2026-04-07, 17:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Vad är det den orange jävla idioten säger som är någon form av galen kung/diktator i USA?!

Han kan inte vara frisk utan måste istället vara dement/sjuk, ingen vettig människa säger något likande!

Hoppas gubbjäveln dör asap!

”En hel civilisation kommer att dö i natt, för att aldrig kunna återuppstå. Jag vill inte att det ska hända, men det kommer förmodligen att göra det”, skriver han på Truth social.

Han uppger att det finns en chans att det inte kommer hända då det har skett en ”total regimförändring”.

”Kanske kan något revolutionerande fantastiskt hända – vem vet? Vi får veta i natt, ett av de viktigaste ögonblicken i världens långa och komplexa historia. 47 år av utpressning, korruption och död kommer äntligen att ta slut”.

Demokratins rätta ansikte… hans demonstrationer först gick Inge bra i Iran inte heller regimskiftet så nu är han desperat.
Citera
2026-04-07, 17:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Antar att 50 år av relativ fred är ändå ett hyfsat facit fram tills nu. Men den ångesten jag har nu - Allt är en repris för 40 år sedan.

Gårdagens politiker hade nog en annan närhet till krig, eller om de hade personligen vart med. Sett fasorna, så de fanns väl en återhållsamhet. Idag med Trump (draftdoger), eller Putin...nä. Mullorna i Iran ser väl bara mot paradiset, som det mera alltid har varit.
Citera
2026-04-07, 17:19
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Iran är desperata nu när de ställer ut mänskliga sköldar. Att de förlorat allt vet de tydligen redan, men det är väldigt cyniskt och vidrigt agerat av styret att ta med sig fler in i döden än vad som är nödvändigt. En vidrig regim som måste bort. Men det visste vi ju sedan förut.
Vadå för mänskliga sköldar
Citera
2026-04-07, 17:23
Medlem
fernebos avatar
Jag tror inte att Iran kan "svara" så mycket mer än de redan gjort, men med det sagt tror jag inte heller att USA med konventionella medel kan skada Iran så mycket mer än de redan gjort. Därför är jag ganska bekymrad över Trumps uttalanden och vad han hotar med. Jag har skrivit det tidigare och jag håller fast vid det. Trump är ofantligt mycket farligare än ens många av hans kritiker har förstått. Vi talar trots allt om en man som på allvar funderade på att invadera en allierad och därmed hamna i krig med NATO. Lika bra att säga det rätt ut: Jag tror att kärnvapen kan finnas som ett seriöst alternativ. Jag tror verkligen inte att Trump har några gränser och det finns inga vettiga personer eller krafter som har nån sorts återhållande påverkan på honom. Trump har makten att både starta krig och att använda de medel han känner är nödvändiga. Jag tror att han är kapabel till precis vad som helst.
Citera
2026-04-07, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jag tror inte att Iran kan "svara" så mycket mer än de redan gjort, men med det sagt tror jag inte heller att USA med konventionella medel kan skada Iran så mycket mer än de redan gjort. Därför är jag ganska bekymrad över Trumps uttalanden och vad han hotar med. Jag har skrivit det tidigare och jag håller fast vid det. Trump är ofantligt mycket farligare än ens många av hans kritiker har förstått. Vi talar trots allt om en man som på allvar funderade på att invadera en allierad och därmed hamna i krig med NATO. Lika bra att säga det rätt ut: Jag tror att kärnvapen kan finnas som ett seriöst alternativ. Jag tror verkligen inte att Trump har några gränser och det finns inga vettiga personer eller krafter som har nån sorts återhållande påverkan på honom. Trump har makten att både starta krig och att använda de medel han känner är nödvändiga. Jag tror att han är kapabel till precis vad som helst.

Ja så är det. Trump har inget att förlora. Tror han..
Senast redigerad av Svempa2014 2026-04-07 kl. 17:27.
Citera
2026-04-07, 17:26
Medlem
Snapcounts avatar
Hävdas att Tehran har tröttnat på Trumps återkommande hot :

Iran has moved to restrict its diplomatic contact with the US over Donald Trump's threat today, according to American media reports.

Tehran has "cut off direct diplomacy" with Washington, the Wall Street Journal (WSJ) reports - though it adds talks continue with ceasefire mediators.

https://news.sky.com/story/iran-war-latest-trump-tehran-us-israel-kharg-island-netanyahu-lebanon-strikes-drone-live-sky-news-13 509565

Tja, Trump har aldrig förstått det där uttrycket : "-less is more !"

Skrytmånsen..
Citera
2026-04-07, 17:27
Medlem
De största idioterna av alla är iranierna.

Varför inte bara göra som israelerna vill (och USA) och ge f-n i att försöka bygga kärnvapen?

Då hade allt vart okay!

Men men! Folk är idioter.

(Btw. Förvånar mig inte om börserna runtom i världen kommer rusa om några dagar om Iran inom kort blir nukade.)
Citera
Medlem
Porryhatters avatar
Stridspiloterna C. W. "Mover" Lemoine och T.K. "Gonky" Hartsock har en gäst med erfarenhet som diskuterar den nedskjutna piloten och hur Combat search and rescue (CSAR) går till.

Fighter Pilots React: F-15E Shootdown & CSAR Breakdown
https://www.youtube.com/watch?v=pS-7xJf8BeQ
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo

Han har ju under årens lopp sett till att personer med integritet har lämnet självmant eller att han gett dem jobb under bussen. De organisationer som kan hindra honom är försvagade.

Trump vart ju vansinnig när den där generalen påminde militärer om att de måste vägra att genomföra olagliga millitära angrepp. Trump vill väl avrätta honom närmast.

Det hela står obehagligt nära och väger.

Jag menar, VEM i USA har möjlighet och integritet och den rätta känslan för att hindra Trump från att göra slarvsylta med Iran?
Citera
2026-04-07, 17:28
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Han har panik efter att ha målat in sig i ett hörn och inte kommer ut. Israelerna sa att det kommer att bli lätt, regimändring efter lite bombande, oklart om de ens trodde på det el sålde in det så.

En Trumptaktik är ju att skrämmas med sin oförutsägbart, tyvärr blir det ju ganska värdelöst att göra en deal med en sån person efter ett tag då.

Nu kommer dom att bomba civil struktur antagligen, och ta Kharg el nått.

Ja i Irans försvar så har dom med en fullkomligt opålitlig aggressor att handskas med.
Att Iran ska deala med Trump vore fullkomligt idiotiskt. Iran har övertag och det vet dom och att då börja på att deala med en opålitlig Trump vore ju helgalet.
Citera
2026-04-07, 17:28
Medlem
Steinarrs avatar
Det kommer inte bli några nukes.

Om det händer något så kommer man att bomba sönder all infrastruktur. Det är inte så svårt egentligen.

USA kan få hela Iran att stanna upp i flera månader om de vill.

Problemet är att detta vore folkmord, men det skiter väl den evige juden fullständigt i. Juden har tjatat om att utplåna Iran sedan slutet av 70-talet.
Citera
2026-04-07, 17:29
Medlem
Alla vettiga länder är trötta på Irans regim. Så få kritiserar eller kritiserar bara officiellt men är egentligen nöjda mullorna får på nöten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in