2026-04-04, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harlekina
Ser fram emot att se bilder från det extremt upphaussade ”första natten i nya huset” som Elsa pratat om till leda. I hennes stories på Instagram får man några glimtar som bara visar detaljer förutom bild på ”vardagsrummet” på övervåningen. Och vad ser man? Beige. Så intetsägande karaktärslöst. Mattan är verkligen vedervärdig tycker jag!!
bilderna från huset hittills har varit väldigt vita, påminner om en viss lägenhet..
Citera
2026-04-04, 16:29
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ser fram emot att se bilder från det extremt upphaussade ”första natten i nya huset” som Elsa pratat om till leda. I hennes stories på Instagram får man några glimtar som bara visar detaljer förutom bild på ”vardagsrummet” på övervåningen. Och vad ser man? Beige. Så intetsägande karaktärslöst. Mattan är verkligen vedervärdig tycker jag!!

Instämmer, otroligt trist och själlöst än så länge. Hade hoppats på mer färg och karaktär i och med att huset ändå är såpass gammalt. Hoppas de tänkt tapetsera i alla fall och inte bara måla allt beigevitt. Undrar om hon själv ens tycker det är snyggt? För när hon lägger upp bilder från andra hem som hon säger sig gilla så är det ju alltid eklektiska hem med böcker, konst, färg och antikviteter.
Citera
2026-04-04, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Instämmer, otroligt trist och själlöst än så länge. Hade hoppats på mer färg och karaktär i och med att huset ändå är såpass gammalt. Hoppas de tänkt tapetsera i alla fall och inte bara måla allt beigevitt. Undrar om hon själv ens tycker det är snyggt? För när hon lägger upp bilder från andra hem som hon säger sig gilla så är det ju alltid eklektiska hem med böcker, konst, färg och antikviteter.

Eller hur??!! Det är, i alla fall för mig, charmen och glädjen med att ha ett sommarhus/andra hem: att kunna leva ut lite drömmar, kreativitet och galenskap som man kanske inte vill tillåta i det ordinarie hemmet!
Citera
2026-04-04, 17:16
Medlem
Det blir inga tapeter tyvärr. Övervåningen är målad med plastfärg och nedervåningen i äggoljetempera. I fega nyanser tyvärr. Äggoljetempera som är så galet vackert i mustiga färger!!
Citera
2026-04-04, 20:41
Medlem
Citat:
Jag tror att det nya Gotlandshuset kommer bli copy paste av Dixdotters hus i Skåne vad gäller inredning. Man anar det i det nya vardagsrummet. Det rosa porslinet är kopierat, förlåt inspirerat, av Sofia.
På Elsas instagram för några dagar sen skymtar en tallriksvägg i hallen
https://www.instagram.com/p/DWlLI6PjAGu/?igsh=MWhpcWlnN255NDllYg==
som sannolikt är en kopia av den man just nu ser på Ellen Dixdotters stories .
https://www.instagram.com/stories/ellendixdotter/3867939580695558977?utm_source=ig_story_item_share &igsh=c2VhbGFhazZsNjJi
Senast redigerad av Fridafogel99 2026-04-04 kl. 21:23.
Citera
2026-04-04, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Jag tror att det nya Gotlandshuset kommer bli copy paste av Dixdotters hus i Skåne vad gäller inredning. Man anar det i det nya vardagsrummet. Det rosa porslinet är kopierat, förlåt inspirerat, av Sofia.
[url]https://www.instagram.com/p/DWlLI6PjAGu/
[url]https://www.instagram.com/stories/ellendixdotter/3867939580695558977?utm_source=ig_story_item_share

Herregud, hon kopierar verkligen allt. Sagt det förut men hon är den där kompisen från mellanstadiet som aldrig hade några egna idéer och bara härmade alla andra jämt.
Citera
2026-04-05, 07:50
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
[url]https://www.instagram.com/p/DWlLI6PjAGu/
[url]https://www.instagram.com/stories/ellendixdotter/3867939580695558977?utm_source=ig_story_item_share

Haha till och med EXAKT samma matta som Elsa precis köpt till hallen.

Undrar vem hon kopierat tavlorna med sömnad av? Känns ovanligt mycket shabby chic. Men det är ju vitbeige i alla fall.

Edit: jaha det var också kopierat av dixdotter. Givetvis. Lantligt, vitt, shabby chic och trist.
Senast redigerad av Hamsterboll 2026-04-05 kl. 07:53.
Citera
2026-04-05, 09:35
Medlem
Hamsterbolls avatar
Såg att både Anne Edliden och Cissi Wallin driver mer Elsas inredning i nya huset.

Anne Edliden: ”Har ni någon inredningsinspiration för huset?” ”Ja Elsa Billgrens sommarhus… SKOJA” samt en bild från Elsas beiga vardagsrum.

Cissi Wallin: ”Varför har alla influencers samma inredning som väntrummet hos min psykolog” med bild på Elsas vardagsrum.

Haha. Elsa får ta och steppa upp nu.
Citera
2026-04-05, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Haha till och med EXAKT samma matta som Elsa precis köpt till hallen.

Undrar vem hon kopierat tavlorna med sömnad av? Känns ovanligt mycket shabby chic. Men det är ju vitbeige i alla fall.

Edit: jaha det var också kopierat av dixdotter. Givetvis. Lantligt, vitt, shabby chic och trist.
Jag tycker faktiskt att de två små tavlorna var fina. MEN ramarna ser shabby chic ut, de lär ju knappast ha ramats in på 1800-talet utan på senare tid. Jag betvivlar att man har munblåst glas i fotoramar, möjligen maskindraget som äldre glas var fram till mitten av 1900-talet.
Citera
2026-04-05, 11:00
Medlem
Citat:
Jag tycker faktiskt att de två små tavlorna var fina. MEN ramarna ser shabby chic ut, de lär ju knappast ha ramats in på 1800-talet utan på senare tid. Jag betvivlar att man har munblåst glas i fotoramar, möjligen maskindraget som äldre glas var fram till mitten av 1900-talet.

Visst?!!! Tavlorna är ju en modern efterkonstruktion. Kan inte förstå att Elsa på riktigt tror att man ramade in sömnadsprover och satte upp på väggen på 1800-talet😂😂😂
Citera
2026-04-05, 11:18
Avslutad
Fixar inte riktigt att det känns som om hon blir lite för upphetsad av att skriva ”försiktig” och ”silkespapper” och liknande ord. Det känns som om hon tantra-onanerar med läsarna som publik.

Det munblåsta glaset. Det munblåsta glaset. Åh gud det munblåsta glaset!
Citera
2026-04-05, 11:56
Medlem
Citat:
Visst?!!! Tavlorna är ju en modern efterkonstruktion. Kan inte förstå att Elsa på riktigt tror att man ramade in sömnadsprover och satte upp på väggen på 1800-talet😂😂😂
Kan ju vara antikhandeln som gjort det, eftersom det finns ett värde i och sömnaden är vacker. Undrar om hon försöker lura sig själv eller följarna.
Senast redigerad av Fridafogel99 2026-04-05 kl. 12:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in