Citat:
Ursprungligen postat av
MrFishboy
Så du menar att kvinnor som är unga kvinnor vill ”binda sig” vid en man och sedan skaffa familj? Det är bara män som väljer vilka kvinnor de vill ligga med och sen lämnar dem? Det är ju inte lite sensationellt, har du fakta som stödjer dina påståenden?
Nja, mer 30-35; ”
Och medelåldern för förstföderskor har för första gången passerat 30 år.”
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forstfoderskor-over-30-ar-for-forsta-gangen
Ja, det menar jag. Kvinnor är sexuellt selektiva av sin natur. Har hon träffat en man som hon är tillräckligt intresserad av för att ha sex med, så är hon också tillräckligt intresserad av att dejta honom och se om det kan bli något seriöst.
Men om han bara var ute efter sex, så tvingas hon ju finna sig i det... Då blir det inget dejtande/utforskande i om de var rätt för varandra.
Och om en kvinna är i en seriös relation med en man, så är hon i regel intresserad av att ha barn med mannen.
Men om han "inte är redo för barn", så tvingas hon ju finna sig i det... Då blir det inga barn gjorda.
Kvinnan
väljer vilken man som är duglig nog för henne. Mannen
väljer vilken relationsform de två kommer ha med varandra, när kvinnan har valt ut honom. Så ser det i regel ut!
Och detta rör givetvis vanliga mediokra unga män som blir valda av vanliga mediokra unga kvinnor.
Fakta som styrker det jag påstår? Så ser det evolutionärt ut. Att kvinnor är sexuellt selektiva av sin natur. Och män väljer relationsform.
Du skriver om snittåldern. Jag skriver om snittspannet.