Citat:
Ursprungligen postat av
JeffTommy
Försökte hitta något om varför Saras konto på X verkar ha försvunnit, men fick denna istället från 31/3:
Jag hoppas och önskar verkligen att bli frisk från denna helvetes sjukdom för det stör lite att jag inte har samma ork nu som då och jag vill verkligen upp på dubbel heltid igen. Har ju dessutom inte tid att dö när jag inte har lärt mig allt som man kan lära sig av att studera gäddor i ute det vilda.
För hennes del är nog dö lika bra med tanke på EU/GDPR som kommer sänka hela rasket till sjöbotten.
Hänvisar till tråden i en annan del av forumet där C-199/24 diskuteras
(FB) Dödsstöten för mrkoll,Lexbase och liknade sidor är GDPR
Det som komma skall är hur man än gör slutet för Dumpen. Förutom att publiceringarna bir olagliga rakt av (måste maskas så det inte går att känna igen männen om det ska va OK, även påhittade namn också, dvs inga personuppgifter alls) - skadan är oavsett det redan gjord som sagt, det kan inget förändra på. Så lika bra att börja swisha in mycket stora summor så det finns att ta av senare, för återigen, männen har rätt till ersättning - frågan är bara hur mycket.
Men - nog om det, att det sedan ligger kvar i all evighet?
Lagringsminimering (Artikel 5.1): Personuppgifter får inte sparas längre än vad som är nödvändigt för ändamålet. Att ha en permanent "skampåle" på nätet för evigt anses nästan aldrig vara förenligt med journalistiskt syfte om det inte rör en person i extremt hög offentlig ställning (typ en minister).
Det är fel på så många punkter när EU sätter ner foten så Sara gör bäst i chilla med sin sjukdom innan det blir minst sagt problem. Sen kan fler än Sara sitta i klistret, det är inget jag engagerat mig i.