2026-04-10, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Nigeria kommer gå över miljardstrecket innan år 2040. Källa Illustrated Vetenskap.
Hela världen kommer känna av det... De kan ingenting. De producerar "ingenting" och vad de producerar kommer under och medelklassen aldrig gynnas av.

Kiropraktorn jag går hos är från Nigeria - Jag bjuder aldrig min familj/släkt till Sverige. Dom skulle bara leva på mig och aldrig göra någonting. När jag åker till Nigeria tar dom allt från mig. Skor, tröjor, ja allt. Min resväska är tom när jag reser hem. Jag ska betala deras skulder, avbetalning på bilar mm. Dom skäms inte för något...

Innan 2040? Det bor cirka 250 miljoner där nu. Ska de öka tredubbla på 15 år?
Citera
2026-04-10, 08:22
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Afrika måste vara alla forskares våta dröm.
Den enda kontinenten som följer deras råd att skaffa många barn för att klara välfärden.
Citera
2026-04-10, 08:41
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Intressant att Nigeria är typ 50/50 islam/kristendom

det är som det pågår ett intern kamp där mellan vilka som ska bli den mest folkrika religionen
Plus att det finns regionala spänningar mellan folkgrupper, värdefulla naturtillgångar, korruption och ekonomiska orättvisor. Som gjort för ett inbördeskrig om 15 år.
Citera
2026-04-10, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Länder där folk växer upp i fattigdom, där fler barn dör i tidig ålder (upp till 18) har i regel fler födslar per invånare.

När man börjar få en bättre levnadsstandard så sjunker antalet barn per invånare, eftersom att fler då överlever så behöver du inte skaffa 7barn längre.

Det såg likadant ut i Sverige förr när vi bodde i hyddor och levde i fattigdom.
Nej. Detta är ett utpräglat neger problem
Citera
2026-04-10, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Nej. Detta är ett utpräglat neger problem

Ja, eftersom att vi inte lever på 1700-talet så är det ju det.

Men när de kommer ikapp i levnadsstandard så försvinner det problemet.
Citera
2026-04-10, 09:25
Medlem
Citat:
Ja, eftersom att vi inte lever på 1700-talet så är det ju det.

Men när de kommer ikapp i levnadsstandard så försvinner det problemet.
Afrika lever väl inte heller på 1700 talet? De har tillgång vacciner, modernt jordbruk som de flesta andra länder. Ett utpräglat neger problem ör var det är.
Citera
2026-04-10, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Ju fler människor, desto mer växer ekonomin, fler företag uppstår och nationen utvecklas snabbare. Det är nästan som en matematisk formel. Är framtiden för Afrika ljus? Ärligt talat, om jag var rik skulle jag investera i Afrika.

Riktigt så enkelt är det inte väl? Till att börja med, Nigeria har redan 242 miljoner invånare och är ändå ett lågutvecklat land. Samtidigt har Sverige först nyligen kommit upp i ynka 10 miljoner och är en av världens mest utvecklade länder.

Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Kiropraktorn jag går hos är från Nigeria - Jag bjuder aldrig min familj/släkt till Sverige. Dom skulle bara leva på mig och aldrig göra någonting. När jag åker till Nigeria tar dom allt från mig. Skor, tröjor, ja allt. Min resväska är tom när jag reser hem. Jag ska betala deras skulder, avbetalning på bilar mm. Dom skäms inte för något...

