2026-04-07, 17:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av notme12
"Det var i den andra perioden i den sjätte kvartsfinalen som det hände. Dock oklart när.
– Ja, jag har försökt tänka tillbaka på matchen men hittar liksom ingen situation där jag skulle ha fått smällen. I den tredje perioden kände jag att jag tappade kraft i ena benet, men det var inte mer än så, berättar Lodin.

Väl hemkommen efter matchen började smärtan tillta. Den tilltog såpass mycket att han i samråd med lagläkaren Magnus Hallén tog sig till akuten för vård.
– Det var en enorm smärta så det blev lite panikkänsla där. Men jag kom iväg till sjukhuset för undersökning. Åkte sedan hem, men på söndagen drog det igång igen och det var bara att åka tillbaka till sjukhuset. Natten till söndag opererades jag, och sedan dess är jag kvar här för observation, samt att de ska göra ytterligare en operation ikväll, berättar Viktor Lodin från sjuksängen.

Om skadan är besvärlig, så finns det även element utanför som är besvärliga.
– Det sprids en massa rykten om att jag skulle gjort det ena och det andra, varit på platser som jag inte varit och det är mest jäkligt tröttsamt att behöva läsa en massa skit som folk hittar på. Det drabbar mig och det drabbar min familj. Folk kan tycka vad de vill om mig som hockeyspelare, men mitt privatliv önskar jag att folk gav fan i, för att vara helt ärlig, säger Lodin.

– Det är djupt olyckligt när folk skapar egna sanningar om saker de inte har en aning om, och därefter sprider felaktiga rykten. Vi stöttar Viktor och hans familj med allt vi kan och önskar att familjen får ha sitt privatliv i fred, säger sportdirektör Rickard Wallin."
Man kan ju bara tänka sig att all adrenalin dom har i matcherna gör att dom inte känner hur en tillsynes oskyldig eller ett lättare slag eller liknande tar just då. Kan komma efteråt givetvis. Är ju inte bara i hockey det är så.

Min känsla är verkligen att han inte bryr sig om vad folk skriver om honom som spelare. Det hör till att folk har åsikter om idrottsmän precis hela tiden. Men resten han uttalar sig om är ett stort plus (för mig och många andra) och visar verkligen på stort hjärta och stor empati och var hans fokus ligger utanför isen.
Det är precis så ett tryggt förhållande ser ut. Och jag tror precis som han säger att detta kommer bara stärka dom även om det känns ledsamt att folk försöker sig på att göra annat.
Citera
2026-04-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Man kan ju bara tänka sig att all adrenalin dom har i matcherna gör att dom inte känner hur en tillsynes oskyldig eller ett lättare slag eller liknande tar just då. Kan komma efteråt givetvis. Är ju inte bara i hockey det är så.

Min känsla är verkligen att han inte bryr sig om vad folk skriver om honom som spelare. Det hör till att folk har åsikter om idrottsmän precis hela tiden. Men resten han uttalar sig om är ett stort plus (för mig och många andra) och visar verkligen på stort hjärta och stor empati och var hans fokus ligger utanför isen.
Det är precis så ett tryggt förhållande ser ut. Och jag tror precis som han säger att detta kommer bara stärka dom även om det känns ledsamt att folk försöker sig på att göra annat.

Nja, timingen talar ju emot det där. Att han plötsligt dundrar upp familjebilder i sina highlights mitt i stormen känns inte som ett tecken på stabilitet. Det ser snarare ut som ett desperat försök att styra om narrativet när ryktena börjar brännas.
Citera
2026-04-07, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kung-kingp
Nja, timingen talar ju emot det där. Att han plötsligt dundrar upp familjebilder i sina highlights mitt i stormen känns inte som ett tecken på stabilitet. Det ser snarare ut som ett desperat försök att styra om narrativet när ryktena börjar brännas.

