Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Jag tror inte att Iran kan "svara" så mycket mer än de redan gjort, men med det sagt tror jag inte heller att USA med konventionella medel kan skada Iran så mycket mer än de redan gjort. Därför är jag ganska bekymrad över Trumps uttalanden och vad han hotar med. Jag har skrivit det tidigare och jag håller fast vid det. Trump är ofantligt mycket farligare än ens många av hans kritiker har förstått. Vi talar trots allt om en man som på allvar funderade på att invadera en allierad och därmed hamna i krig med NATO. Lika bra att säga det rätt ut: Jag tror att kärnvapen kan finnas som ett seriöst alternativ. Jag tror verkligen inte att Trump har några gränser och det finns inga vettiga personer eller krafter som har nån sorts återhållande påverkan på honom. Trump har makten att både starta krig och att använda de medel han känner är nödvändiga. Jag tror att han är kapabel till precis vad som helst.
Han har ju under årens lopp sett till att personer med integritet har lämnet självmant eller att han gett dem jobb under bussen. De organisationer som kan hindra honom är försvagade.
Trump vart ju vansinnig när den där generalen påminde militärer om att de måste vägra att genomföra olagliga millitära angrepp. Trump vill väl avrätta honom närmast.
Det hela står obehagligt nära och väger.
Jag menar, VEM i USA har möjlighet och integritet och den rätta känslan för att hindra Trump från att göra slarvsylta med Iran?