Hade en nigeriansk kollega som beskrev liknande. Enligt honom så tror många Nigerianer på fullt allvar att de flesta i Europa har i princip oändligt med pengar, kan alltid köpa precis vad de vill etc. Så han drog sig också för att hälsa på släkten för så fort de fick nys om att han skulle åka så började diverse släktingar jaga honom på facebook med långa "önskelistor" med allt från senaste Macbooks, iPhones och Nikeskor. När han sedan dyker upp utan de sakerna (och dessutom förväntas betala för all mat, släktkalas etc) så behandlar hela släkten honom som att han är släktens svarta får. Sista droppen var när de satt typ 30 pers på en restaurang och han hade betalat hela kalaset, och samtalsämnet runt bordet var ändå vilket snålt rövhål han var. Garvade fan läppen av mig när han berättade om när han introducerade sin fästmö för dem. Ungefär så här: Hans mamma skulle gråta sig till döds och aldrig förlåta honom om hon inte fick träffa hans fästmö innan de gifte sig. Hans fästmö var en ivoriansk kvinna han träffade i Sverige. Så han gjorde ett "ninjabesök"; de flög ned, tog in på ett hotell på andra sidan stan, och väntade. Ungefär kl 23.00 bankar han på föräldrarnas dörr, "Överraskning mamma detta är min fästmö, vi ska gifta oss snart". Mamman är såklart chockad, de sitter hos dem en stund och så fort han ser att morsan börjar pilla på telefonen för att väcka släkten så tackade de för sig, sa aldrig vilket hotell de var på, flög hem nästa morgon.
Citera
2026-04-10, 09:42
Medlem
Citat:
Afrika lever väl inte heller på 1700 talet? De har tillgång vacciner, modernt jordbruk som de flesta andra länder. Ett utpräglat neger problem ör var det är.

Skillnaden är väl att de flyttade ut från hyddorna förra veckan, medans vi gjorde det för 200år sen.

Sen kan du googla på Boko Haram för att inse att alla inte har kommit lika långt i utvecklingen.
Citera
2026-04-10, 09:49
Medlem
Citat:
Skillnaden är väl att de flyttade ut från hyddorna förra veckan, medans vi gjorde det för 200år sen.

Sen kan du googla på Boko Haram för att inse att alla inte har kommit lika långt i utvecklingen.
Ganska korkat att tro afrika flyttade ut från hyddan förra veckan.

Afrika har en särställning bästa förutsättningar för att skapa ett modernt samjälle. Det är så mycket infrastruktur de aldrig behövt bygga. All teknologi finns redan. De behöver inte koppartråd för att använda telefoner då mobiler nu finns. Allt är uppfunnit redan för dem att använda.
Citera
2026-04-10, 09:55
Medlem
Citat:
Ganska korkat att tro afrika flyttade ut från hyddan förra veckan.

Afrika har en särställning bästa förutsättningar för att skapa ett modernt samjälle. Det är så mycket infrastruktur de aldrig behövt bygga. All teknologi finns redan. De behöver inte koppartråd för att använda telefoner då mobiler nu finns. Allt är uppfunnit redan för dem att använda.

Det kallas metafor.
Självklart så bodde inte alla Afrikaner i hyddor förra veckan, även om det fortfarande finns Afrikaner som faktiskt gör det. (Jo, sånt går oxå att googla).
Citera
2026-04-10, 09:56
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borrow
Hela Europas födelsetal är lägre än Nigerias. Detta är en chockerande verklighet. Det är verkligen fascinerande att ett helt kontinent har färre födslar än ett afrikanskt land. Befolkning är makt. Ju fler människor, desto mer växer ekonomin, fler företag uppstår och nationen utvecklas snabbare. Det är nästan som en matematisk formel. Är framtiden för Afrika ljus? Ärligt talat, om jag var rik skulle jag investera i Afrika.

Förresten, Afrikas stöd från väst förloras gradvis, medan stödet från Ryssland och Kina ökar. Kommer västvärldens makt minska i framtiden?
Finns ingen feminism där, så enkelt är svaret.
Citera
2026-04-10, 10:25
Medlem
AdamSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GraSta
Dom lever endast på bidrag på Vita Européer, om inte hade de inte haft råd att föröka sig. Stanna där ni är negerapor och försök inte ta er hit när ni överbefolkas av er dumhet, hela er ras lever på våra allmosor.

Det kan du ju inbilla dig. I och med de ökade globala temperaturen så kommer allt större delar av Afrika bli obeboeliga på sikt.

Dra ditt strå till stacken genom att minska Din klimatpåverkan och rösta på MP ifall du vill undvika att en bajsbrun tsunami med niggers från Afrika sveper över Europa i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in