2026-04-11, 01:03
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Klart hon säger så, gäller att få medlidande => Swish.
Det känns som om det är just jakten på swishpengar som är den sammanhållande drivkraften för alla framträdanden som görs. Är det inte högupplösta kukbilder på nätet så är det snyfthistorier om Sara Nilssons cancer.
Citera
2026-04-11, 07:46
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Det känns som om det är just jakten på swishpengar som är den sammanhållande drivkraften för alla framträdanden som görs. Är det inte högupplösta kukbilder på nätet så är det snyfthistorier om Sara Nilssons cancer.

Självklart också alla supporters, 300.000 på fb, Fiskare, Gräv, alla tycker jobbet är helt fantastiskt. Samtidigt har man byggt upp en liten mini diktatur och egen rättsstat, inget får ifrågasättas och statistik manipuleras eller tolkas till sin egen fördel.

Det blir en underbar situation för S&P, där de bara får reda på att allt dom görs är fantastiskt och rätt.. Precis som en envåldshärskare vill ha det.

Alla som ifrågasätter det minsta lilla är bittra gäddor eller pedofilkramare, som uppmuntrar till barn våldtäkter.
Citera
2026-04-11, 11:26
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Det är ju precis det här vi ser hända i realtid nu med de nya stämningarna i Stockholm och Göteborg. När tunga advokatbyråer som Hurtig & Partners & Behrang Eslami kliver in och företräder dessa män i 40-årsåldern, så gör de det för att de ser att rättsläget har skiftat.
Har inte koll på olika byråer eller advokater i sig. Men är denna man, vad ska man säga, den tunga divisionen när det gäller sakfrågan?

Kollade in hemsidan och står iallafall "Brottmål, ekonomiska brottmål och förtalsmål."

Just förtalsmål som inriktning, samt generellt en ganska flådig hemsida (säger inte i sig så mycket). Men får spontant känslan att det inte är Billy Öhman - Försvarsadvokat & Målare.
Citera
2026-04-11, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja precis.
Hur kan man tro att ett gäng gäddor/pedofiler skulle gå samman för något dylikt.
Som du skriver här så har Dumpen folkets stöd vilket alla inte verkar förstå.

46% stödjer Dumpen enligt senaste undersökningen jag skulle gissa att det finns invändningar mot att ens minderåriga anhöriga är inne bland Saras kukar? Ta en promenad med din ponny nu och gå sen på ditt jävla nattpass redan nu!

Syftet med Dumpen är ju att varna kidsen alternativt att nån känner igen gubben hen missade att blocka och då kan Dumpen naturligtvis inte ha 18-års gräns vilket skulle falla på sin egen orimlighet. Första stående kuken ungen ser i sitt liv kan mycket väl vara på Dumpen.
Citera
2026-04-11, 11:42
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
46% stödjer Dumpen enligt senaste undersökningen jag skulle gissa att det finns invändningar mot att ens minderåriga anhöriga är inne bland Saras kukar? Ta en promenad med din ponny nu och gå sen på ditt jävla nattpass redan nu!

Syftet med Dumpen är ju att varna kidsen alternativt att nån känner igen gubben hen missade att blocka och då kan Dumpen naturligtvis inte ha 18-års gräns vilket skulle falla på sin egen orimlighet. Första stående kuken ungen ser i sitt liv kan mycket väl vara på Dumpen.
Värt att nämna, att dom stödjer innebär inte att dom håller med om metoderna att ödelägga liv, anhöriga m.m.

Så siffran att stödja Dumpen exakt som dom gör med allt vad det innebär är nog väldigt låg.

Något Meggan & karlson på taket aldrig kommer kunna ta in.

