Citat:
Ursprungligen postat av
cutepsycho
Jag hade väldigt gärna trott på astrologi. Dels så tycker jag att mycket stämmer med mig själv och mitt stjärntecken, dels så hade det varit skönt med en riktlinje i livet och något att luta sig mot när livet känns tufft.
Men precis som med religion, så har jag svårt att tro på något som saknar vetenskaplig bevisning. Min hjärna köper det helt enkelt inte, hur mycket jag än önskar att den gjorde det då det hade nog varit gott för mitt mående. Men men..
Fast Astrologi är ju inte religion utan det är byggt väldigt vetenskapligt. Sedan är det ju en annan femma om man tycker att det stämmer eller inte. Framförallt hussystemet förklarar en hel del vilka teman som ens energier (planeterna) hamnar i. Nuförtiden kan man ju också ganska så enkelt fråga AI om ens horoskop, framtid, anlag osv. Ibland får dock AI det lite fel så bra att fråga några olika källor.
Norra noden brukar vara ganska så avgörande i detta liv och visar på vilken inriktning som man bör välja, hamnar den t ex i 4:ehuset och i konjunktion med Saturnus har man ansvar kring familjen, är den t ex i konjunktion med Jupiter i 9:ehuset tyder det mer på högre utbildning och utlandet i detta liv.