2026-04-07, 15:11
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
This.

Det var knullafton i första halvlek.

Vi borde naturligtvis ha dödat matchen i första halvlek, och visst är det ett svagt Halmstad som bjuder på många chanser, men jag tycker att jag såg ungefär samma matchbild i första halvlek mot GAIS på bortaplan och väljer att tro att det är insatsen snarare än motståndet som leder till resultat. Håller dock med asptuna om att vi låter HBK komma in i matchen i andra halvlek. Sett över hela matchen så tycker jag dock att vi är löjligt mycket bättre och det tycker jag som sagt att vi även var borta mot GAIS.

Rivero har, som asptuna skriver, fått till något väldigt intressant som jag är helt övertygad om kommer bli successivt bättre under säsongens gång. Kanske ett slitet begrepp, men jag tycker spanjoren lyckats få till en dynamisk fotboll som gör oss jävligt svårlästa i vårt spel även om det defensiva fortfarande inte är top notch.
Ineffektiviteten var påtaglig i första halvlek. Dessutom mötte ni Halmstad.
Citera
2026-04-07, 15:13
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Trazke är inte Marinkovic tryggare att ha i målet än Andersson? Vad har hänt med Berisha?

Ni åker ur om ni låter Bosses pojk stå hela säsongen.
Ja detta var samma succé som Norrköping gjorde förra året.
Citera
2026-04-07, 15:31
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Otroligt tråkigt för Gustav Lundgren. Då lär han aldrig få en riktig chans att visa hur bra han kunnat bli.

Otroligt tråkigt var ordet.

Han pratade samtidigt insiktsfullt om timing efter matchen. Att drabbas av denna skada två månader före ett VM-slutspel där han varit bidragande i kvalet och för den enda gången kanske reellt sannolikt skulle bli uttagen… kan inte bli mycket mörkare än så.

Samtidigt var hans insikt att han varit lyckosam med skador tidigare. Hade detta hänt för ett par år sedan i Onsala BK hade vi kanske aldrig hört namnet.

Här skiljs agnarna från vetet. Hoppas han väljer att fortsätta se det helfulla glaset (ignorera flaskan dock ) med så snabbt tillfrisknande som möjligt och ett mirakulöst VM-slutspel 2030 som belöning.
Citera
2026-04-07, 16:52
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Otroligt tråkigt var ordet.

Han pratade samtidigt insiktsfullt om timing efter matchen. Att drabbas av denna skada två månader före ett VM-slutspel där han varit bidragande i kvalet och för den enda gången kanske reellt sannolikt skulle bli uttagen… kan inte bli mycket mörkare än så.

Samtidigt var hans insikt att han varit lyckosam med skador tidigare. Hade detta hänt för ett par år sedan i Onsala BK hade vi kanske aldrig hört namnet.

Här skiljs agnarna från vetet. Hoppas han väljer att fortsätta se det helfulla glaset (ignorera flaskan dock ) med så snabbt tillfrisknande som möjligt och ett mirakulöst VM-slutspel 2030 som belöning.
Bara att hoppas! Bara så synd att han inte förstod tidigare hur bra han var. Nu hade han gett sig själv en kort karriär som det var redan.
Citera
2026-04-07, 18:23
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Ja detta var samma succé som Norrköping gjorde förra året.
Vad fan har hänt med hybrisen, trazke? Upp med tuttarna!
Citera
2026-04-07, 18:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Sverige till VM och AIK vann premiären. Man har haft sämre fotbollsveckor vill jag lova

Att vi vann och faktiskt spela bra i en premiär till den milda grad att vi var betydligt mer välförtjänta en 2-1 seger är man absolut inte van vid. Vågar påstå att Yohanna är svensk fotbolls mest intressanta talang å i och med vår ekonomiska sits är det extremt välkommet! Ska bli ytterst intressant å se vad han kan uträtta innan sommaren och hur långt vårt spel räcker för det var oväntat mycket som såg väldigt bra ut mot HBK.
Citera
2026-04-08, 06:52
Medlem
cokehyenas avatar
Djurgården tog omgångens tyngsta trepoängare.
Citera
2026-04-08, 12:26
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Det är såklart en dröm för oss att rivstarta premiären mot Mjällby. Fullsatt och kommer vara riktigt taggade spelare och publik med siktet inställt på revansch. Stor skillnad mot om vi hade fått dem i omgång 8 eller liknande. Blir aldrig någon vidare stämning när man möter små publiklag men nu i premiären blir det åka av.

Edit: På hela 2000-talet har vi endast förlorat 3 gånger i hemmapremiären. Senast 2009 i omg 2 mot Gefle av alla lag (vilket var året vi åkte ur AS).

På juldagen skrev jag detta och snacka om att jag var rätt på det. Det var många som inte alls ville möta Mjällby i premiären samtidigt som bl.a. Svenshult var nöjd på förhand.
Citera
2026-04-08, 13:54
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Torskade inte ni med typ 80-0 mot Dif i höstas?
Jo det gjorde vi. Men vi tog många poäng under hösten och spelade relativt bra fotboll.
Citera
2026-04-08, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Jo det gjorde vi. Men vi tog många poäng under hösten och spelade relativt bra fotboll.

Andra kan vara ännu bättre, men vi ska vara bra i år. Alla underliggande siffror och resultat sen augusti-ish ifjol pekar åt rätt håll, med i stora drag nuvarande laget. Allsvenskan är dock lång och utdragen med ett rejält uppehåll på sommaren. Gäller att vara med från start, och när man är med från start gäller det att hålla laget intakt.
Citera
2026-04-08, 19:02
Medlem
AIKs förre fystränare verkar åkt fast för doping. Eftersom hon var bodybuilder lär det varit för eget bruk men bra ut ser det inte.
Citera
2026-04-08, 21:13
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
AIKs förre fystränare verkar åkt fast för doping. Eftersom hon var bodybuilder lär det varit för eget bruk men bra ut ser det inte.
Ahaha som att någon AIK-spelare skulle tagit prestationshöjande preparat hösten 2025? Pengarna tillbaka isåfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in