Citat:
Ursprungligen postat av
KjellKjellborn
Bali & Dubai semester + att bli påknullad av kleti&peti prioriteras långt före familj&barnafödande. Det är precis det som definierar en stark självständig kvinna.
Kvinnor är sexuellt selektiva av sin natur. De springer inte runt och jag sex med "kleti och pleti". De har sex med män de är tillräckligt intresserade och attraherade av. Nog för att kunna börja dejta och eventuellt inleda något seriöst med. Skaffa barn med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Sen när det gäller just ofrivillig barnlöshet så bör män göras medvetna om att de inte heller bör vänta för länge. Helst ska både män och kvinnor skaffa barn innan 40.
Efter 40 sjunker kvaliteten på spermierna och defekterna på simmarna ökar. Mer än man tidigare trott.
Det leder till att äldre män får både svårare och det tar längre tid att göra en kvinna gravid oavsett kvinnans ålder. Risken för diverse kognitiva funktionsnedsättningar ökar också. Samt att äldre mäns spermier också kan påverka kvinnans graviditet och förlossning negativt. Alltså försvåra både graviditet och förlossning.
Så just när det gäller ofrivillig barnlöshet så är det dumt att chansa och skjuta upp det både för män och kvinnor.
Det finns en anledning till att de flesta spermiebanker satt en åldersgräns på 35 år för spermiedonation.
Väldigt viktig information! Denna information
Borde sätta fart på unga män mellan 20-30 att faktiskt saraa på den 20-30 åriga kvinna där ömsesidigt intresse finns. Då kommer det bli fart på barnafödandet.
Ändå talas det ner om kvinnors fertilitet, som alla vet om som inte bott under en sten i hela sina liv.
Mannens högre ålder ökar risken för missfall också.
Citat:
Ursprungligen postat av
A.way
Detta är ABSOLUT en stor del av problemet, men även vuxna pojkar/flickor som inte mentalt vuxit upp. Jag är kvinna och ser alla omogna (vuxna!) pojkar som jag räknar som "lågkvalitativa män". Det är väldigt få kvinnor som vill skaffa barn med fullvuxna karlar som inte klarar av att ta ansvar över sina egna liv (socialbidrag, saknar driv etc.) eller saknar kontakt med sina egna känslor (vilket är ett stort problem i samhället idag ex narcissism, för stort ego etc.).
Vi i den äldre generationen, får rusta unga pojkar och unga flickor. Och stötta unga män och unga kvinnor. Så att de hittar varandra i tid och får barn med varandra i tid.