2026-04-07, 17:59
Medlem
Bla detta ingår i en civilisation:
Städer – permanenta bosättningar med många invånare, familjer, vänner, barn

Arbetsdelning – olika yrken (lärare, läkare, forskare)

Teknologi – verktyg, byggnader och tekniska lösningar

Handel – utbyte av varor och tjänster, ofta över längre avstånd

Kultur – konst, musik, traditioner och språk
Detta vill alltså Trump utrota. Är det detta som är demokratins främsta ideal, att vilja utrota civilisationer?

Jag förstår inte er som hatar Iran och är på Trumps sida. Man påstår (med fog) att regimen i Iran är dålig för civilbefolkningen, samtidigt som man själv vill utrota samma civilbefolkning. Det är extremt ologiskt.

Hur kan man på ett moraliskt och intellektuellt plan vilja utrota andra folk, och samtidigt säga sig värna demokrati och mänskliga rättigheter? Nej, det är extrem dubbelmoral.

Detta uttalande är faktiskt väldigt anmärkningsvärt. Jag tror inte någon företrädare för demokrati någonsin pratat såhär? Undrar vilka konsekvenser detta får för Trump och USA?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trumps-deadline-alla-broar-och-kraftverk-forstors-om-hormuz-inte-oppnas
Senast redigerad av Devalvera 2026-04-07 kl. 18:02.
Citera
2026-04-07, 18:05
Medlem
Ajogens avatar
Det skulle innebära ett folkmord värre än förintelsen?

De har ju sagt att detta är ett krig för att starta undergången.

U.S. troops told Iran war will bring on biblical end times
Citera
2026-04-07, 18:06
Medlem
Duvlorts avatar
Donald, säg till när jag ska köpa i dippen.

Undrar om Infantino kan gravera in dessa ord i sitt fredspris till Trump?

“A whole civilization will die tonight, never to be brought back again,”
Citera
2026-04-07, 18:07
Medlem
Crabbofixs avatar
Mycket snack och lite verkstad!
Citera
2026-04-07, 18:10
Avslutad
Broar och kraftverk är väl inte en hel civilisation!?
Citera
2026-04-07, 18:11
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Bla detta ingår i en civilisation:
Städer – permanenta bosättningar med många invånare, familjer, vänner, barn

Arbetsdelning – olika yrken (lärare, läkare, forskare)

Teknologi – verktyg, byggnader och tekniska lösningar

Handel – utbyte av varor och tjänster, ofta över längre avstånd

Kultur – konst, musik, traditioner och språk
Detta vill alltså Trump utrota. Är det detta som är demokratins främsta ideal, att vilja utrota civilisationer?

Jag förstår inte er som hatar Iran och är på Trumps sida. Man påstår (med fog) att regimen i Iran är dålig för civilbefolkningen, samtidigt som man själv vill utrota samma civilbefolkning. Det är extremt ologiskt.

Hur kan man på ett moraliskt och intellektuellt plan vilja utrota andra folk, och samtidigt säga sig värna demokrati och mänskliga rättigheter? Nej, det är extrem dubbelmoral.

Detta uttalande är faktiskt väldigt anmärkningsvärt. Jag tror inte någon företrädare för demokrati någonsin pratat såhär? Undrar vilka konsekvenser detta får för Trump och USA?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trumps-deadline-alla-broar-och-kraftverk-forstors-om-hormuz-inte-oppnas

Dubbelmoralen har funnits länge vad gäller USA. Om man påstod det vid Ukrainakriget så skrek idioterna WHATABOUTISM och anmälde alla inlägg. Trump är bara någon slags extrempunkt som visar vad som hela tiden varit sant, så alla förstår det.

Den intressanta frågan är vad som händer när denne clown inte längre styr USA utan någon som är åtminstone så kompetent som Clinton eller Obama. Kommer då alla säga "nu är USA de goda igen"? Eller kommer de inse att det är ett land, och för en Trump vid makten krävs tusentals personer som är lojala mot honom? Precis som i Hitlertyskland.
Citera
2026-04-07, 18:15
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Om det händer så är det inte Trumps fel.
Det är ni som inget annat gör än gnäller som är skyldiga.
Citera
2026-04-07, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Om det händer så är det inte Trumps fel.
Det är ni som inget annat gör än gnäller som är skyldiga.
Utveckla gärna vad du menar. Är jag skyldig till Irans utrotning???? Va menar du med det?
Citera
2026-04-07, 18:17
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Utveckla gärna vad du menar. Är jag skyldig till Irans utrotning???? Va i helvete menar du med det?
Ja, nu är ju inte Iran utrotat ännu, så du går fri.

Än sålänge.
Citera
2026-04-07, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Irans utrotning existerar bara i din pissdåliga tråd. Du är en idiot.
Svara på TS istället. Har du något insiktsfullt att komma med, eller vill du bara sprida bajsbrus omkring dig?
Citera
2026-04-07, 18:23
Medlem
Onanikrems avatar
Han kommer inte att kunna göra det! Irans civilbefolkning som avskyr styret kan inte offras för att Trumpen vill stjäla lite olja. Han skiter i Israel, han skiter i Irans civilbefolkningen. Han är där där att stjäla.
Citera
2026-04-07, 18:24
Medlem
Avayas avatar
Svårt att veta vad herr. Trump menar men jag antar att vi får svaret runt 02:00 svensk tid inatt

Undertecknad kommer att febrilt övervaka situationen på X under natten 🍿
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in