Citat:
Ursprungligen postat av
tradera
Tycker att det anonyma brevet avslöjar hur det hela gick till, GM är någon som T gjort affärer med. T utflykt på morgonen kan visa på att han träffade GM och fick kontanter som sen visades ligga kvar i plånboken.
Förväntar mig att telefonlistan för ut-inkommande samtal är kontrollerad av Polisen under aktuell tid.
GM ringde ev. för ett möte på morgonen.
GM var inte nöjd och åkte tillbaka för att diskutera men det hela, som bekant , urartar. Tycker handlingen är oerhört aggressiv, jag är naiv och tro att en 24 åring inte kan åstakomma det här själv, han som är häktad tror jag inte har med handlingen att göra men han var på plats med någon äldre herre som "såg rött".
G är ett oskyldigt offer i handlingen hon var på fel plats , tyvärr!
Varför kan inte en 24-åring göra detta själv? Är väl ungefär i den åldern grova våldsbrott är som vanligast. Mordet på Marie Johansson i tygaffären utfördes ju av en 17-årig tjej.
Nu kan det varit fler inblandade, men att utgå från det utifrån ålder håller jag inte alls med om. Och mord, annat än i gängmiljö, utgörs i merparten av fallen av endast en GM.
Motivet är sannolikt en konflikt i samband med något jobb/affär. Inbrott/rån som spårade ur kan inte heller helt uteslutas.