2026-04-07, 10:49
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Då tycker jag du är orättvis. Vår match mot HBK är en ren slakt och slutresultatet är brutalt missvisande. Även om HBK är ett svagt motstånd så är det ytterligare ett steg i rätt riktning med stundtals löjligt vacker fotboll.

Med detta sagt är det fortsatt ingen som tror på något mer än att möjligen kunna utmana om en tredjeplats vilket hade varit en extrem överprestation givet rådande förutsättningar.
Var det verkligen bra? Jag ska erkänna att jag inte såg hela matchen, men såg delar av den - där HBK delvis fick rulla på rätt ostört, låt vara att de inte skapade några heta målchanser. Inte en matchbild man direkt hade förväntat sig på jordgubben. Även om AIK i år inte är topptippade förväntar jag mig ändå att man ska kunna köra över HBK från början till slut på hemmaplan. Yohanna ser dock spännande ut!
Citera
2026-04-07, 10:52
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Mata inte trollet

Är detta året då botten faller ur för MFF? Gamla, slitna och de senaste värvningarna allt annat än toppen. Kommer de topp 6?
Har sagt det förut, om dom någonsin skall göra en "IFK" eller en "Rosenborg" så är det en perfect storm för det nu.
Citera
2026-04-07, 10:56
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Var det verkligen bra? Jag ska erkänna att jag inte såg hela matchen, men såg delar av den - där HBK delvis fick rulla på rätt ostört, låt vara att de inte skapade några heta målchanser. Inte en matchbild man direkt hade förväntat sig på jordgubben. Även om AIK i år inte är topptippade förväntar jag mig ändå att man ska kunna köra över HBK från början till slut på hemmaplan. Yohanna ser dock spännande ut!
HBK skapade flera riktigt heta målchanser och Faraj skulle så klart gjort 2-2 runt 85:e minuten, helt fri framför mål. Dom hade 1.51 i xG och fler skott på mål. Men dom gjorde otroligt många juniormisstag, helt utan att vara under press ens. Passa på hälarna, snubbla på bollen, slog enkla passningar över linjen osv osv.

På det stora hela var börsbolaget det klart bättre laget, men så var det ju hemma mot en av de stora avstigningskandidaterna också.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-04-07 kl. 11:09.
Citera
2026-04-07, 11:29
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Det handlar ju även om sista 10-15 matcherna förra säsongen.

Och som svar på din fråga: Hammarby. Varje år.
Torskade inte ni med typ 80-0 mot Dif i höstas?
Citera
2026-04-07, 11:30
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Nej det var inte så bra. Teu är bara ovan vid att se ett lag slå fler än tre passar i rad. Gnaget utan Yohanna är ett bottenlag. Yohanna är brutal.
Citera
2026-04-07, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
En till idiot.
Det om toppchefer påpekade jag FÖR ATT en annan idiot klagade på min stavning för han är bland de som inte begriper det viktiga...
Menar du att högsta chefen i ett företag med 70 anställda, samtidigt är "VD" i en sportklubb med över 1000 spelare inte är en toppchef?
https://youtu.be/GXAxGOKnEUs
Citera
2026-04-07, 13:18
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Första halvlek var fruktansvärt bra och med en normal utdelning hade det stått 4-0 i paus. Stolpträff ribbträff HBK’s målvakt gjorde en bra räddning när den styrdes på egen försvarare påväg in i mål. Total dominans.

Sen slutade vi spela i andra halvlek och det måste Riveiro få ordning på.
Citera
2026-04-07, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
HBK skapade flera riktigt heta målchanser och Faraj skulle så klart gjort 2-2 runt 85:e minuten, helt fri framför mål. Dom hade 1.51 i xG och fler skott på mål. Men dom gjorde otroligt många juniormisstag, helt utan att vara under press ens. Passa på hälarna, snubbla på bollen, slog enkla passningar över linjen osv osv.

På det stora hela var börsbolaget det klart bättre laget, men så var det ju hemma mot en av de stora avstigningskandidaterna också.

Första halvlek tycker jag vi hade full kontroll. Trodde det skulle stå 3-0 i paus men tyvärr lite oflyt. Andra halvlek kan jag medge att Halmstad brösta upp sig något och att vi såg lite trögare ut i pressen men inte så att man var orolig. Drog en piss när dem gjorde 1-1 men var ganska säker på att vi skulle vinna ändå. Mycket riktigt gjorde vi det.

Jag tycker Riveiro har fått igång nånting väldigt lovande på väldigt kort tid. Det finns ett x antal lag i serien som ser betydligt mer skakiga ut. Folk är väldigt snabba att leta brister och förbättringsområden. Ta Gais t.ex som nu är uträknade efter 0-1 hemma.. förra året slog vi dem på liknande vis och dem lyckades komma topp 3 ändå.
Citera
2026-04-07, 13:56
Medlem
Teus avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Första halvlek var fruktansvärt bra och med en normal utdelning hade det stått 4-0 i paus. Stolpträff ribbträff HBK’s målvakt gjorde en bra räddning när den styrdes på egen försvarare påväg in i mål. Total dominans.

Sen slutade vi spela i andra halvlek och det måste Riveiro få ordning på.
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Första halvlek tycker jag vi hade full kontroll. Trodde det skulle stå 3-0 i paus men tyvärr lite oflyt. Andra halvlek kan jag medge att Halmstad brösta upp sig något och att vi såg lite trögare ut i pressen men inte så att man var orolig. Drog en piss när dem gjorde 1-1 men var ganska säker på att vi skulle vinna ändå. Mycket riktigt gjorde vi det.

Jag tycker Riveiro har fått igång nånting väldigt lovande på väldigt kort tid. Det finns ett x antal lag i serien som ser betydligt mer skakiga ut. Folk är väldigt snabba att leta brister och förbättringsområden. Ta Gais t.ex som nu är uträknade efter 0-1 hemma.. förra året slog vi dem på liknande vis och dem lyckades komma topp 3 ändå.
This.

Det var knullafton i första halvlek.

Vi borde naturligtvis ha dödat matchen i första halvlek, och visst är det ett svagt Halmstad som bjuder på många chanser, men jag tycker att jag såg ungefär samma matchbild i första halvlek mot GAIS på bortaplan och väljer att tro att det är insatsen snarare än motståndet som leder till resultat. Håller dock med asptuna om att vi låter HBK komma in i matchen i andra halvlek. Sett över hela matchen så tycker jag dock att vi är löjligt mycket bättre och det tycker jag som sagt att vi även var borta mot GAIS.

Rivero har, som asptuna skriver, fått till något väldigt intressant som jag är helt övertygad om kommer bli successivt bättre under säsongens gång. Kanske ett slitet begrepp, men jag tycker spanjoren lyckats få till en dynamisk fotboll som gör oss jävligt svårlästa i vårt spel även om det defensiva fortfarande inte är top notch.
Citera
2026-04-07, 14:26
Medlem
trazkeis avatar
Otroligt tråkigt för Gustav Lundgren. Då lär han aldrig få en riktig chans att visa hur bra han kunnat bli.
Citera
2026-04-07, 14:32
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Otroligt tråkigt för Gustav Lundgren. Då lär han aldrig få en riktig chans att visa hur bra han kunnat bli.

Trazke är inte Marinkovic tryggare att ha i målet än Andersson? Vad har hänt med Berisha?

Ni åker ur om ni låter Bosses pojk stå hela säsongen.
Citera
2026-04-07, 15:10
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Du har nog missförstått betydelsen av "de facto".
Tvärtom är det du som missförstått uttryckets innebörd.

Bajen är de jure serieledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in