2026-04-10, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Inte för att dina första 2 punkter var vettiga överhuvudtaget, men hur menar du egentligen att punkt 3 "gör det valfritt för mannen att betala underhåll samt stå som far till barnet" ska hjälpa?

Om punkt 3 ska finnas så måste det ju finnas en automatisk punkt 4 som säger att kvinnor själva kan välja om barnets pappa ska stå som riktig far till barnet eller inte. Då kanske det bli fart på karlarna att börja behandla sina kvinnor lite bättre, annars bli dom barnlösa män tills dom dör.

EDIT: Jag tycker inte på riktigt att denna punkt 4 borde finnas såklart, utan det var en comeback till din sinnessjuka punkt 3.

Om män skulle kunna avsäga sig faderskap helt och inte behöva betala så skulle färre kvinnor knulla med män som inte ville ha barn.
Citera
2026-04-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Om män skulle kunna avsäga sig faderskap helt och inte behöva betala så skulle färre kvinnor knulla med män som inte ville ha barn.
Definitivt. Det vore ju som att säga ja tack till ett rätt jobbigt liv. Bara de dummaste brudarna skulle hoppa på det. Eftersom de som går efter det ser i sina önskningar ett "familjeliv"
Citera
2026-04-10, 21:58
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Man måste faktiskt inte knulla, eller hur?

Vi har förstått nu att du är en man som ogillar när kvinnor är kåta och vill knulla.

Vädra inte dessa åsikter när du själv är ute och raggar bara, att du inte vill ha en kvinna som vill bli knullad. Då kommer du och din slaka balle få gå hem solo kan jag lova.
Citera
2026-04-10, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Gör dig inte dummare än vad du redan är. Leva livet i denna kontext är givetvis- fest, knull och oförmögen att vilja binda sig till någon. Man vill inte offra det livet, däremot kommer det tillbaka och biter en surt i arslet när man inser att de som är jämngamla faktiskt har en stabil tillvaro och har inte slösat bort sin tid på osunt leverne!!

Du tänker väldigt ytligt och ser bara till ytan. Du ser bara "fest och knull". Men från kvinnornas håll är festen = leta efter en tänkbar partner. Knull = riktigt intressant man. Kvinnor är sexuellt selektiva av sin natur. Har de valt att ligga ned någon, så är han I regel tillräckligt intressant för vidare dejting och eventuell seriös relation. Men om han tror att hon "bara ville festa och knulla lite" och för in det på det. Så blir det ingen seriös parbildning och inga barn gjorda. Du driver med din ytliga syn på denna snedvridna utveckling.

Män som får ligga med en kvinna, bör ha detta i åtanke "ah, hon vill ligga med mig, jag bjuder ut henne på dejt eftersom hon uppenbarligen är intresserad av mig, så får vi se, kanske blir hon min fru och mor till mina barn!".
Senast redigerad av TomatKungen 2026-04-10 kl. 22:06.
Citera
2026-04-10, 22:03
Medlem
Citat:
Varför skulle riskgraviditeter öka för att abort och preventivmedel inte finns?
Finns inte abort eller preventivmedel får dom som knulla helt enkelt stå sitt kast och inse att sex har man inte utan risk, inte svårare än så.
Man måste faktiskt inte knulla, eller hur?

Gifta par som är 40+. Vill ha sex med varandra. Kvinnor kan bli gravida så länge de har ägglossning, men det är högre risker ned ökad ålder. Tex om hon är 48 och blir gravid... med p-medel hade hon inte blivit det.

Och tänk tonårstjejer mellan 15-18. Som är kära i sin första kille. Vill och känner sig pressade till sex. Är riskgraviditet om man är under 19 år.

Givetvis behövs p-medel och abort.

Dina idéer är helt befängda.
Citera
2026-04-10, 22:04
Medlem
Citat:

Och på vilket vis skulle det öka barnafödandet, menar du?
Citera
2026-04-10, 22:06
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
35 årig kvinna är gammal avseende fertilitet. Inga eller ruttna ägg.

35 årig man är inte gammal avseende fertilitet. Många och fräscha spermier.

En man kan idag få barn som 50-åring. Inga problem.

