2026-04-11, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Där kom det blurrade skolfotot!

I de lugnaste vatten osv. Bilden av en isolerad ensamvarg förstärks. Man undrar hur det såg ut med partnerrelation(er) i vuxen ålder. Ett skäl till att flytta till udda orter skulle kunna vara att han träffat någon därifrån.

Ja, eller en flytt för arbete. Många frågor
utan svar än.
Citera
2026-04-11, 19:47
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av messiisnumberone
Intressant att två poliser har fostrat upp en av Sveriges värsta mördare.
Undrar om de visste om vad han har gjort eller till och med hjälpte honom hålla sig undan lagens långa arm?
Kan knappt tro de är sant.Både mamma och pappa till dubbelmördaren är poliser.Undrar samma som dig om de visste nåt och eventuellt hjälpte honom?
Citera
2026-04-11, 19:48
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
Summering.
Den häktade är:
Nils Johan Jacobsson, tilltalsnamn Johan.

Johan Jacobsson, född 1981-02-13 med tidigare namn (fram till år 2003) Johan Lindgren.
Adress: Västgötagatan 23A, Katrineholm

Johan är uppväxt i Vrena (1981–1996 med adress Björkslingan 26).

Johan bodde dessutom som ung i Bettna (Malms Gård) och gick även i skola i Nyköping.
Mestadels efter tonåren håller Johan till - och bor i Katrineholm.

Johan Jacobsson som vuxen har ett par mindre utflykter, och boende några år, bla i Halmstad (studier som 21-åring), därefter Härnösand regionen (med boende 2004-07-15 - 2007-11-01) där //morden skedde 2005// och har bott och varit skriven i Jämtland-trakten (Hede och Frösön).

Fotnot. Två år efter morden (adress skifte november 2007) flyttade Johan Jacobsson till Katrineholm, där han bott mestadels av sitt vuxna liv.
Senast redigerad av Nyfikenpalast 2026-04-11 kl. 19:55.
Citera
2026-04-11, 19:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Ja, eller en flytt för arbete. Många frågor
utan svar än.

Att vara skriven på en viss adress innebär inte att man nödvändigtvis bor på den adressen. Om ni skulle kartlägga mitt liv på det sätt som nu görs med JJ så skulle ni få huvudbry som heter duga
Citera
2026-04-11, 19:50
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Grevens sammanfattningar:
Uppdaterad: 11 april 2026, kl 18:55
Tidslinje MGM
Del 1: Gripandet. Polisarbete. Domstol.
Del 2: Misstänkt gärningsman.
Suverän sammanfattning!

Vet man om JJ hade körkort vid tiden för mordet? Bil?
Citera
2026-04-11, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Att vara skriven på en viss adress innebär inte att man nödvändigtvis bor på den adressen. Om ni skulle kartlägga mitt liv på det sätt som nu görs med JJ så skulle ni få huvudbry som heter duga
håller helt med dig
Citera
2026-04-11, 19:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Ja spår efter Nike-45-orna hittades i ladan i nära anslutning till offren, antagligen i blodstänk. Där är polisen säkra på att de tillhör mördaren och det passar ju också bra med den nu häktade. Sen har man också hittat några 38-or av kvinnligare modell i boningshuset ("vinden") . Där är polisen inte säker på att det finns samband med mordet och det tror inte jag heller, observera tror.
Men 45: orna tillhörde mördaren med allra största säkerhet.

Är det 45r nu? Senast igår läste jag att det var 43r.
Citera
2026-04-11, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Jag bor i Stockholm sedan 1989, och i min värld är vinden typ oinrett oftast kallställt utrymme. Jag bodde i Norrbotten till 1989 och där kunde, oftast äldre, personer benämna övervåningen som vindan, även om den hade full takhöjd och var inredd. Men det var olika. Min fru är från Örnsköldsvik, och enligt henne är det även där rätt vanligt att kalla en övervåning som vind. Och främst av äldre människor.
Örnsköldsvik ligger bara drygt tio mil norr om Härnösand.

För att krångla till det ytterligare så heter det vi kallar vind botten på norrländska!
Man säg alltså- jag gick upp på botten!
Förekommer givetvis lokala variationer.
Citera
2026-04-11, 19:54
Medlem
Citat:
Är det 45r nu? Senast igår läste jag att det var 43r.

Ja det var 43 or
Citera
2026-04-11, 19:54
Medlem
Citat:
Nä men de flesta som byter folkbokföringsadress gör det ju för att de faktiskt flyttar. Blir nyfiken på varför du gör massa ändringar i folkbokföringen annars? Du ska ju skriva dig där du bor.
Citera
2026-04-11, 19:57
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Ja spår efter Nike-45-orna hittades i ladan i nära anslutning till offren, antagligen i blodstänk. Där är polisen säkra på att de tillhör mördaren och det passar ju också bra med den nu häktade. Sen har man också hittat några 38-or av kvinnligare modell i boningshuset ("vinden") . Där är polisen inte säker på att det finns samband med mordet och det tror inte jag heller, observera tror.
Men 45: orna tillhörde mördaren med allra största säkerhet.

Du har själv många synliga gamla skoavtryck i din bostad?
Citera
2026-04-11, 19:58
Medlem
Är det någon som vet vad han studerade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här