Förmågan att skilja på syfte och metod + konsekvenser är i stort sett lika svårt att ta in som kärnfysik.
Citera
2026-04-11, 11:48
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroNero
Men hallå, det är väl precis i tingsrätten där det är som störst inflytande av subjektivitet och orättvisa domar!!! Vet du om att i har nämndemän (!) i våra domstolar, politiskt tillsatta! 🤣 varför tror du vi har olika nivåer av domstolar där HD med prövningstillstånd och HDs prejudicerande domar. Varför ändras en hel del domar i högre instanser och ändrar även straffen… Dessutom är domarna tolkare av lagen, vår lagbok är som en bibel - allt tolkas har undantag och ska ha prejudicerande fall alltså vägledande domar.
Verkar som många här är juridiska nötter som tror att alla domare är bokstavstrogna
Va fan!!! Gå och lägg dig!
När någon lite uppgivet (?) utrycker sin besvikelse över, i detta fall, Sveriges rättsordning blir jag så nyfiken på föregångslandet, som är så mycket bättre. För det måste du ju ha, när du uttrycker dig som du gör? Eller har du något eget, ej ännu, lanserat system som Sverige borde ha?
Citera
2026-04-11, 12:00
Medlem
https://dumpen.se/2026/04/10/vill-du-tipsa-dumpen-om-en-gadda/

Citat:
Varje vecka tar Dumpen emot mellan 40 och 60 tips.

Det blir väldigt många gäddor om det stämmer.
Citera
2026-04-11, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
https://dumpen.se/2026/04/10/vill-du-tipsa-dumpen-om-en-gadda/

Det blir väldigt många gäddor om det stämmer.
Om man analyserar texten så är den bred. Det kan vara folk som tipsar om folk de inte gillar. Det kan vara tips om samma person. Samt rent allmäna tips.

Det betyder inte att det är någon de kan hänga ut på varje tips. Dock låter det sjukt mycket med över 40 tips i veckan. Ca 5,5-7tips om dagen.

Samt de faktum att det är något de själva säger. En nypa salt på de skulle jag vilja säga.

Samt om det skulle stämma fyller de inte någon som hällst avskräckande funktion.
Citera
2026-04-11, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Om man analyserar texten så är den bred. Det kan vara folk som tipsar om folk de inte gillar. Det kan vara tips om samma person. Samt rent allmäna tips.

Det betyder inte att det är någon de kan hänga ut på varje tips. Dock låter det sjukt mycket med över 40 tips i veckan. Ca 5,5-7tips om dagen.

Samt de faktum att det är något de själva säger. En nypa salt på de skulle jag vilja säga.

Samt om det skulle stämma fyller de inte någon som hällst avskräckande funktion.

Citat:
Privata konflikter: Tips som rör grannfejder eller personliga vendettor går direkt i papperskorgen.

Det tycker jag är intressant, jag gissar att de finns säkert gäddor som publicerats som folk haft agg mot. Det är väl knappast ovanligt då personer som tipsats om är pedofiler? Vad gissar flashback?
Citera
2026-04-11, 12:51
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Det tycker jag är intressant, jag gissar att de finns säkert gäddor som publicerats som folk haft agg mot. Det är väl knappast ovanligt då personer som tipsats om är pedofiler? Vad gissar flashback?
Helt säkert. Det finns absolut ingen gräns för vad människor gör i bitterhet, inte ens säkert dom förstår omfattningen av vad dom eventuellt orsakar. Grannfejden har väl mer eller mindre slutat i mord exempelvis.

Så Dumpen är ett mycket bra vapen för helt enkelt jävlas med någon. Därför är deras "statistik" i stort sett totalt värdelös.
Citera
2026-04-11, 18:12
Medlem
Citat:
Det är ju intressant att de kan göra den bedömningen varje gång. Det kan ju vara skrivet på ett sätt där det är svårt att göra den bedömningen.
Citera
2026-04-12, 02:49
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Sara meddelar nu att hon äntligen skall få sin bröstcancer-behandling för sin analcancer.
Hoppas det går bra. Till tonerna av en miljon kronor.
*Patrik är tät i näsan*

Det var någon läkare som uttalade sig för en tid sedan och den där behandlingen i Finland är mest en illusion. Hon ska dö innom en snar framtid.

Om hon mot förmodan överlever, så lär hennes framtid mest handla om stämmningar, böter, rättegångar och långa fängelsestraff. Hoppas även Putte 242, Fiskare och Gräv ställs inför rätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in