2026-04-07, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
Trump menar regimen era trögfattade nollor.

Nja, han verkar vilja hota folket så att de avsätter regimen.
Citera
2026-04-07, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Nja, han verkar vilja hota folket så att de avsätter regimen.
Var fan har du fått det ifrån?
Citera
2026-04-07, 20:28
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Trumpen tror fortfarande att han dealar om en tomt i Queens N.Y. Nu gör han sig löjlig med sina ständiga hot och ultimatum som utmynnar i ingenting — djupt oskickligt agerat. De flesta blir förr eller senare befordrade till en nivå högre än de klarar av. Trump befinner sig definitivt långt över sin förmåga och intelligens.

De styrande i Iran bryr sig om en enda sak — att behålla makten. Tror trumpen verkligen på fullt allvar att Irans regim skulle skita på sig av skräck för att USA bombar broar, vägar och kraftverk till grus? Ett sönderbombat civilsamhälle skulle snarast stärka Irangubbarna möjligheter att behålla makten. Dessutom skulle de plötsligt få hela världens sympatier pga USAs övervåld.
Precis, att bomba civil infrastruktur kommer knappast få den effekt som Trump hoppas på. Dessutom är det ett krigsbrott att attackera ett lands civila infrastruktur enligt Genève-konventionen.
Citera
2026-04-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Trumpen tror fortfarande att han dealar om en tomt i Queens N.Y. Nu gör han sig löjlig med sina ständiga hot och ultimatum som utmynnar i ingenting — djupt oskickligt agerat. De flesta blir förr eller senare befordrade till en nivå högre än de klarar av. Trump befinner sig definitivt långt över sin förmåga och intelligens.

De styrande i Iran bryr sig om en enda sak — att behålla makten. Tror trumpen verkligen på fullt allvar att Irans regim skulle skita på sig av skräck för att USA bombar broar, vägar och kraftverk till grus? Ett sönderbombat civilsamhälle skulle snarast stärka Irangubbarna möjligheter att behålla makten. Dessutom skulle de plötsligt få hela världens sympatier pga USAs övervåld.
Vill USA ta över Iran behöver man sätta in marktrupper i ganska stor omfattning. Man kan bomba best man vill, det gör bara hatet mot USA större och gör det svårare för marktrupperna. Man hade en god chans när det var stora demonstrationer, nu gör Trump det bara svårare och svårare för varje dag.
Citera
2026-04-07, 20:33
Medlem
Karmans avatar
Det enda som kan fixa detta för Trump är kärnvapen, om vi ska ta honom på orden.
Citera
2026-04-07, 20:34
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Vill USA ta över Iran behöver man sätta in marktrupper i ganska stor omfattning. Man kan bomba best man vill, det gör bara hatet mot USA större och gör det svårare för marktrupperna. Man hade en god chans när det var stora demonstrationer, nu gör Trump det bara svårare och svårare för varje dag.

Trump slår ut infrastrukturen vad ska Iranierna skjuta med då? Pilbåge ? Slangbella? För att använda vapen krävs ström för att tillverka både vapen och ammunition det blir svårt utan elektricitet.
Citera
2026-04-07, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Nu har det väl fan spruckit ett blodkärl i gubbens huvud. Sånt där häver man inte ur sig som ledare för världens starkaste militärmakt, om han inte bokstavligen menar det, vilket jag utesluter. Att använda kärnvapen i den här typen konflikt skulle allvarligt destabilisera hela världsordningen.
Ja det är sanslöst hur han uttrycker sig det senaste. Att Maga fortfarande försvarar honom är också sanslöst. Köper att man var Maga 2016, köper även att man var det förra valet delvis. Men att nu fortfarande stötta honom trots att han går rakt emot det han gick till val på är för mig ett mysterium
Citera
2026-04-07, 20:35
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Precis, att bomba civil infrastruktur kommer knappast få den effekt som Trump hoppas på. Dessutom är det ett krigsbrott att attackera ett lands civila infrastruktur enligt Genève-konventionen.
Det går aldrig att förutspå utfallet av ett krig. Hade Trump varit smart hade han fattat det och spelat ner förväntningarna. Men han är inte smart nog att fatta det. I stället köper han den mediala storyn om total seger. Som i sin undertext givetvis är en lika stor förlust.Som man bäddar får man ligga.
Citera
2026-04-07, 20:43
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassess.
Ja det är sanslöst hur han uttrycker sig det senaste. Att Maga fortfarande försvarar honom är också sanslöst. Köper att man var Maga 2016, köper även att man var det förra valet delvis. Men att nu fortfarande stötta honom trots att han går rakt emot det han gick till val på är för mig ett mysterium
Maga är en sekt som i huvudsak består av efterblivna idioter. Det har blivit tydligt nu....
Citera
2026-04-07, 20:44
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
När Trump säger "civilisation" så tolkar jag det som att han menar att många civila kommer dö. Avsätt Trump nu, gubben har tappat greppet om verkligheten tror jag.

Mjo.....jo om man utplånar en civilisation så dör de allra flesta, kanske tillomed alla. Så visst....på så sätt är tolkningen nog inte fel. Jag personligen tror inte riktigt Trump förstår vad ordet betyder. Han är förbannad, dement och hade redan från början väldigt låg IQ. Han tar i från tårna för han får inte vad han vill.

Jag tror han kommer med tomma hot för han har inte en jävla aning om vad han skall ta sig till.
Jag håller med dig....jag tvivlar bara på att man kan tolka Trump "normalt". Han har rätt många skruvar lösa och som du säger inte riktigt full kontakt med verkligheten. Det gör att jag har svårt att tolka hans tokutspel eller exakt vad han menar.
Citera
2026-04-07, 20:48
Medlem
Är det någon som tror att Trump kommer göra något? Han kommer ju med tomma hot var och varannan dag, så varför skulle han plötsligt mena allvar nu?
Citera
2026-04-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Trump slår ut infrastrukturen vad ska Iranierna skjuta med då? Pilbåge ? Slangbella? För att använda vapen krävs ström för att tillverka både vapen och ammunition det blir svårt utan elektricitet.
Skjutvapen drivas fortfarande av krut. Ryssland tillhandahåller det som behövs. Iran har sedan länge förlorat luften, men USA vågar ändå inte sätta in marktrupper. Naturligtvis skulle USA vinna ett markkrig också, men inte utan betydande förluster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in