Citat:
Ursprungligen postat av
SoulOfSophia
Du är ju helt sjuk.
Det viktigaste i livet för män är att bli förälder lika mycket som det är för kvinnor.
Och med din "logik" så borde du fatta att då kommer knappt några kvinnor sära på benen alls nånsin, om män frivilligt när som helst kan avsätta sig faderskap och inte betala underhåll. Det skulle alltså SÄNKA barnafödandet och inte ÖKA det.
Jag förespråkar inte detta, vilket den andra skribenten verkar göra, jag bara konstaterar fakta. Anledningen att det inte fungerar som du beskriver är att det inte är upp til kvinnor om de blir gravida eller ej. I rikare mer civiliserade länder så tvingas inte kvinnor in i graviditet på grund av att män valt att det inte får gå till så.
Detta är egentligen två sidor av samma mynt. Om ett samhälle har män som inte ser något fel i att göra en kvinna gravid och sedan sticka så kommer de inte heller se något problem i att använda tvång för att få sex. Om ett samhälle istället har män som tycker det är fel att tvinga kvinnor till sex så kommer samma män även välja att spåra biologiska pappor och hålla dem ansvariga för sin avkomma.
Man ser detta tydligt i Afghanistan där kvinnor i princip är livegna, vilket gör att barnafödandet är extremt högt. Självklart är det som händer i Afghanistan inget jag förespråkar, utan det är hemskt och ett brott mot mänskligheten.