Tidningen Ångermanland har gjort en liten sammanställning nyligt, för den som är intresserad och vill analysera vad det är för några som köpt sex, hur sexköpare resonerar etc.
Citat:
■ Man i 50-årsåldern från Kramfors kommun. Misstänkt för tre fall av köp av sexuelltjänst. Jobbar på ett lokalt företag. Erkänner ett brott vid ett tillfälle, förnekar brott vid de två andra tillfällena. Enligt folkbokföringen bor han ihop med två personer.
Han motiverar sitt handlande med att det var dåligt hemma.
■ Man i 45-årsåldern från Sundsvalls kommun. Misstänks för köp av sexuell tjänst vid ett tillfälle. Bor ensam. Erkänner brott, för att få strafföreläggande.
Mannen befann sig i kvinnans hus och betalade 3000 kronor för vad han hävdar var en massage. När han får höra att besöket har filmats medger han att hon strök honom över könsorganet men att det inte var något som de kommit överens om.
”Jag erkänner brott eftersom jag vill ha strafföreläggande och inte någon tingsrättsförhandling.”, säger mannen i förhör.
■ Man i 35-årsåldern från Kramfors kommun. Han misstänks för köp av sexuell handling vid två tillfällen. Förnekar brott. Enligt folkbokföringen bor han ihop med en person. Han vet inte hur han ställer sig till strafföreläggande, säger han i förhör.
■ Man i 35-årsåldern från Norrtälje kommun. Misstänks för ett fall av köp av sexuell handling. Bor ensam. Han förnekar brott.
Han hävdar i förhör att kvinnan ville låtsas vara eskort och att han spelade med. ”Jag förstår att det ser dumt ut”. Jag erkänner att jag har träffat henne och betalat henne men jag förnekar brott”, säger han i förhör.
■ Man i 45-årsåldern från Sundsvalls kommun. Misstänks för köp av sexuell tjänst vid ett tillfälle. Bor ensam. Erkänner brott, för att få strafföreläggande.
Mannen befann sig i kvinnans hus och betalade 3000 kronor för vad han hävdar var en massage. När han får höra att besöket har filmats medger han att hon strök honom över könsorganet men att det inte var något som de kommit överens om.
”Jag erkänner brott eftersom jag vill ha strafföreläggande och inte någon tingsrättsförhandling.”, säger mannen i förhör.
■ Man i 40-årsåldern från Hudiksvalls kommun. Gift. Misstänkt ha köpt sexuell handling vid ett tillfälle. Förnekar brott initialt.
”Det stämmer att jag tog kontakt med henne och att jag har swishat henne pengar. Men jag ångrade mig för jag klarade inte av själva handlingen.”
När polisen berättar att de anträffat dna i bostaden, som han hävdat att han inte gått in i, ändrar han sig, erkänner brott och godtar ett eventuellt strafföreläggande.
Lite olika från listan. Länk:
https://www.tidningenangermanland.se/2026-04-02/lista-mannen-som-misstanks-for-sexkop/
För övrigt håller jag med de som skrivit i tråden om bl.a normaliseringsprocessen, det oerhört omoraliska i att betala för sex etc. Känns sjukt att skriva att det känns uppfriskande att läsa sådana svar på Flashback. Men som sagt, vissa inlägg i den här tråden gör ju att man har all förståelse i hela världen för att kvinnor hatar män.
Och att man inte förstår hur en väldigt utsatt människa "kan hamna i en sådan situation" "varför ser hon så glad ut på bilderna" och annat. Lever man med någon som häller bensin på en och hotar med att släppa fram ett monster så ler man och nickar med. Det handlar om överlevnad liksom.