2026-04-12, 08:15
Medlem
Pettssonochfinduss avatar
Ingen som hört sig för hos kommunarkivet där GM bodde innan morden (Vrena/Nyköping?) för att se om skolfoton kan begäras ut?
Citera
2026-04-12, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pettssonochfindus
Ingen som hört sig för hos kommunarkivet där GM bodde innan morden (Vrena/Nyköping?) för att se om skolfoton kan begäras ut?
Är väl det som publicerats i pressen

Finns skolkataloger på lokala bibliotek?
Och han hade bäl bytt namn?
Citera
2026-04-12, 08:42
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pettssonochfindus

Det finns ju även grupper på facebook som ibland lägger ut gamla skolfoton? Om man söker på år och den skola han gick på? Finns Stayfriends kvar?
Citera
2026-04-12, 08:46
Medlem
I tråden diskuteras MGM ingående. Men väldigt få detaljer om offren. Tor bodde ensam på gården. Hade han arvingar? Han var ingen ungdom längre, han måste ha tänkt på vad som ska hända med gården när hans krafter tröt?
Var Tor en man som utnyttjade mäklare och banker? Eller föredrog han att skriva avtal själv och sköta betalning i kontanter?
Citera
2026-04-12, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarlack
I värsta fall döms Johan Jacobsson till brott mot griftefriden.

Det lär inte hända då det brottet redan är preskriberat. Dvs, det kan bli ännu värre…friande dom om inte ett eventuellt åtal om mord kan styrkas.
Citera
2026-04-12, 08:55
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Belägg för att kvinnoskorna med storlek 38 har något som helst samband med mordet, tack.

Det är inte alls säkert det, det är inte ens troligt enligt mig.
Jag tror att JJ var ensam vid mordet. De där kvinnodojjorna har kommit dit vid nåt annat tillfälle, gubben bodde ju ensam, Gerd bodde inte där. Gubben kan ha haft besök av nåt fruntimmer vid något annat tillfälle.
Har det kommit fram vad för typ av Victoryskor det är?

Orsaken till att jag reagerade på namnet är för att vi hade skor av det märket där jag arbetade förut.
Citera
2026-04-12, 09:07
Medlem
Pettssonochfinduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Är väl det som publicerats i pressen

Finns skolkataloger på lokala bibliotek?
Och han hade bäl bytt namn?

Ja, men om någon här begär ut dem istället kan vi ju få en icke blurrad bild. Det är som sagt kommunarkivet man vänder sig till.

Vi som hängt med i tråden har koll på namnbyten och boplatser
Citera
2026-04-12, 09:16
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Har det kommit fram vad för typ av Victoryskor det är?

Orsaken till att jag reagerade på namnet är för att vi hade skor av det märket där jag arbetade förut.
Skorna syns i videon här:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MgdPVM/tyska-skor-kan-losa-mordgata
Citera
2026-04-12, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfrikanskSvinPest
I tråden diskuteras MGM ingående. Men väldigt få detaljer om offren. Tor bodde ensam på gården. Hade han arvingar? Han var ingen ungdom längre, han måste ha tänkt på vad som ska hända med gården när hans krafter tröt?
Var Tor en man som utnyttjade mäklare och banker? Eller föredrog han att skriva avtal själv och sköta betalning i kontanter?
Det var hans dotter som hittade dem mördade, så det besvarar väl frågan om Tor hade arvingar?
Citera
2026-04-12, 09:31
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Skorna syns i videon här:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MgdPVM/tyska-skor-kan-losa-mordgata
Ok, det var inte såna vi hade. De där ser ut som vanliga sneakers.
Citera
2026-04-12, 09:41
Medlem
ZodiacParadices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddji
Glöm det!!!
En pundare eller en klassisk rånare vet EXAKT var man ska leta. Sovrummet är var alla värdesaker finns, och en plånbok med cash skulle ha hittats OM målet var kontanter!
Det är fakta
Ja vad betyder det då? Jo att det var ingen klassisk rånare eller pundare.
Citera
2026-04-12, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Han är ändå rätt typ av person man tänker sig som kunnat hålla sig undan i över 20 år. Arbetande, anonym, ingen man tänker sig. Samtidigt är han tillräckligt klipsk för att förstå att han var tvungen att hålla väldigt låg profil efter att ha gjort detta. En vanlig våldsbrottsling hade uppmärksammats tidigare.

Jag får för mig att Dna-spåret är graverande om man häktar honom baserat på det. Att det inte bara är något som kan förklaras med kontaminering utan som måste bero på att han varit på platsen.

Klart kylig att leva på bara utan att det uppdagas. Vore intressant att få veta mer. Känns som en person som kommer tiga rakt igenom förhör och förhandlingar.

Han måste ju ha bevakats en längre tid. Man ville se om han hade några bevis eller någon han anförtrott sig åt. De kollade säkert både dator och telefon. Kanske satt upp dolda mikrofoner eller avlyssnibg. Att bara springa hem till någon på en besudling vore väl ett rättsligt självmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in