2026-04-07, 16:40
Medlem
Här finns den nya reklamen att skåda: https://i.postimg.cc/8G2ZjwBR/SLplansch.png

Avgör själva, försöker SL här förvränga de faktiska förhållandena i verkligheten - genom att göra ombytta roller och då säkra sig från att "peka ut" vissa störningsmoment?

Som det ser ut nu blir istället svenska kvinnor över 50 år måltavla, att just dessa ägnar sig åt TikTok-binge och skrattar högt, rakt ut oaktat ens närmsta omgivning. Är det bra eller sämre gjort av SL?
Citera
2026-04-07, 16:45
Avstängd
Sverige är ett land som förut tillhörde svenskarna men som nu tillhör araber och afrikaner, det är naturligt och väldigt självklart att svensk media överensstämmer med detta, vad ska diskuteras? Det bästa svenskarna kan göra åt sin situation är att flytta utomlands och inte fundera speciellt mycket på svenska folkets "death by thousands of cuts", det är alldeles för plågsamt och destruktivt.

När jag förut för några år sedan bodde i Stockholm var jag alltid tvungen att ha brusreducerande hörlurar eftersom annars får jag för högt blodtryck av alla araber och afrikaner som pratar högt, svenskarna är tysta som möss.
Senast redigerad av SkogsMullenss 2026-04-07 kl. 16:48.
Citera
2026-04-07, 16:48
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Här finns den nya reklamen att skåda: https://i.postimg.cc/8G2ZjwBR/SLplansch.png

Avgör själva, försöker SL här förvränga de faktiska förhållandena i verkligheten - genom att göra ombytta roller och då säkra sig från att "peka ut" vissa störningsmoment?

Som det ser ut nu blir istället svenska kvinnor över 50 år måltavla, att just dessa ägnar sig åt TikTok-binge och skrattar högt, rakt ut oaktat ens närmsta omgivning. Är det bra eller sämre gjort av SL?

Tycker det rätt rolig reklam men jag tänkte faktiskt också som du gör. Om det vore omvänt, en blatte som lyssnade på tiktok på full volym hur reaktionerna skulle bli?

Det är ju typ det ser ut men SL förstod nog att det inte skulle bli så bra med, vänstern skulle gå bananas och demonstrera på sergels torg över det. Det är som reklam för lättöl men alla förstår det reklam för starköl.
Citera
2026-04-07, 16:55
Medlem
Citat:

japp det är svt liknande folk på reklambyrån som gjort reklamen.

-de gjorde samma sak i woke england med stora reklamkampanjer på tv om att det är vita män som sexuellt trakasserar svarta kvinnor i tunnelbanan och rör på dom osv vilket var så löjligt.
Citera
2026-04-07, 16:55
Avslutad
Citat:

Självklart är det en förvanskning för det är väl ingen som tror att ordningsstörningar i kollektivtrafiken beror på såna som "Anita"?

Till 99 % beror det på personer med rasligt och etniskt ursprung utanför Norden. Det vet alla som åkt kollektivtrafik här i Stockholm.
Citera
2026-04-07, 16:58
Medlem
Ellenlivsviljas avatar
Modigt av SL att våga röra sig bort från PK-trenden genom att peka ut en kvinna som störningsobjekt istället för en man !
Citera
2026-04-07, 17:05
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Sverige är ett land som förut tillhörde svenskarna men som nu tillhör araber och afrikaner, det är naturligt och väldigt självklart att svensk media överensstämmer med detta, vad ska diskuteras? Det bästa svenskarna kan göra åt sin situation är att flytta utomlands och inte fundera speciellt mycket på svenska folkets "death by thousands of cuts", det är alldeles för plågsamt och destruktivt.

När jag förut för några år sedan bodde i Stockholm var jag alltid tvungen att ha brusreducerande hörlurar eftersom annars får jag för högt blodtryck av alla araber och afrikaner som pratar högt, svenskarna är tysta som möss.
Fast det är väl säkert en pursvensk som skapat bilden… man kan ju undra varför det är så viktigt att smöra för den ”Samir”. Det känns ju rejält världsfrånvänt nu för tiden!
Citera
2026-04-07, 17:06
Medlem
AgnetaPatrulls avatar
Reagerade också på den förvridna reklamen. Har aldrig upplevt det som det framställs i reklamen. Men tvärt om däremot.

Hade varit modigt av SL att faktiskt göra en reklam som visar det som det verkligen är. Men det vågar dom väl inte.
Citera
2026-04-07, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
japp det är svt liknande folk på reklambyrån som gjort reklamen.

-de gjorde samma sak i woke england med stora reklamkampanjer på tv om att det är vita män som sexuellt trakasserar svarta kvinnor i tunnelbanan och rör på dom osv vilket var så löjligt.

Den såg jag. Unga ljusa killar som står och juckar mot en ung rädd mellanösterntjejj... Osannolikt och gravt pinsamt.
Citera
2026-04-07, 17:23
Medlem
Ja, ytterligare en 180 graders vinkling av samhället med krav på skämsfilter för den som ser skiten.
Ytterligare en reklam nyligen visade en ung svensk killa med stökigt beteende, hamnade vid en skolbänk med en typ mellanöstersnubbe som då skulle vara svenskens mentor....alltså.
Alla reklamfilmer med en vit man är då den vita mannen är en rikstönt, sjuk, ynklig, ovårdad..
När utländska är med då är det flådig lägenhet, par i ett kök där kvinnan alltid är vit, nya bilar, möbler i en stoooor flådig våning, atletiska snubbar alltid ickevita...

Är det en trend?
Citera
2026-04-07, 17:28
Medlem
Lite halvfånigt blir det ju, för du har ju helt rätt i att rollerna oftast är ombytta.

Men jag kan heller inte se hur det ska spela någon större roll. Budskapet är detsamma. Stör inte dina medpassagerare.
Citera
2026-04-07, 17:33
Medlem
Vitiss avatar
Åker sällan kommunalt, men i förrgår åkte jag tunnelbana.
Då hade en kärring (ej svensk) sin hund på sätet bredvid.
Jag sa till; att det inte är ok.
Ingen annan sa något.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här