Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskback
Att vinna i det här fallet är att uppnå regimbyte, eftersom man har satt detta som mål.
Mest troligt så kommer USA och Israel att förlora, genom att regimen sitter kvar och att regimen dessutom blivit medveten om vilken makt den har i och med sin kontroll över Hormuzsundet. Trots att den iranska militären och dess axelmakter utomlands har åkt på storförluster har landet under krigets gång blivit mäktigare och mäktigare.
Jag tror inte att det blir sant bara för att du påstår det.
Tvärtom så har ju USA varit tydliga vilka mål dom har i kriget, många verkar ha missat det.
Kärnvapen, robotprogram, proxy-verksamhet trumfar regimbyte 8 dagar i veckan, bara en komplett idiot skulle påstå något annat.
Dessutom kan regimbyten vara onödigt besvärliga, att tvinga en kvarstående regim till förändring kan vara tillräckligt bra, se Venezuela för exempel.