2026-04-06, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Alla stod ju inte på samma ställe - men här är en del filmsnuttar med ganska stora folksamlingar (varför det nu skulle vara så svårt att tro):
https://m.youtube.com/watch?v=GQr0ClOPrrY

ja titta det var nog det bästa bidraget hittills. kan det ha varit 120 personer i en och samma bild?

synd att det är så svårt att se..nästan som om man medvetet försökt att få publiken att se större ut än vad den är..
Citera
2026-04-06, 14:15
Medlem
trickydicks avatar
Den här är kul https://youtu.be/NuesVbR-hF0?si=VGx49AXKJPnXzw75

SciManDan reagerar på när plattjordarna Mark Sergant och David Weiss följer Artemis-uppskjutningen
Citera
2026-04-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Så om månlandningen skedde beror på hur många/få som kollar på en månraket 58 år senare?

(Gissar på att de flesta fotade raketen och inte publiken, men jag har inte statistik på det. Det måste jag erkänna.)

poängen är att det är ingen som bryr sig. det är ett mediajippo. folk sitter på nätet och blir uppstirrade av propaganda.

och varför skulle någon bry sig? att åka runt månen gjordes ju redan 1968 (om man tillhör de troende). man gör med andra ord inget nytt eller spännande. i själva verket gör man teater för att underhålla och distrahera massorna.
Citera
2026-04-06, 14:26
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
man löste aldrig problemet, utan presenterar massa efterkonstruerat nonsens för att blidka de troende.
Troll.

Som andra har påpekat är du verkligen selektiv i vad och vilka du tror på. Du "vet" hur det är, och det finns precis ingenting som kan få dig att ändra uppfattning.
Citera
2026-04-06, 14:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
ja titta det var nog det bästa bidraget hittills. kan det ha varit 120 personer i en och samma bild?

synd att det är så svårt att se..nästan som om man medvetet försökt att få publiken att se större ut än vad den är..

Vad barnslig du är - det är avsevärt fler än så om du tittar. Exempelvis 1:20 in i klippet är det ju avsevärt fler åskådare än så som syns, och t.ex här lär det ju vara några tusen…
Citera
2026-04-06, 14:32
Medlem
Citat:
poängen är att det är ingen som bryr sig. det är ett mediajippo. folk sitter på nätet och blir uppstirrade av propaganda.

Tja 18 miljoner kollade på streamen via youtube. Hur många har kollat på en debunk stream av månlandningen, 18 tusen? Isf kan man hävda att ingen alls överhuvutaget bryr sig ett skit om vad debunkade idoter till icke troende knasbollar tycker alls.
Citera
2026-04-06, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Troll.

Som andra har påpekat är du verkligen selektiv i vad och vilka du tror på. Du "vet" hur det är, och det finns precis ingenting som kan få dig att ändra uppfattning.

jag var en gång också NASA-troende, som du. sen blev jag tvungen att ändra min uppfattning.
Citera
2026-04-06, 14:37
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
jag var en gång också NASA-troende, som du. sen blev jag tvungen att ändra min uppfattning.
Håll dig till sakliga argument och babbla inte om tro, pucko.
Citera
2026-04-06, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad barnslig du är - det är avsevärt fler än så om du tittar. Exempelvis 1:20 in i klippet är det ju avsevärt fler åskådare än så som syns, och t.ex här lär det ju vara några tusen…

bilden 1:20 är mycket svårt att se exakt hur många det handlar om. hade dom höjt kameran en aning hade man lätt kunnat se hur många som står längs bort. men det vill man tydligen inte visa.

även om det mot förmodan skulle vara några tusen totalt, så är det knappast 400 000. men 400 000 är siffran som basunerades ut i media. man undrar varför?
Citera
2026-04-06, 14:40
Medlem
Citat:
Tja 18 miljoner kollade på streamen via youtube. Hur många har kollat på en debunk stream av månlandningen, 18 tusen? Isf kan man hävda att ingen alls överhuvutaget bryr sig ett skit om vad debunkade idoter till icke troende knasbollar tycker alls.

siffror på en skärm. kan naturligtvis manipuleras i propagandasyfte. och görs så hela tiden.
Citera
2026-04-06, 14:45
Medlem
Citat:
siffror på en skärm. kan naturligtvis manipuleras i propagandasyfte. och görs så hela tiden.

Ah, så Google/Youtube är också med i scamen ifrån 1969?

Grundarna är födda 1973 men men
Citera
2026-04-06, 14:51
Medlem
Citat:
Ah, så Google/Youtube är också med i scamen ifrån 1969?

Grundarna är födda 1973 men men

youtube är massmedia.

massmedia är ett propaganda-verktyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in