Citat:
Ursprungligen postat av
Bemp
Ja, stan omfattades av Mittuniversitetet på den tiden.
Och så folkhögskolan då. Viss musik- och dansinriktning.
Men Flashbacks Härnösandsbor får ta och vakna till liv nu. Ingen med minnen av den här snubben? Flyttade han dit bara för att sitta och kura i en etta i flera år...
Som sagt, jag är född 79 så jag var ungefär i samma årskull som personerna, jag jobbade i krogsvängen och umgicks och kände rätt många som sysslade med droger och jag var ingen svärmorsdröm själv, men jag känner inte igen namnen på dessa personer, har sett lite bilder och det ringer ingen klocka där heller.
Min gissning är att detta är personer som levde lite på botten, kraftiga missbrukare och dom tenderar att hålla sig helt utanför samhället sken, dom vill inte dra uppmärksamhet till sig.
Jag kan dock inflika att solumshamn är ett fint och välbärgat område, man passerar även området Stenhammar som också gått lite under namnet gräddhyllan, min svärfar som var egen tandläkare bodde ut mot solumshamn så bor man där ute så har man antingen en släktgård eller gott om pengar.
Bankomaten som framkommer i förundersökningen ligger mitt över gatan från polisstationen (röd ring) sen har jag streckat vägen därifrån ut mot Brattås, dock ligger Brattås en liten bit utanför bild men inte långt.
https://imgur.com/a/2Fk9dxr