2026-03-31, 12:32
Medlem
ardagulers avatar
Står Asoro i bortaklacken 16e augusti?
Citera
2026-03-31, 15:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Den såg man inte komma direkt. 😳😀

Men visst. Runt munnen o underläpp så.
Gillar Glover så nu gillar man ju Asoro också.
Citera
2026-04-07, 20:23
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vi tvingar inte någon att gå fotbollsgymnasium. Vill man inte så finns det andra klubbar. Inte tvång att spela hos oss.

Sedan är Milian Öberg en douchebag som man ska hålla en armlängds avstånd ifrån.
Är man sponsrade av Socialdemokraterna så får man så klart ställa sig bakom deras skolpolitik också

Men ja, barn ska naturligtvis gå i skolan. Med risk för att luta mig för mycket på anekdotisk bevisning så är det inte många riksdaler över vid slutet av månaden för dom jag känner som hoppade av gymnasiet. Av dom som fortfarande lever det vill säga, för dödligheten i det segmentet är bra mycket högre än resterande segment.
Senast redigerad av Teu 2026-04-07 kl. 20:25.
Citera
2026-04-07, 20:54
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Är man sponsrade av Socialdemokraterna så får man så klart ställa sig bakom deras skolpolitik också

Men ja, barn ska naturligtvis gå i skolan. Med risk för att luta mig för mycket på anekdotisk bevisning så är det inte många riksdaler över vid slutet av månaden för dom jag känner som hoppade av gymnasiet. Av dom som fortfarande lever det vill säga, för dödligheten i det segmentet är bra mycket högre än resterande segment.
Sen var väl de knappast aktuella för ett a-lag i fotbollskontext redan från början om jag får gissa.
Citera
2026-04-10, 12:29
Medlem
cokehyenas avatar
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/asoro-vill-forlanga-med-djurgarden---njot-av-comeback-eld

Frågan är - vad säger analysverktyget?
Citera
2026-04-11, 00:10
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://www.fotbollskanalen.se/artiklar/allsvenskan/asoro-vill-forlanga-med-djurgarden---njot-av-comeback-eld

Frågan är - vad säger analysverktyget?

Vad tycker du om Zadok Yohanna? Skulle han platsa hos er tro?
Citera
2026-04-11, 06:53
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vad tycker du om Zadok Yohanna? Skulle han platsa hos er tro?
Vad tycker du det nya lånet från DSM?
Citera
2026-04-11, 09:17
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Vad tycker du det nya lånet från DSM?
Jag hånar gärna AIK för dålig ekonomi när så är befogat, men vad jag läste var det denna gång ett brygglån för att en stor solidaritetsersättning från "FIFA-banken" dröjer, så verkar i sig inte som något direkt krislån, även om det naturligtvis påvisar dålig likviditet. Om AIK hade haft en större buffert hade man inte behövt låna i avvaktan på pengarna från FIFA.
Citera
2026-04-11, 10:39
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag hånar gärna AIK för dålig ekonomi när så är befogat, men vad jag läste var det denna gång ett brygglån för att en stor solidaritetsersättning från "FIFA-banken" dröjer, så verkar i sig inte som något direkt krislån, även om det naturligtvis påvisar dålig likviditet. Om AIK hade haft en större buffert hade man inte behövt låna i avvaktan på pengarna från FIFA.
Börsbolaget kan inte skylla på att "pengarna borde kommit" för alla vet att sådana här utbetalningar tar tid, och det har dessutom bara gått 3 månader på budgetåret (pengarna var så klart inte med FÖRRA årets budget).
Allt annat från Börsbolaget är en försköning av kontrollen på det ekonomiska läget.
Citera
2026-04-11, 10:41
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Börsbolaget kan inte skylla på att "pengarna borde kommit" för alla vet att sådana här utbetalningar tar tid, och det har dessutom bara gått 3 månader på budgetåret (pengarna var så klart inte med FÖRRA årets budget).
Allt annat från Börsbolaget är en försköning av kontrollen på det ekonomiska läget.
Ja, självklart påvisar det dålig likviditet som jag skrev. Om jag får gissa så behövs lånet till tänkt spelarrekrytering (signon etc), snarare än löpande driften. Det är det jag menar att jag inte tror det är ett "krislån" (alltså i närheten av att klubben skulle vara konkursmässig).
Citera
2026-04-11, 10:45
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ja, självklart påvisar det dålig likviditet som jag skrev. Om jag får gissa så behövs lånet till tänkt spelarrekrytering (signon etc), snarare än löpande driften. Det är det jag menar att jag inte tror det är ett "krislån", alltså att klubben är konkursmässig.
Fast samtidigt så hade dom väl bara 16M i kassan i Q1, och förra året gick dom -20M under Q1? Jag tänker att det faktiskt handlar om den löpande driften här.

Någon spelare behöver dom ju inte köpa förens när fönstret öppnar i sommar. Men har man inte pengar för det så får man rätta mun efter matsäcken, eller köpa på krita.
Citera
2026-04-12, 16:03
Medlem
Kapten Klännings avatar
Citat:
Ja, självklart påvisar det dålig likviditet som jag skrev. Om jag får gissa så behövs lånet till tänkt spelarrekrytering (signon etc), snarare än löpande driften. Det är det jag menar att jag inte tror det är ett "krislån" (alltså i närheten av att klubben skulle vara konkursmässig).

Känns lite konstigt. I början av året borde en fotbollsklubb (i normalfallet) ha som bäst likviditet. Då har man fått in alla pengar från årskort och sponsring. Som jag har förstått det så brukar perioden efter sommaren vara då de flesta klubbar med begränsad ekonomi har som tuffats med likviditeten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in