursprungligen postat av
Grodologen
"Den enda möjlighet jag kan se, som placerar jj på mordplatsen är om han var där med några andra, varav någon är mördaren. Men umgicks den blyge, tillbakadragne jj med kriminella? Eller kan han kanske ha råkat hamna där av en slump?"
Jag har också svårt att tro att han var där ensam, han kanske inte ens var den mest drivande vid besöket. Men det får framtiden utvisa.
Men det fanns väl bara ett främmande skoavtryck (förutom 38-orna) och bara en uppsättning avvikande DNA?
Visst borde fler eventuella gärningsmän ha lämnat spår efter sig?
Samtidigt håller jag med om att det låter märkligt att en förmodat stillsam person skulle ha brutalt mördat två äldre personer i ett vredesutbrott. Dock saknar vi många pusselbitar om hans liv. Ffa i Härnösand. Det måste finnas klasskamrater, lärare och grannar som minns honom. Sen kan man också undra vad han gjorde så länge i Härnösand? Påbyggnadsutbildningen på Komvux kan rimligtvis inte ha varit tre år långt.