2026-04-11, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Absolut. Folk generellt är "ungdomligare" idag eller vad man ska kalla det. Man blir mentalt vuxen senare skulle jag säga, och därför kommer tankar om familj m.m. senare.
Eller intr alls. Finns ju lite mer att göra här i världen jämfört med typ 50-talet, folk flängde inte runt som idag.
Citera
2026-04-11, 00:50
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Man behöver kanske större bil, större bostad när familjen utökas. Och det kostar en del med ett barn till. Dvs. Utgifterna ökar markant för varje barn. Och då blir det skevt om inkomsterna minskar på det sätt du föreslår.
Och det kan lösas genom att skaffa barn när man är yngre så en större andel av SGI betalas ut i föräldrapenning. Detta handlar nämligen inte bara om ekonomiska incitament för den enskilda utan om att påverka hela samhällets syn på när man bör skaffa barn, och för att denna förändring ska ske så måste unga se andra unga skaffa barn. Vi lär oss nämligen i hög omfattning från vår nära omgivning.
Citera
2026-04-11, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xerati6565
Haha, nej det är de inte
Vilken tur du är expert då. Idiot
Citera
2026-04-11, 00:52
Medlem
tjallepetters avatar
Det beror på att feminismen förhärligat manliga ideal som karriär, pengar och makt.

Kvinnor strävar så pass mycket att vara som män att de lätt dras in i tron om att de besitter samma biologi som män.

Om män kan vara runt 40 och få barn borde vi också kunna det. Det ska ju vara jämlikt...

Feminism är en cancer och de eunucks till män som försvarar skiten är en skam för de manliga släktet.
Citera
2026-04-11, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja så såg det ut .

Men både för barnens och männens skull så behöver 'vi' sluta ursäkta män när de flyr från ansvar och engagemang i sina barn. Jag har läst om fäder som inte ens kunnat svara på livsviktiga frågor från läkaren när de varit där med sina barn. Det är bara sjukligt
Så är det, syster, vi måste stå upp!!
Stå upp mot patriarkatet...
Citera
2026-04-11, 00:55
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Äh, det kunde säkert inte många morsor heller.

Folk borde inte skaffa barn så mycket som de tror. De pallar helt enkelt inte med det. De tror de måste men har inte fattat att det behöver de inte.

Min farsa som är född 1940 var en bland 5 syskon. Dessa föddes i två grupper, så därför orkade mamman hyfsat bra. Pappan gjorde förstås inte ett skit vad gällde barnen. Men en kvinna som föder fem barn i tät följd, då finns inte tid för barnen alls. Inte ens så idealt som för min far fanns ofta tid för barnen. De fick passa sig själva. Mamman lagade mat och tvättade. Barnen lekte själva vilket ledde till att ett syskon dödade och grävde ned en katt, en gick vilse i en stor skog (kom tillrätta) och en unge lekte på fel ställe och råkade ut för en olycka och dog.

Tror att en familj där föräldrarna hjälps åt max kan ha tre barn om de inte vill att barnen ska växa upp (eller inte växa upp) som min far gjorde.

Inte ens som jag växte upp som var mer beskyddad än min far, skulle anses OK av samhället att uppfostra ett barn. Men vad skulle mina föräldrar gjort då, då min far jobbade 1,5 heltid och min mor en halvtid? Jag fick under delar av dygnet vara helt ensam som liten. Det var normalt då. Man var nyckelbarn.

Idag måste man uppfylla samhällets krav på att alltid vara där för barnet, fysiskt, tidsmässigt, näringsmässigt, nöjesmässigt, emotionellt, akademiskt. Det tar mer än 24 timmar om dygnet idag att vara förälder.
Citera
2026-04-11, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Gifta par som är 40+. Vill ha sex med varandra. Kvinnor kan bli gravida så länge de har ägglossning, men det är högre risker ned ökad ålder. Tex om hon är 48 och blir gravid... med p-medel hade hon inte blivit det.

Och tänk tonårstjejer mellan 15-18. Som är kära i sin första kille. Vill och känner sig pressade till sex. Är riskgraviditet om man är under 19 år.

Givetvis behövs p-medel och abort.

Dina idéer är helt befängda.

Givetvis ska man inte knulla om man inte vill ha barn, vare sig man är 15 eller 48, varför är det så svårt att förstå?
Jag ville knulla också när jag var 14 men lyckligtvis hade jag föräldrar som lärt mig att det kan bli ett barn om man knullar, varför kan inte en 19 åring förstå det också?

Att kontrollera sin sexlust är ditt eget ansvar, precis som att du ska kontrollera din ilska och inte slå nån på käften för minsta lilla.
När kvinnan särar på benen och låter sig bli penetrerad, det är i det ögonblicket hon gjort sitt val till att riskera bli gravid.
Sluta behandla sex som om det vore nån jävla rättighet för kvinnor för det är det inte.
Genom alla tider har kvinnor sagt nej till sex just för att dom inte vill bi gravid med nån random snubbe.
Citera
2026-04-11, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Vi har förstått nu att du är en man som ogillar när kvinnor är kåta och vill knulla.

Vädra inte dessa åsikter när du själv är ute och raggar bara, att du inte vill ha en kvinna som vill bli knullad. Då kommer du och din slaka balle få gå hem solo kan jag lova.

Ingen tvingar dig att knulla och riskera bli gravid.
Knullar du oskyddad är det ditt eget val och du kan inte skylla ifrån dig sen, eller hur?
Citera
2026-04-11, 00:59
Medlem
Naknekejsarens avatar
Män väntar också länge.
Citera
2026-04-11, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja så såg det ut .

Men både för barnens och männens skull så behöver 'vi' sluta ursäkta män när de flyr från ansvar och engagemang i sina barn. Jag har läst om fäder som inte ens kunnat svara på livsviktiga frågor från läkaren när de varit där med sina barn. Det är bara sjukligt

Och jag har läst om kvinnor som dödar sina ofödda barn för att de känner för det. Och dessutom kräver rätten att få göra det.

På tal om sjukligt. Och beteenden som vi behöver sluta ursäkta.
Citera
2026-04-11, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Givetvis ska man inte knulla om man inte vill ha barn, vare sig man är 15 eller 48, varför är det så svårt att förstå?
Jag ville knulla också när jag var 14 men lyckligtvis hade jag föräldrar som lärt mig att det kan bli ett barn om man knullar, varför kan inte en 19 åring förstå det också?

Att kontrollera sin sexlust är ditt eget ansvar, precis som att du ska kontrollera din ilska och inte slå nån på käften för minsta lilla.
När kvinnan särar på benen och låter sig bli penetrerad, det är i det ögonblicket hon gjort sitt val till att riskera bli gravid.
Sluta behandla sex som om det vore nån jävla rättighet för kvinnor för det är det inte.
Genom alla tider har kvinnor sagt nej till sex just för att dom inte vill bi gravid med nån random snubbe.

Läser du inte vad jag skriver?
Ett par, gifta/sambos/särbos/kärlekspar. Vill I regel ha sex med varandra. Ska de då låta bli att ha något fint, kärleksfullt, skönt och trevligt tillsammans? Låtsas som de är kompisar bara? Hur tänker du?

Och hur blir det fler barn födda när folk undviker sex?

Tänk till lite!
Senast redigerad av TomatKungen 2026-04-11 kl. 01:15.
Citera
2026-04-11, 01:03
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Tror det är andra faktorer som även spelar in. Men det vill dom väl inte erkänna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in