2026-04-11, 12:40
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Eller så är de nöjda med 1-2 barn.

Det verkar inte så. Detta har diskuterats i feminstforumet tidigare. När man frågar unga kvinnor hur många barn de vill ha så svarar de fler barn än vad de sedan får.

Det är väl inte så konstigt med tanke på att förstföderskornas ålder har stigit i takt med att antal födda barn per kvinna har minskat?
Citera
2026-04-11, 12:41
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det har aldrig bildats kö runt mig av 20-30 åriga män som vill bli fäder. Däremot runt 35 brukar de bli lite sugna på smått.

Varför måste kvinnorna välja män i samma ålder? Kvinnorna kan välja äldre och ekonomiskt väletablerade män, och på köpet så får dessa män unga och högfertila kvinnor. Win-win. Det är kvinnorna som måste ta hänsyn till den biologiska klockan, männen har gott om tid och behöver inte stressa.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruitCombo
Alla kvinnor blir dock försörjda av män, även de som har jobb. Skillnaden är att det är flera män som tillsammans försörjer dem via skatter.

Exakt, i Sverige försörjer alla kvinnor och män som jobbar samhället.

Det är mycket bättre att vara beroende av samhället än en enda människa.

De flesta män vill inte vara ekonomiskt beroende av en enda människa.
Citera
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Vad ska han med kvinnan till då?
Mannens uppgift är att försörja familjen...

Vart finns alla dessa män som dels vill skaffa familj och dels tjänar tillräckligt bra?

Det blir mer och mer vanligt att kvinnan tjänar mer än mannen och alltså delvis försörjer honom.

Och varför det kvinnan som förväntas stanna hemma och sköta hem och familj? Varför kan inte mannen stanna hemma istället medan kvinnan gör karriär?
Citera
2026-04-11, 12:42
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Har aldrig någonsin träffat en 20-årig man som vill ha ungar. I den åldern vill man flytta hemifrån, tjäna pengar, festa, knulla, backpacka i Asien, köra bil, härja osv.

Nu för tiden är 35-årsåldern en lämplig ålder för att skaffa barn. Då har de flesta lekt av sig, skaffat en vuxenlägehet, stabilt jobb osv.
Ok, kanske var det annorlunda för 15-20 år sedan. Men det är trots allt den generationen vi talar om.
Citera
2026-04-11, 12:43
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Det är kvinnan SOM LÅTER SIG BLI GRAVID, män vill oftast bara knulla och tar inga risker med det då dom itne kan bli gravida.

Mannen knullar = kan leda till barn.
Citera
2026-04-11, 12:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Exakt, i Sverige försörjer alla kvinnor och män som jobbar samhället.

Det är mycket bättre att vara beroende av samhället än en enda människa.

De flesta män vill inte vara ekonomiskt beroende av en enda människa.

Nej, bara män försörjer samhället. Kvinnorna är en kostnad.
Citera
2026-04-11, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Ja, så är det. Men det går faktiskt alldeles utmärkt att bortse från. En meteorit kommer inte automatiskt slå ner i en kvinnas huvud vare sig hon väljer att göra det som förväntas av henne eller ej.
Jaha? Jag skaffade själv barn tidigt. Nu kallar folk mig för feminist. Det är jag inte alls
Citera
2026-04-11, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vart finns alla dessa män som dels vill skaffa familj och dels tjänar tillräckligt bra?

Det blir mer och mer vanligt att kvinnan tjänar mer än mannen och alltså delvis försörjer honom.

Och varför det kvinnan som förväntas stanna hemma och sköta hem och familj? Varför kan inte mannen stanna hemma istället medan kvinnan gör karriär?

Män är mer intresserade av att spela dataspel än att bilda familj. Sen frågar de sig varför kvinnor inte skaffar barn.

När jag var ung träffade jag mitt ex och vi var båda överens om att det inte var läge att skaffa barn då båda bodde hemma och ingen av oss hade jobb.
Lite senare flyttade jag hemifrån och började harva efter arbete. Mitt ex flyttade in och tyckte det var en bra ide att sitta hemma och pilla navelludd i 10års tid innan det var dags att söka jobb och spara till ett hus haha.

Det var ENDAST efter att vårat förhållande var över som han bad sina föräldrar om ett arbete och skaffade körkort.

Enligt mig är förhållanden med svenska män endast slöseri med tid och energi.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-04-11 kl. 12:58.
Citera
2026-04-11, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xerati6565
Jaha? Jag skaffade själv barn tidigt. Nu kallar folk mig för feminist. Det är jag inte alls
Fanns ingen motsägelse som helst i ditt inlägg. Fattar inte ens varför du känner dig manad att tillägga det sistnämnda.
Citera
2026-04-11, 12:47
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruitCombo
Aristoteles löste detta dilemma för över 2400 år sedan. Han drog helt enkelt slutsatsen att det bästa äktenskapet var mellan en 18-årig kvinna och en 35-åring man, eftersom båda var på toppen av sina respektive liv. Mannen hade hunnit göra militärtjänst, etablera sig inom sitt valda yrke, skaffa sig ekonomiska resurser, samt olika former av erfarenhet. Kvinnan var i början av sin mest fertila ålder, och om de skaffade barn så skulle hon vara en pigg och ung 20-25-åring när barnen var små. Idag är det tyvärr istället vanligt att folk gör en Macron.

En 18-årig kvinna är inte på toppen av sitt liv. Det har knappt börjat.
Citera
2026-04-11, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Så du menar att kvinnor som är unga kvinnor vill ”binda sig” vid en man och sedan skaffa familj? Det är bara män som väljer vilka kvinnor de vill ligga med och sen lämnar dem? Det är ju inte lite sensationellt, har du fakta som stödjer dina påståenden?

Nja, mer 30-35; ”Och medelåldern för förstföderskor har för första gången passerat 30 år.”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forstfoderskor-over-30-ar-for-forsta-gangen

Ja, det menar jag. Kvinnor är sexuellt selektiva av sin natur. Har hon träffat en man som hon är tillräckligt intresserad av för att ha sex med, så är hon också tillräckligt intresserad av att dejta honom och se om det kan bli något seriöst. Men om han bara var ute efter sex, så tvingas hon ju finna sig i det... Då blir det inget dejtande/utforskande i om de var rätt för varandra.

Och om en kvinna är i en seriös relation med en man, så är hon i regel intresserad av att ha barn med mannen. Men om han "inte är redo för barn", så tvingas hon ju finna sig i det... Då blir det inga barn gjorda.

Kvinnan väljer vilken man som är duglig nog för henne. Mannen väljer vilken relationsform de två kommer ha med varandra, när kvinnan har valt ut honom. Så ser det i regel ut!
Och detta rör givetvis vanliga mediokra unga män som blir valda av vanliga mediokra unga kvinnor.

Fakta som styrker det jag påstår? Så ser det evolutionärt ut. Att kvinnor är sexuellt selektiva av sin natur. Och män väljer relationsform.

Du skriver om snittåldern. Jag skriver om snittspannet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in