Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Jag ser nu på 9-nyheterna BBC att Iran säger att det var dom som förstörde planen och inte USA själva - ja verkar ju mer troligt än att USA skulle hålla sig med så dåliga plan som bara krånglar och som de därför måste skrota på krigsplats.
Varför skulle Iran förstöra planen när det hade varit väldigt fina krigsbyten? Dom två planen samt en helikopter stod prydligt parkerade jämte varandra vilket utesluter att att dom skjutits ned.
Detta bekräftas av Irans egna bilder från platsen.
Men du kanske tror på informationen kring alla döda amerikanska soldater med? IRGC försökte bevisa att dom existerade igår:
Citat:
— NEW | The Islamic Revolutionary Guard Corps publishes a picture of an American body that was found in the aircraft destroyed during the failed rescue operation in southern Iran.
@SimurghRes
https://t.me/SimurghRes/3109
Debunkades dock av andra regimvänliga konton strax efter:
Citat:
UPDATE: After further investigation, the skull image has been verified but seems to belong to an Iranian soldier in a vehicle that was targeted with a hellfire missile when attempting to approach the landing site
Unfortunately, Iranian state media rushed to conclusions by reporting unverified information from the landing site, where the wreckage of several Iranian cars was accidentally mixed among the destroyed planes.
This is why I always make sure to double check and confirm everything.
@Middle_East_Spectator
https://t.me/Middle_East_Spectator/30350
Citat:
I’ve deleted the image containing the alleged skull of an American C-130 crewmember.
The remains resemble the car frame of a Peugeot Pars (Iranian car).
In order to stay truthful, I’ve deleted the post.
This is solely regarding the picture.
@FotrosResistancee
https://t.me/FotrosResistancee/20920
Det utbrunna vraket där kroppen hittades är uppenbarligen en Peugeot 405 (Pars) som är väldigt populär i Iran, regimens säkerhetsstyrkor har mängder av dessa.
Men du gör såklart bäst i att fortsatt svälja allt regimen trycker ner i halsen på dig, dom är ju ärliga och skulle aldrig ljuga om något som går att kontrollera.
Det har en uppenbar idiot i tråden lärt mig.