Citat:
"Det var i den andra perioden i den sjätte kvartsfinalen som det hände. Dock oklart när.
– Ja, jag har försökt tänka tillbaka på matchen men hittar liksom ingen situation där jag skulle ha fått smällen. I den tredje perioden kände jag att jag tappade kraft i ena benet, men det var inte mer än så, berättar Lodin.
Väl hemkommen efter matchen började smärtan tillta. Den tilltog såpass mycket att han i samråd med lagläkaren Magnus Hallén tog sig till akuten för vård.
– Det var en enorm smärta så det blev lite panikkänsla där. Men jag kom iväg till sjukhuset för undersökning. Åkte sedan hem, men på söndagen drog det igång igen och det var bara att åka tillbaka till sjukhuset. Natten till söndag opererades jag, och sedan dess är jag kvar här för observation, samt att de ska göra ytterligare en operation ikväll, berättar Viktor Lodin från sjuksängen.
Om skadan är besvärlig, så finns det även element utanför som är besvärliga.
– Det sprids en massa rykten om att jag skulle gjort det ena och det andra, varit på platser som jag inte varit och det är mest jäkligt tröttsamt att behöva läsa en massa skit som folk hittar på. Det drabbar mig och det drabbar min familj. Folk kan tycka vad de vill om mig som hockeyspelare, men mitt privatliv önskar jag att folk gav fan i, för att vara helt ärlig, säger Lodin.
– Det är djupt olyckligt när folk skapar egna sanningar om saker de inte har en aning om, och därefter sprider felaktiga rykten. Vi stöttar Viktor och hans familj med allt vi kan och önskar att familjen får ha sitt privatliv i fred, säger sportdirektör Rickard Wallin."
– Ja, jag har försökt tänka tillbaka på matchen men hittar liksom ingen situation där jag skulle ha fått smällen. I den tredje perioden kände jag att jag tappade kraft i ena benet, men det var inte mer än så, berättar Lodin.
Väl hemkommen efter matchen började smärtan tillta. Den tilltog såpass mycket att han i samråd med lagläkaren Magnus Hallén tog sig till akuten för vård.
– Det var en enorm smärta så det blev lite panikkänsla där. Men jag kom iväg till sjukhuset för undersökning. Åkte sedan hem, men på söndagen drog det igång igen och det var bara att åka tillbaka till sjukhuset. Natten till söndag opererades jag, och sedan dess är jag kvar här för observation, samt att de ska göra ytterligare en operation ikväll, berättar Viktor Lodin från sjuksängen.
Om skadan är besvärlig, så finns det även element utanför som är besvärliga.
– Det sprids en massa rykten om att jag skulle gjort det ena och det andra, varit på platser som jag inte varit och det är mest jäkligt tröttsamt att behöva läsa en massa skit som folk hittar på. Det drabbar mig och det drabbar min familj. Folk kan tycka vad de vill om mig som hockeyspelare, men mitt privatliv önskar jag att folk gav fan i, för att vara helt ärlig, säger Lodin.
– Det är djupt olyckligt när folk skapar egna sanningar om saker de inte har en aning om, och därefter sprider felaktiga rykten. Vi stöttar Viktor och hans familj med allt vi kan och önskar att familjen får ha sitt privatliv i fred, säger sportdirektör Rickard Wallin."
V fru N är offentlig och med offentligheten får man räkna med att även andra människors, (bortom sina egna) synvinklar ploppar upp i olika sammanhang och i SM.
J följer mer än gärna med i det offentliga rummet, är som ett klister på
N och bidrar starkt till ytterligare information om deras privata liv. De har alla i fam.HL, LH, H 100% ansvar för hur de själva exponerar sig och barnen.
Att V reagerar så starkt kan tyda på att det antingen ligger någon sanning i de "rykten" som sprids eller så kan det indikera att "skvallret" han syftar till är ren nonsens och att han därav vill sätta en skarp gräns?!?
Jag ser det hela som att V har För mycket att äventyra/förlora på att göra sig skyldig till ex. otrohet etc. eftersom det alltid förr eller senare uppdagas.
För min del krävs det i detta fall mer fakta/bildbevis för att jag ska kunna se någon trovärdighet i en sådan historia.
Som tidigare sagts lite Mediaträning för V utanför hockey-rinken kanske inte är så dumt.....
kan inte undgå att ställa frågan om varför fam. HL, LH, H grundligt väljer att läsa varje rad som skrivs i skvallermedia om de inte själva har förmågan att sortera?
Risken för att V och hela hans fam. dräneras är stor om de ständigt skall jaga "skvaller"- källor med kommentarer på SM och sedermera gå ut med konstanta dementeringar.
Fokuset bör riktas om där helt och är de bara ärliga från början så bildas aldrig några onödiga spekulationer.
Det viktigaste av allt är väl att alla i familjen har en strävan efter att må bra och då bör man nog undvika att lägga energi på saker som man inte själv kan påverka samt även undvika att grotta ner sig för mycket i allt "skvaller" som skrivs.
