Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Men du. Nu drar jag en rent anekdotisk iakttagelse. Men i min egen ungdom så var det inte "topp 20%" männen som nobbade kvinnor. Det var vanliga unga män. Och det är vad jag ser även nu. Vanliga unga män som får chansen till sex, tar denna chans med glädje, men vill sedan prova lyckan att få sex med någon annan ung kvinna. Istället för att stanna upp och se "hon är tillräckligt intresserad av mig för sex, jag kanske ska börja dejta henne och se om det kan bli något seriöst!".
Och vanliga unga män som går in i ett förhållande, där är det inte alls säkert att han vill stanna för evighet och skaffa barn. Och så slösar han den unga kvinnans dyrbara fertila år. Med att "inte vara redo för barn".
Detta är alltså vanliga unga män. Inget topp 20% skikt, inte.
Fast, du bygger ju inte dina anekdotiska argument på fakta. För det går snabbt att slå fast att; 1) Kvinnor avgör vilka som får tillgång till sex, de har den sexuella makten och agerar grindvakter för vem som ska få tillgång till sex. Redan för 20 år sen var 4% av den manliga vuxna befolkningen utan sex, idag är siffrorna 20%. 2) Det är till 70%(bland akademiker 80-90%) kvinnor som tar intiativ till separationer. Det är främst kvinnor som lämnar.
Att du lagt upp dig för ”spännande” män och de sedan värderat dig som under deras nivå och dragit vidare, får stå för dig. Men en variabel i just det låga barnafödandet är hur kvinnor ändrat sina preferenser, det är vetenskapligt belagt. Kvinnor avgör när och om det ska bli barnalstring, det finns ingen manlig abort-rätt. Och då kommer ju självklart, men vad blir det för relationer, barn kan ju växa upp med separerade föräldrar. Hur skiljer det sig från idag? Kvinnor skaffar barn vid 40 och skiljer sig i vilket fall.