Citat:
Ursprungligen postat av
Snapcount
Du har ju rätt i det, min kommentar var till de som tror att Trump tänker använda en "nuke". När det är sagt..så blir det ju intressant att se hur pass goda underrättelser Israel/Usa har till slut..om nu man skall sätta in en "nådastöt".
För blir det som du visar till, så är nog mellanårsvalet det minsta framtida problemet som Trump står inför. Riskerna är stora, och för alla.
Vet inte hur gammal du är, men för mig personligen så blir jag förflyttad till 80-taltets kalla krig åter igen - Och hade då (som aktiv ungdomspolitiker kraftig ångest över att antingen US eller Sovjet skulle börja ett kärnvapenkrig) Nu blev det inte så. Men det var nog för att vår hela kultur förändrades. Journalistik, film, litteratur , konst , det allmänna samtalet på gatorna hade ett överhäng av en generell känsla av snart förstående oundvikligt katastrof över sig, i samma veva som väst på allvar började gräva ner sig i en dekadent idiotisk populärkultur ( Som motvikt )
Antar att 50 år av relativ fred är ändå ett hyfsat facit fram tills nu. Men den ångesten jag har nu - Allt är en repris för 40 år sedan.