Citat:
Ursprungligen postat av
Lloyd.Christmas
Nu borde väl Trump vara ganska förbannad på Netanyahu när Hormuzsundet stängs igen. Är ju tydligen tack vare Israels attacker i Libanon som Iran valt att stänga det igen.
Var inte Libanon inkluderad i vapenvilan? Har inte riktigt förstått just den biten.
Iran hade väl hoppats på det men inser inte att Hizbollah attackerade Israel på eget(?) bevåg.
Kan inte minnas att Hizbollah förhandlat om någon vapenvila med Israel och Iran har ju fortsatt attackera Israel, Bahrain och UAE efter Trump var snäll nog att skona regimen.
Vore trist om Iran pressade Israel för hårt här.