Citat:
Ursprungligen postat av
guldduscharn
Riktigt så enkelt är det inte väl? Till att börja med, Nigeria har redan 242 miljoner invånare och är ändå ett lågutvecklat land. Samtidigt har Sverige först nyligen kommit upp i ynka 10 miljoner och är en av världens mest utvecklade länder.
Hade en nigeriansk kollega som beskrev liknande. Enligt honom så tror många Nigerianer på fullt allvar att de flesta i Europa har i princip oändligt med pengar, kan alltid köpa precis vad de vill etc. Så han drog sig också för att hälsa på släkten för så fort de fick nys om att han skulle åka så började diverse släktingar jaga honom på facebook med långa "önskelistor" med allt från senaste Macbooks, iPhones och Nikeskor. När han sedan dyker upp utan de sakerna (och dessutom förväntas betala för all mat, släktkalas etc) så behandlar hela släkten honom som att han är släktens svarta får. Sista droppen var när de satt typ 30 pers på en restaurang och han hade betalat hela kalaset, och samtalsämnet runt bordet var ändå vilket snålt rövhål han var. Garvade fan läppen av mig när han berättade om när han introducerade sin fästmö för dem. Ungefär så här: Hans mamma skulle gråta sig till döds och aldrig förlåta honom om hon inte fick träffa hans fästmö innan de gifte sig. Hans fästmö var en ivoriansk kvinna han träffade i Sverige. Så han gjorde ett "ninjabesök"; de flög ned, tog in på ett hotell på andra sidan stan, och väntade. Ungefär kl 23.00 bankar han på föräldrarnas dörr, "Överraskning mamma detta är min fästmö, vi ska gifta oss snart". Mamman är såklart chockad, de sitter hos dem en stund och så fort han ser att morsan börjar pilla på telefonen för att väcka släkten så tackade de för sig, sa aldrig vilket hotell de var på, flög hem nästa morgon.
Jag måste tänkt fel när jag tänkte om miljarden..
Bästa jag hört Nigeria kiropraktorn säga - En kusin tog mina skor. Jag sa dom är för små för dig.
Svaret - Jag tänker göra dom större..
När de tar alla saker så får man inte bli arg. Då kränker med dom..