2026-04-05, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bataclan
Fixar inte riktigt att det känns som om hon blir lite för upphetsad av att skriva ”försiktig” och ”silkespapper” och liknande ord. Det känns som om hon tantra-onanerar med läsarna som publik.

Det munblåsta glaset. Det munblåsta glaset. Åh gud det munblåsta glaset!
Så sant! 😂😂🤣. Hon ARTIKULERAR väl dessa ord långsamt i podden också?
Citera
2026-04-05, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Jag tycker faktiskt att de två små tavlorna var fina. MEN ramarna ser shabby chic ut, de lär ju knappast ha ramats in på 1800-talet utan på senare tid. Jag betvivlar att man har munblåst glas i fotoramar, möjligen maskindraget som äldre glas var fram till mitten av 1900-talet.
Ramarna ser nya "fakegamla" ut. Kan det kanske vara tunt handblåst fönsterglas som använts här?
Citera
2026-04-05, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harlekina
Det blir inga tapeter tyvärr. Övervåningen är målad med plastfärg och nedervåningen i äggoljetempera. I fega nyanser tyvärr. Äggoljetempera som är så galet vackert i mustiga färger!!
Så synd,isf.Det finns ju oändligt många jättevackra tapeter som passar i gamla sommarhus! Förmodligen blir huset en bara en lantligare variant av den beiga lägenheten.
Citera
2026-04-05, 15:09
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Kan ju vara antikhandeln som gjort det, eftersom det finns ett värde i och sömnaden är vacker. Undrar om hon försöker lura sig själv eller följarna.

Givetvis har antikhandeln gjort det. De ramar ju in pressade växter från gamla herbarium också i shabby chicade ramar. Det är väl ett fint sätt att ta tillvara på gammalt hantverk, men det kändes väldigt otypiskt Elsa. Såg dock att Dixdotter har något liknande (det var nog faktiskt just blad från ett gammalt herbarium) i shabby chic-ram så det är ganska uppenbart att Elsa inspirerats av henne.
Citera
2026-04-05, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Givetvis har antikhandeln gjort det. De ramar ju in pressade växter från gamla herbarium också i shabby chicade ramar. Det är väl ett fint sätt att ta tillvara på gammalt hantverk, men det kändes väldigt otypiskt Elsa. Såg dock att Dixdotter har något liknande (det var nog faktiskt just blad från ett gammalt herbarium) i shabby chic-ram så det är ganska uppenbart att Elsa inspirerats av henne.
Ja, det här är en typisk sån grej hon köper för att efterlikna någon av sina idoler, jag tror hon inom en hyfsat snar framtid kommer göra sig av med dom igen
Citera
2026-04-05, 19:08
Medlem
Blir fucking galen på alla bilder med grekisk yoghurt, bär, nötter och den egna granolan. Ja vi vet Elsa! Du äter en usel lunch och borde äta mer mat. Ska vi få se femtioelva bilder på det i sommarhuset. Kräks i min mun.
Citera
2026-04-06, 09:40
Medlem
Men snälla Elsa fylla 40 är ingen "stor livsomvälvande händelse". Det är en siffra och du är samma person dagen innan som dagen efter. Drama queen.
Citera
2026-04-06, 10:47
Medlem
Citat:
Men snälla Elsa fylla 40 är ingen "stor livsomvälvande händelse". Det är en siffra och du är samma person dagen innan som dagen efter. Drama queen.
Att ha fyllt 40 verkar nästan ha knäckt henne,hon kommer ta upp detta i alla bloggar resten av året!
Citera
2026-04-06, 10:54
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:

Fast det är givetvis personligt. 40-årskris är ett begrepp och klart det kan kännas jobbigt att inte längre vara 30-nånting. Dock är det lustigt att när hennes kompis hade 40-årskris och grät i podden så var Elsa helt oförstående och bara njöt av att få bli gammal minsann.

Själv relaterar jag stark och har nog haft lite ålderskris för varje år som gått sedan 25. Hatar att se mig själv åldras i ansiktet och kroppen och hade gjort mycket för att få se och känna mig ung igen. Älskade att vara ung på alla sätt och vis! Men det går ju inte att vara ung för evigt!
Citera
2026-04-06, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Fast det är givetvis personligt. 40-årskris är ett begrepp och klart det kan kännas jobbigt att inte längre vara 30-nånting. Dock är det lustigt att när hennes kompis hade 40-årskris och grät i podden så var Elsa helt oförstående och bara njöt av att få bli gammal minsann.

Själv relaterar jag stark och har nog haft lite ålderskris för varje år som gått sedan 25. Hatar att se mig själv åldras i ansiktet och kroppen och hade gjort mycket för att få se och känna mig ung igen. Älskade att vara ung på alla sätt och vis! Men det går ju inte att vara ung för evigt!
Självklart är det fullt normalt och vanligt att ha åldersångest. Kroppen förfaller osv. Men det jag driver med är att hon förknippar det så bokstavligt med 40-årsdagen, som om hon förändras över en natt. Mer sannolikt att det är en vårdepression hon känner av.
Citera
2026-04-06, 12:11
Medlem
Citat:
Självklart är det fullt normalt och vanligt att ha åldersångest. Kroppen förfaller osv. Men det jag driver med är att hon förknippar det så bokstavligt med 40-årsdagen, som om hon förändras över en natt. Mer sannolikt att det är en vårdepression hon känner av.

Jag får också känslan av att hon förknippar det så otroligt starkt med själva 40-årsdagen. Nåväl, det är bara att lägga till 40-årskrisen på Elsa-bingot.
Citera
2026-04-07, 06:59
Medlem
Idag fick man en första titt på hela huset. Ingen skugga över snickaren Benny som gjort ett otroligt fint jobb men det är så intetsägande och själlöst beige så allt flyter ihop till min frukostgröt! Jag förstår verkligen inte. Kakelugnarna försvinner helt in i pannkakssmeten! Tänk om det funnits kulör på väggarna så fint det kontrasterat. Och lite färg på foder och lister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in