Citat:
Ursprungligen postat av
EngelbertEggfjert
Starta en tråd i Flashback-delen av forumet om typ "kritik mot modereringen av Iran-tråden" eller nått istället, så kan man samla ihop allt där. Det finns säkert relevant feedback som mår bra av att komma upp till ytan.
Det ska dock inte tas här i tråden, då det inte hör till ämnet.
Här kom första indikationen på att vapenvila är ett luftslott iaf. Al Jazeera rapporterar:
Fast just “temporary ceasefire” är ju något jag har påpekat att Iran kategoriskt sagt nej till.
Iran vill ha en tydlig och garanterad långvarig fred, detta har påtalats av olika regim-företrädare om och om igen men missats av dom allra flesta tydligen.
Därför blir även diskussionen om förhandlingarna helt hopplös, bristande läsförståelse ställer till det.
Problemet är att Iran inte varit beredda att acceptera nödvändiga eftergifter, inget ovanligt i förhandlingar, men förr eller senare måste kanske även Iran vika sig?