Precis så men en dum feminist fattar inte biologi
Citera
2026-04-10, 22:06
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du tänker väldigt ytligt och ser bara till ytan. Du ser bara "fest och knull". Men från kvinnornas håll är festen = leta efter en tänkbar partner. Knull = riktigt intressant man. Kvinnor är sexuellt selektiva av sin natur. Har de valt att ligga ned någon, så är han I regel tillräckligt intressant för vidare dejting och eventuell seriös relation. Men om han tror att hon "bara ville festa och knulla lite" och för in det på det. Så blir det ingen seriös parbildning och inga barn gjorda. Du driver med din ytliga syn på denna snedvridna utveckling.

Män som får ligga med en kvinna, bör ha detta i åtanke "ah, hon vill ligga med mig, jag bjuder ut henne på dejt, så får vi se, kanske blur hon min fru och mor till mina barn!".
Vilket skitsnack. Hade man för avsikt att hitta en seriös partner, då går man givetvis på en dejt för att lära känna personen och deras intressen. Man beger sig inte ut på ett dansgolv där musiken dånar och du inte kan föra en normal konversation.
Att ha sex handlar om ren och skär njutning och för många bekräftelse. Det är därför många gör det till något destruktivt, man mår inte bra och vill känna sig bekräftad.

Och nej, män tänker inte så. Får man med sig en kvinna från dansgolvet så duger hon till att ha sex med, men oftast inte mer än så. Därför fallerar hela ditt inlägg att dansgolvet skulle vara mötesplatsen för seriösa förhållanden.
Citera
2026-04-10, 22:08
Medlem
Om man inte träffar på en man som man tycker är värdig att vara ens mans barn är det helt sunt att avvakta. Så enkelt är det. Det är väl om något biologiskt. Om jag velat ha barn så hade det varit endast en sund pålitlig man som fått befrukta mig. Extremt höga krav, vilket är oerhört sunt.

Alltför många knullar och blir överraskade. Finns otroligt många dåliga föräldrar som aldrig borde blivit.

Om man är desperat så...
Citera
2026-04-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Vilket skitsnack. Hade man för avsikt att hitta en seriös partner, då går man givetvis på en dejt för att lära känna personen och deras intressen. Man beger sig inte ut på ett dansgolv där musiken dånar och du inte kan föra en normal konversation.
Att ha sex handlar om ren och skär njutning och för många bekräftelse. Det är därför många gör det till något destruktivt, man mår inte bra och vill känna sig bekräftad.

Och nej, män tänker inte så. Får man med sig en kvinna från dansgolvet så duger hon till att ha sex med, men oftast inte mer än så. Därför fallerar hela ditt inlägg att dansgolvet skulle vara mötesplatsen för seriösa förhållanden.

Jag beskriver vad fest och sex är utifrån kvinnornas perspektiv. De går på fest/uteställe med en förhoppning om att träffa en man. Blir de tillräckligt intresserade av en man, så kommer de vilja ligga med honom. Och givetvis finns där en förhoppning om en fortsättning och kanske rentav en seriös relation. Hade män fattat detta, så hade fler par bildats och fler kvinnor Hade fått barn i bra ålder.

Det är som både du och jag skriver: ytliga män, som driver på en "slit och släng" kultur. Inte kvinnorna!
Citera
2026-04-10, 22:16
Medlem
Reidjis avatar
Min dotter blev svarvad när jag var 35 och dotterns mamma 31, perfekt ålder.

30 är perfekt ålder att skaffa barn, då har man haft tid att resa och haft det roligt i 10 år.
Citera
2026-04-10, 22:18
Medlem
zombie-nations avatar
Äggreserven minskar markant, och chansen att bli gravid per månad är cirka 10–15 %. Statistiskt sett blir dock 82 % av kvinnor mellan 35 och 39 år gravida inom ett år.

Vete fan om jag skulle kalla det ruttna ägg. De som fick många barn förr i tiden fick barn med jämna mellanrum upp till kanske 43 år.

Att barnafödandet gått ned beror inte på att Sverige på något sätt skulle avvika. Så är det i hela världen. Mer troligt en kill switch som ska hindra överbefolkning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in