2026-04-11, 19:20
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Till stor del är det ju en kulturell fråga där vi hjärntävttat kvinnor att dom ska kunna knulla runt och allt utan att bli gravid i 15-25 års åldern.

Jag ser en lösning på detta.
1. Bort med kondom och preventivmedel.
2. Bort med abort
3. Gör det valfritt för mannen att betala underhåll samt stå som far till barnet.

Visste kvinnor att detta var vad som gällde så skulle väldigt få kvinnor vilja ha sex med en man dom inte gillade på riktigt.
Vi skulle se starkare band mellan paren och återskapa den starka familjeandan som fanns förut och där kvinnans uppgift var att sköta om barnen och huset.
Den tredje punkten skapar knappast incitament att välja bort kondomen. Eller du menar kondom ska bli illegalt? 50 piskrapp för brott mot 1 Mos 38:9 *klick*?
Senast redigerad av Mr.RedHat 2026-04-11 kl. 19:24.
Citera
2026-04-11, 19:21
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Den sexuella revolutionen har totalt slaktat all form av kärlek och familjebildning.
Det är svårt att göra någonting åt det.
När kulturen för kärlek och familj väl är förstörd så blir det svårt att återbygga.
Folk bor dessutom i små ettor och jobbar helpass 5 - 6 dagar i veckan. Ändå har man svårt att klara sig.

De jag ser som faktiskt buldar familj är invandrarna. De lever ju gratis här i betydligt större bostäder och jobba gör de ofta inte heller.

Svenskarna i Sverige är en slavklass och såna lever bara för att jobba åt invandrarna.
Citera
2026-04-11, 19:25
Medlem
De som skaffar barn, skaffar färre idag. 1-2 st jämfört med förr 3-4.
Citera
2026-04-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Undra på det, kvinnor idag är helt bortskämda av sina mammor och framförallt pappor.

De kan ju inte ens laga mat längre, på sin höjd tina en Findus färdgrätt i micron.

Hur ska dom klara av att föda och uppfostra barn, som vi alla sett är de är ju barn själva.

Ni vill bara sitta och filosofera på nätet med väninnorna, visa upp sig och kissen på OnlyFans, resten av tiden sitter de och klappar katten i flickrummet hos mamma eller på sitt Lssboende.

Vad baserar du ens ditt uttalande på? Känner du ens en enda kvinna som inte nått 40 årsgränsen?

Klart som fan att kvinnor kan laga mat idag. Jag känner väldigt många 35 åringar som lagar mat bättre än 60+.
Citera
2026-04-11, 19:34
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/alla-statistikamnen/aborter/

''I Sverige utförs uppskattningsvis mellan 30 000 och 38 000 aborter per år. År 2024 utfördes cirka 35 400 aborter. Det motsvarar drygt 18 aborter per 1 000 kvinnor i åldern 15–44 år.''

Nej, den över sexualpartners.
Citera
2026-04-11, 19:38
Avstängd
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Nej, den över sexualpartners.

Jaha, min egna uppfattning när jag har hört damerna flexa om sina ''body counts''. Ofta hör man ''en ny sexpartner varje helg''.

Den moderna kvinnan i väst har ingen moral.

Men håll dig till ämnet.
Citera
2026-04-11, 19:38
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Sen när det gäller just ofrivillig barnlöshet så bör män göras medvetna om att de inte heller bör vänta för länge. Helst ska både män och kvinnor skaffa barn innan 40.

Efter 40 sjunker kvaliteten på spermierna och defekterna på simmarna ökar. Mer än man tidigare trott.

Det leder till att äldre män får både svårare och det tar längre tid att göra en kvinna gravid oavsett kvinnans ålder. Risken för diverse kognitiva funktionsnedsättningar ökar också. Samt att äldre mäns spermier också kan påverka kvinnans graviditet och förlossning negativt. Alltså försvåra både graviditet och förlossning.

Så just när det gäller ofrivillig barnlöshet så är det dumt att chansa och skjuta upp det både för män och kvinnor.

Det finns en anledning till att de flesta spermiebanker satt en åldersgräns på 35 år för spermiedonation.

Det är sällan ett problem, och oftast handlar det om kassa spermier från första början. Del allra flesta män kan få barn utan problem fram till 50, kvinnor, not so much.
Citera
2026-04-11, 19:42
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Jaha, min egna uppfattning när jag har hört damerna flexa om sina ''body counts''. Ofta hör man ''en ny sexpartner varje helg''.

Den moderna kvinnan i väst har ingen moral.

Men håll dig till ämnet.

Jag håller mig till ämnet. Besvarade ditt inlägg där du ljuger om antalet sexualpartners.

Du har en skev bild av hur kvinnor fungerar. Ingen varken hinner eller orkar med 100 olika partners under ett år som du påstod.
Citera
2026-04-11, 19:50
Medlem
Jag är 30 plus och jag känner INGEN med bler än 2 barn och väldigt väldigt få med 2 vanligaste är o inte ha några barn alls följt av ett barn.
Citera
2026-04-11, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Den sexuella revolutionen har totalt slaktat all form av kärlek och familjebildning.
Det är svårt att göra någonting åt det.
När kulturen för kärlek och familj väl är förstörd så blir det svårt att återbygga.
Folk bor dessutom i små ettor och jobbar helpass 5 - 6 dagar i veckan. Ändå har man svårt att klara sig.

De jag ser som faktiskt buldar familj är invandrarna. De lever ju gratis här i betydligt större bostäder och jobba gör de ofta inte heller.

Svenskarna i Sverige är en slavklass och såna lever bara för att jobba åt invandrarna.

Det ligger mycket i det där tyvärr.

Glädjande är dock att galna vänsterkvinnor och "män" kommer att dö ut. Haha fast dom hinner rösta in massor av muslimer innan tyvärr. Förstår inte varför de vill byta ut sig?
Citera
2026-04-11, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det försvann väl ungefär när abort blev lagligt?
Måste kolla upp
Citera
2026-04-11, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det ligger mycket i det där tyvärr.

Glädjande är dock att galna vänsterkvinnor och "män" kommer att dö ut. Haha fast dom hinner rösta in massor av muslimer innan tyvärr. Förstår inte varför de vill byta ut sig?
Ja det blir muslimer eller ingen som torkar dig i röven på hemmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in