2026-04-11, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
För att du sett bilder på fotomodeller från back in the day?

Nej för att människor inte var överviktiga back in the day.
Citera
2026-04-11, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Men herregud. Allt KAN hända. Men då måste det till en förändring. Om jag går 5000 kr back varje månad så menar du att det inte är nåt att bry sig om för jag KAN ju vinna på lotto i framtiden.

Kanske något för deltagarna i lyxfällan att börja försvara sig med framöver. Du skulle ju i alla fall göra det om du var med där.

2,1 krävs för att upprätthålla en befolkning. 1,43 är mindre än 2,1 och räcker således inte för att upprätthålla en befolkning. Detsamma gäller för 1,5. Detta är vedertaget och inget du kan argumentera emot. Att snittet KAN stiga i framtiden förändrar inte detta.

1.43 var snittet år 2025.
Vi får se vad snittet för 2026, 2027, 2028, 2029 blir.

Babyboomen 1992, dessa barn är nu 34. Och rätt många. Fortsatt fertila. Vi får se...
Citera
2026-04-11, 16:18
Medlem
Citat:
Ah, den där gamla bortförklaringen. Gick alldeles utmärkt för kvinnor att föda många barn utan att bli överviktiga back in the day. Men idag kan de tydligen inte föda ynka 1-2 barn utan att förvandlas till kubikformade stoppklossar.

Kraven på föräldraskapet var inte lika höga förut.
Med ökade krav på föräldraskapet, desto mindre möjlighet att vårda den egna hälsan.
Citera
2026-04-11, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruitCombo
De odlar lite örter, frukt och annat smått. Man kan dock inte odla stora mängder spannmål utan att gödsla marken. Det är lite roligt att odla 20 morötter per säsong i sin trädgård, men det är inget man överlever på, särskilt inte om man inte kan köpa gödsel i en affär. Du bekräftar också gång på gång det jag säger, vilket är att det kvinnor bidrar till samhället är att föda barn och att ta hand om dem när de är små.

Så nu sitter du och skryter om industrialiseringen av jordbruket, gifterna man sprutat ut i naturen och de söndergödslade och utarmade jordarna?

Är du som man stolt över att andra män lyckats förstöra våra jordar, mat och kroppar?

Om kvinnors uppgift är att föda och nära är då mäns uppgift att förstöra enligt dig?
Citera
2026-04-11, 16:19
Medlem
Citat:
Nej för att människor inte var överviktiga back in the day.

När var back in the day för dig?

Kvinnor var både feta och tandlösa ”förr”, men då hade kanske män inga porriga drömmar om annat.
Citera
2026-04-11, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Man är inte "ansvarig" för vem man finner attraktiv.

Jo, män är det. Har du inte hängt med på sociala medier?

Men nu var det inte det jag menade. Utan jag menade att kvinnor är ansvariga för att välja män som vill skaffa barn.
Citera
2026-04-11, 16:20
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Och att simpa som en smutsig äckel som du så får man inte heller någon fitta vad fan försöker du komma?

Bara för att jag säger sanningen betyder det inte att det handlar om att hitta fitta vad fan är det för fel på er?

Allt jag säger att kvinnor skyller ifrån sig med våldsamma ord som let's be honest here dom förtjänar det till 100% för att det nonchaleras hela tiden

Vartenda gång det finns något problem så skyller man ifrån sig och du har samma jävla pantade kärringar i flashback som gör detta

Trött på skiten, kalla mig incel hur mycket ni vill jag kommer säga sanningen och det finns ingenting i det här idiot landet som kan stoppa mig

Jag dör hellre ensam i berget med sanningen än att leva ett liv fyllt med lögner även om jag får hela Sveriges befolkning emot mig!

Det stora problemet med din sanning är att den delas av så få att den inte spelar någon roll.

Varför så bitter om du ändå inte vill ha varken relation eller barn?
Citera
2026-04-11, 16:22
Avslutad
Citat:
Nej exakt, och om den svenska befolkningen minskar för varje generation pga att kvinnor föder för få barn så kommer den svenska befolkningen tillslut försvinna och då kommer den inte minska längre.

Ja du har rätt. Svenska samhället får försöka underlätta för unga tjejer och killar så att de både har råd och praktiska möjligheter att etablera familj tidigare i livet.
Citera
Bannlyst
De väntar inte för länge. De hatar män för mycket och för länge för att feminister har sagt att kvinnor ska hata män och inte göra som män vill. Kallas vänsterpolitisk terrorism.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kraven på föräldraskapet var inte lika höga förut.
Med ökade krav på föräldraskapet, desto mindre möjlighet att vårda den egna hälsan.

Haha skojar du? Förr var man tvungen att ta hand om barnen 24/7. Idag lämnar folk bort sina barn så fort de fyllt 6 månader. Du har MYCKET mer tid idag att vårda den egna hälsan än du hade förr.

Det är bara patetiska bortförklaringar ni ägnar er åt.
Citera
2026-04-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
De väntar inte för länge. De hatar män för mycket och för länge för att feminister har sagt att kvinnor ska hata män och inte göra som män vill. Kallas vänsterpolitisk terrorism.

Att bry sig om sig själv är väl inte automatiskt manshat?
Citera
2026-04-11, 16:25
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Det är faktiskt många ensamstående mammor som köper spermier och inseminerar sig själv. Det är en ökande grupp.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/overlakaren-ensamstaende-skaffar-barn-for-att-fa-ensam-vardnad
Väldigt egoistiskt tycker jag att man gör så och låter ett barn växa upp från dag 1 utan en manlig förebild. Jag tror nämligen att det är sunt för ett barn att ha både en kvinnlig och manlig förebild i sitt liv. Jag vägrar tro att det finns så få bra män där ute att kvinnorna måste skaffa barn på egen hand. Dags att sänka kraven & förväntningarna som jag tidigare skrivit! Man kan ha krav och förväntningar men om man aldrig lyckas hitta en karl som uppfyller kraven, då tror jag man siktar lite för högt helt enkelt. Verkligheten är inte alltid som i de romantiska komedierna tyvärr. Man kan inte få allt man önskar alltid av en partner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in