2026-04-09, 12:51
Medlem
jonterls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Är det svårt att ta sig in i den är det lättare att fuska med innehållet.

Är det nån som kan redogöra för hur extraherat thca-isolat från hampa kan närma sig samma pris per gram som buds? Det tycker jag låter lite konstigt när jag funderar. Lite för bra för att vara sant. Hur var det nu med saker som var för bra för att vara sant?

Alltså fyfan vad min hjärna snurrar angående detta.

Hur gjorde du testerna? Använde du isolat eller buds? Hur decarba du THCA till THC, in i micron elr?

Jag har samma tester som du nu och kommer testa på isolat senare idag. Återrapporterar. Tänkte bara köra lite THCA in i micron 1min, krossa den torkade oljan som uppstår och köra de i testkiten.
Citera
2026-04-09, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonterl
Hur gjorde du testerna? Använde du isolat eller buds? Hur decarba du THCA till THC, in i micron elr?

Jag har samma tester som du nu och kommer testa på isolat senare idag. Återrapporterar. Tänkte bara köra lite THCA in i micron 1min, krossa den torkade oljan som uppstår och köra de i testkiten.

Rent isolat.

Decarbat via värmeplatta med temperaturmätare, samt IR-termometer.

Vid thc-test så gjorde det på en färdig blandning av isolat, "supreme destillat utan thc", terps, cbc.

Hoppas det går bättre för dig!

Forskade lite och det verkar som thca-isolat från legaliserade dispenseries i USA går på 30-60 USD per gram.

Sverige som inte hunnit med legalisering har ändå lyckats att konkurrera ut priserna där, o kapat så det ligger på ca 10 USD per gram. Hur det går till är jag ju inte säker på, men jag har mina aningar.

För övrigt så säljer inte smoketower thca längre pga att tullen fått order av FHM att beslagta alla leveranser av detta. Hur det ändå finns shoppar kvar som säljer detta är jag inte säker på, men jag har mina aningar.
Senast redigerad av trmg 2026-04-09 kl. 13:24.
Citera
2026-04-09, 13:32
Medlem
jonterls avatar
Citat:
Rent isolat.

Decarbat via värmeplatta med temperaturmätare, samt IR-termometer.

Vid thc-test så gjorde det på en färdig blandning av isolat, "supreme destillat utan thc", terps, cbc.

Hoppas det går bättre för dig!

Forskade lite och det verkar som thca-isolat från legaliserade dispenseries i USA går på 30-60 USD per gram.

Sverige som inte hunnit med legalisering har ändå lyckats att konkurrera ut priserna där, o kapat så det ligger på ca 10 USD per gram. Hur det går till är jag ju inte säker på, men jag har mina aningar.

För övrigt så säljer inte smoketower thca längre pga att tullen fått order av FHM att beslagta alla leveranser av detta. Hur det ändå finns shoppar kvar som säljer detta är jag inte säker på, men jag har mina aningar.

Hahah glömde nämna det i mitt inlägg, men fick höra exakt samma av SM att tullen förstör allt.
Undrar då om ditt syntet-test var accurate med att det är AM-694. Det är ju en narkotikaklassad "cannabinoid" så isf har vi massa shoppar som säljer riktigt knark. Vilken konspiration! Taggad på att testa senare, blir fan årets största besvikelse om det stämmer att vi blir lurade.
Citera
2026-04-09, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonterl
Hahah glömde nämna det i mitt inlägg, men fick höra exakt samma av SM att tullen förstör allt.
Undrar då om ditt syntet-test var accurate med att det är AM-694. Det är ju en narkotikaklassad "cannabinoid" så isf har vi massa shoppar som säljer riktigt knark. Vilken konspiration! Taggad på att testa senare, blir fan årets största besvikelse om det stämmer att vi blir lurade.

Jag går hela tiden o hoppas på att jag ska ha fel men allt annat pekar på att jag blivit lurad.
Citera
2026-04-09, 14:59
Medlem
Ganska många disclaimers på det fotograferade testet. Kan du vara vänlig att fota av alla disclaimers tydligt så att vi kan göra en korrektare bedömning av ditt testfoto?
Citera
2026-04-09, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
Ganska många disclaimers på det fotograferade testet. Kan du vara vänlig att fota av alla disclaimers tydligt så att vi kan göra en korrektare bedömning av ditt testfoto?

Köp ett eget test o gå loss. Kostar 100 kr/st + frakt från smoketower. Du kommer aldrig kunna vara säker pga. mina kommentarer eller bilder i vilket fall.
Citera
2026-04-09, 15:47
Avslutad
Kul att någon testat sina varor, tråkigt att shoppen inte blev outad.

Tycker ändå det känns orimligt att dessa shoppar sålt THC-A i snart ett år, om detta skulle vara en klassad substans - Hade inte polisen redan stängt ner shoppen?
Polisen har ju garanterat stenkoll på dessa shoppar och jag gissar på att de fått besök?
Citera
2026-04-09, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstkuk

Tycker ändå det känns orimligt att dessa shoppar sålt THC-A i snart ett år, om detta skulle vara en klassad substans - Hade inte polisen redan stängt ner shoppen?
Polisen har ju garanterat stenkoll på dessa shoppar och jag gissar på att de fått besök?

THCA är ju inte klassat, har aldrig varit och kommer förmodligen aldrig att bli. Det skulle bara öppna dörren för ännu fler syntetiska cannabinoider.
Citera
2026-04-09, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ChubChub
THCA är ju inte klassat, har aldrig varit och kommer förmodligen aldrig att bli. Det skulle bara öppna dörren för ännu fler syntetiska cannabinoider.

Jo tack. Det var min poäng. Eftersom folk har testat sitt THCA och det ger utslag på AM-694, som i sig är narkotikaklassad sedan långt tillbaka.

Borde inte polisen redan besökt dessa shoppar för att försäkra att det är legalt?
Citera
2026-04-09, 16:04
Medlem
Mondhers avatar
Citat:

Nu kan jag absolut inte ett skit om detta men var det inte så att SvT en gång hade ett reportage om det? Kommer ihåg att tjejen typ sa något i stil med "man ska inte klaga på inkomsten. Vi tjänar rätt ok på detta" eller något sånt.

Orkar inte titta på skiten nu men du får gärna titta och upplysa mig/oss ifall detta är samma sak som ni snackar om eller är det något annat?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/det-lagliga-knarket-se-bilderna-inifran-fabriken-utanfor-goteborg
Citera
2026-04-09, 16:46
Medlem
Citat:

Dina frågor kan nog bara polisen svara på.
Citera
2026-04-09, 17:01
Avslutad
Citat:
Dina frågor kan nog bara polisen svara på.

Och shopparna så klart. Förväntade inte mig några svar, snarare bara egna tankar och teorier. Känns inte logiskt att de skulle sälja något som är olagligt med THC-A som täckmantel. Polisen bör ju ha testat deras varor, kan man tycka.

Dock har ju några shoppar stängts senaste tiden och vissa är kvar. Det kan ju vara skillnaden med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in