2026-04-11, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Vill dom inte ha barn så ja, då låter dom bli.

Du menar på fullaste allvar att tex jag och min partner, som närmar oss 50. Ska låta bli sex med varandra, bara för att den av oss som är kvinna fortfarande är fertil (regelbundna ägglossningar och regelbunden mens)? Hör du inte hur det låter? Ska vi vänta till menopaus med sex?
Citera
2026-04-11, 12:02
Medlem
Gothenburgers avatar
Bli förälder innan 23. Kidsen utflugna när du är 45. Perfekt
Citera
2026-04-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Japp, jag brukar säga att världen är full av dåliga föräldrar/människor som aldrig borde skaffat barn.

Ca 2 tredjedelar av all världens föräldrar borde aldrig skaffat barn.

De flesta människor, oavsett vilken ålder de skaffar barn, har ingen djupare självkännedom. Och tyvärr verkar detta mer gällande för män än för kvinnor, iallafall när det gäller barnskaffande.
Precis. De bästa presumtiva föräldrarna är nog ofta de som aldrig förökade sig. Lite moment 22.
Citera
2026-04-11, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Är väl snarare som så att kvinnnor behöver vara mer realistiska vad gäller tiden de är fertila och planera därefter. Är fullt möjligt att hitta en vettig man för en majoritet av kvinnor mellan 20-30.

Att hitta en man mellan 20-30 som tar sitt ansvar som förälder fullt ut är inte så lätt nej.

Majoriteten av kvinnor är medvetna om sin biologi gällande barnskaffande.
Citera
2026-04-11, 12:06
Medlem
Citat:
Att hitta en man mellan 20-30 som tar sitt ansvar som förälder fullt ut är inte så lätt nej.

Det har aldrig bildats kö runt mig av 20-30åriga män som vill bli fäder. Däremot runt 35 brukar de bli lite sugna på smått.
Citera
2026-04-11, 12:08
Medlem
Citat:

Det är inte ett dugg svårt. Räcker att fokusera, planera och vara realistisk. Väldigt många män kan tänka sig att bli pappor

Var det inte du som argumenterade för att kvinnor kunde få barn till närmare 40 i en annan tråd?
Misstänker att fler kvinnor än du tror på det.
Citera
2026-04-11, 12:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Här har du en studie som bekräftar vad jag påstår:
https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1474704917690401

Här har du en artikel om ovanstående studie:
https://yle.fi/a/7-1161043

Ser du även på SCB, så ser du att par oftast är relativt jämnåriga, att mannen är cirka 2-4 år äldre än kvinnan.

Tack!

Angående SCB:
Om du syftar på samma SCB statistik som vi har pratat om tidigare så har vi diskuterat just den källan.
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Varför skickar du inte länken för istället? Jag bryr mig inte om en massa text. Här är SCB källan som du pratar om: https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2022/varierande-aldersskillnader-bland-svenska-hjartan/

OK, så om vi exempelvis ser till 20-åriga kvinnor i en parrelation så är det vanligare att kvinnor ifrån denna grupp är tillsammans med män som är lika gamla som de själva än män som är 2 år äldre. Det mått som används tolkar du som bevis för vad kvinnor föredrar och har för preferenser.
Citera
2026-04-11, 12:09
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:

Fast, menar du att kvaliteten på män generellt är så dålig? Eller kan det vara så att ni väljer fel och har fel preferenser?

Det tror jag också, kvinnor är medvetna om sin fertilitet, men väljer annat, vilket blir ”konstigt”, för när det blir aktuellt är det för sent.
Citera
2026-04-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Fast, du bygger ju inte dina anekdotiska argument på fakta. För det går snabbt att slå fast att; 1) Kvinnor avgör vilka som får tillgång till sex, de har den sexuella makten och agerar grindvakter för vem som ska få tillgång till sex. Redan för 20 år sen var 4% av den manliga vuxna befolkningen utan sex, idag är siffrorna 20%. 2) Det är till 70%(bland akademiker 80-90%) kvinnor som tar intiativ till separationer. Det är främst kvinnor som lämnar.

Att du lagt upp dig för ”spännande” män och de sedan värderat dig som under deras nivå och dragit vidare, får stå för dig. Men en variabel i just det låga barnafödandet är hur kvinnor ändrat sina preferenser, det är vetenskapligt belagt. Kvinnor avgör när och om det ska bli barnalstring, det finns ingen manlig abort-rätt. Och då kommer ju självklart, men vad blir det för relationer, barn kan ju växa upp med separerade föräldrar. Hur skiljer det sig från idag? Kvinnor skaffar barn vid 40 och skiljer sig i vilket fall.

Jag skriver om vanliga unga män, som endast vill ha sex eller endast vill ha halvseriösa relationer. Dessa är inte incels. Och de är verkligen inte topp 20%-skiktet av män. Utan vanliga, mediokra unga män. Som får till det med vanliga mediokra unga kvinnor. Som de givetvis borde satsa seriöst på. Gör de inte det, så blir inga barn gjorda. Och det är knappast de unga kvinnornas fel, så som du vill ha det hela till.

Flertalet kvinnor som skaffar barn, skaffar sig barn när de är mellan 25-34 år. Inte vid 40. Även om en del kvinnor får sladdbarn vid 35-45.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Ni feminister värderade aldrig kvinnornas jobb i hemmet det är det som är problemet, kvinnor jobbade även förr i tiden men de jobbade hemma.

Fel. Männen värderade aldrig kvinnornas arbete i hemmet. Män värderade heller inte kvinnornas arbete ute i samhället inom skolan och vården. Det är helt och hållet kvinnorna som fått kämpa sig till respekt och skäliga löner.
Citera
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag undrar alltid var alla män är som vill befrukta dessa kvinnor. För enligt min erfarenhet är det inte bara kvinnor som vill göra annat mellan 20 och 35, männen vill också studera (några av dem iallafall), starta en karriär, festa, resa och fixa boende innan de ens tänker på att bli förälder.

Detta!

Där jag kommer från så skaffar de flesta kvinnor barn i 20-25 års ålder. Dock är nästan alltid partnern (mannen) 5-10 år äldre.

Så, oavsett om kvinnan är redo i 20-års ålder så är ju mannen sällan det? Sen förstår jag att mannen inte känner för att stressa när de inte behöver. Men kvinnan har ju fertiliteten att tänka på. Så det klaffar ju endast om kvinnan faktiskt skaffar en äldre partner.
Citera
2026-04-11, 12:12
Medlem
Citat:
Nej det gör de inte.

Som sagt ni feminister tänker inte som vanliga kvinnor, däremot förstör ni för många vanliga kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in