Om ryktena är sanna borde han erkänt för Nicci och lagt upp info om skadan samt att hans fru är viktigast för att han ska bli bra så snabbt som möjligt. Inte ett svartvitt dravel där han ser ut som han ligger på sin dödsbädd och visar sig svag?
Är ryktena lögn hade han struntat i dem och visar sig stark i bilderna på egen hand och barnen och familjen som stöttepelare.
Citera
2026-04-07, 18:38
Avstängd
Citat:
Det håller jag inte det minsta med om. I mina ögon gör det absolut inte det. Men visst, kan säkert vara några som tycker som du, och många som jag,( kanske inte i tråden då eftersom vi inte är så många här haha), alla ser ju olika som sagt.
Citera
2026-04-07, 18:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av A-EZz
Om ryktena är sanna borde han erkänt för Nicci och lagt upp info om skadan samt att hans fru är viktigast för att han ska bli bra så snabbt som möjligt. Inte ett svartvitt dravel där han ser ut som han ligger på sin dödsbädd och visar sig svag?
Är ryktena lögn hade han struntat i dem och visar sig stark i bilderna på egen hand och barnen och familjen som stöttepelare.
Tror många är ovetandes om vad han och N pratar med varann om. Å så blir det gissningar utifrån vad exempelvis du önskade att han skulle göra.
Jag själv gillar verkligen sättet han valde att göra !!
Citera
2026-04-07, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Hahaha vilket skämt!
(Inte hans skada eller operation.)

Han har valt att skaffa barn och gifta sig med Nicci och fått resten av familjen Hernestig på köpet och så länge som de själva fortsätter att exponera sitt privatliv så har vi rätt att ha åsikter.
Gulligt av sportdirektör Rickard Wallin att uttala sig, han har troligtvis ingen koll på att det är Viktors fru och svärmor som bjuder in allmänheten.

Kollade om det fanns något om Viktor före Niccis tid och det enda var i olika trådar om hockey.
Ja detta kommer bara spä på rykterna ännu mer !! Då dom inte känns så trovärdiga när man ska ta hjälp av sin klubb för att minska ryktesspridning.
Finns gott om info kring Vs missbruk och står en massa namn kring tjejer som han varit otrogen med så inte bara om hockeyn

Citat:
Exakt blir ju inte direkt trovärdig snarare tvärtom då det är ett desperat försök att dölja något som ej står rätt till

Citat:
Ja man reder ut stormen med sin fam först innan man lägger ut en snyft historia som bara skapar rykten
Citera
2026-04-07, 18:45
Medlem
Citat:
Tror många är ovetandes om vad han och N pratar med varann om. Å så blir det gissningar utifrån vad exempelvis du önskade att han skulle göra.

Jag förstår att du gör det.
Citera
2026-04-07, 18:45
Avslutad
Citat:
Okej du gillar sättet han gör det på !! Men då måste du förstå att andra tycker att det är ett desperat försök att dölja något .
Citera
2026-04-07, 18:48
Avstängd
Citat:
Jag förstår att du gör det.
Det är ju dessutom mycket av sånt V ogillar, att det sitter folk som inte vet någonting om nånting i princip som har åsikter vad han (och övriga i familjen) borde göra och vad som vore det bästa. Förstår honom fullt ut.
Citera
2026-04-07, 18:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Famlove
Okej du gillar sättet han gör det på !! Men då måste du förstå att andra tycker att det är ett desperat försök att dölja något .
Ja men precis, det gör jag.
Ja tro mig, jag har läst flera inlägg där man tycker (läs hoppas) att han döljer något .

Jag och dom flesta andra litar på att både han och N själva vet vad dom tycker är det bästa att göra för just sig själva.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2026-04-07 kl. 18:55.
Citera
2026-04-07, 18:56
Medlem
En skada drabbar många idrottsstjärnor men jag har aldrig trots hyfsad erfarenhet av media och sport aldrig sett en liknande hantering av en skada.
Att idrottsstjärnor omgärdas av otrohetsskandaler och rykten, speciellt i en småstad är ju inte något ovanligt.
Men att se ut som man ligger på en dödsbädd 26 år gammal med sin fru arrangerat bredvid, det är faktiskt märkligt. Och han visste vem Nicci var, men kanske aldrig riktigt förstod vem Jeanette var när han gifte sig. Och indirekt fick svärmor på köpet.
Citera
2026-04-07, 18:59
Medlem
Citat:
Det håller jag inte det minsta med om. I mina ögon gör det absolut inte det. Men visst, kan säkert vara några som tycker som du, och många som jag,( kanske inte i tråden då eftersom vi inte är så många här haha), alla ser ju olika som sagt.

Vi ser helt enkelt olika på det. Personligen tycker jag att om det varit äkta hade bilderna funnits där långt innan ryktena började spridas.😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in